Βενεζουέλα: «Ήταν σαν να είχε γίνει βομβαρδισμός, ακόμα τρέμω» λέει Ελληνίδα που αναγκάστηκε να εγκατέλειψε το σπίτι της

Βενεζουέλα: «Ήταν σαν να είχε γίνει βομβαρδισμός, ακόμα τρέμω» λέει Ελληνίδα που αναγκάστηκε να εγκατέλειψε το σπίτι της

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα
στα αποτελέσματα αναζήτησης

Πρόσθεσε το formedia.gr στη Google

Δύο ισχυροί σεισμοί στη Βενεζουέλα προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές και στιγμές πανικού, όπως περιγράφει η Ντίνα Αντωνιάδη, δικηγόρος και μέλος της ελληνικής κοινότητας, που διαμένει στο Τσακάο. Η ίδια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το διαμέρισμά της στον 14ο όροφο πολυκατοικίας 24 ορόφων, καθώς το κτίριο κρίθηκε μη ασφαλές λόγω σοβαρών ρωγμών.

«Είναι τρεις τα ξημερώματα εδώ. Βρίσκομαι σε άλλη περιοχή γιατί το κτίριο όπου μένω έχει μεγάλες ρωγμές και δεν μπορούμε να μείνουμε μέσα το βράδυ. Έχω φύγει για λόγους ασφαλείας», ανέφερε στην ΕΡΤ.

Η κ. Αντωνιάδη περιέγραψε πως οι δύο σεισμικές δονήσεις σημειώθηκαν σχεδόν διαδοχικά. «Έγιναν δύο ή και τρεις πολύ γρήγοροι και πολύ δυνατοί σεισμοί. Ο πρώτος ήταν 7,2 Ρίχτερ και ο δεύτερος, που κράτησε περισσότερο, 7,5 Ρίχτερ. Επικράτησε πανικός. Κατέρρευσαν γύρω μας πολυκατοικίες», είπε στην εκπομπή Newsroom της ΕΡΤ.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m1’); });
googletag.cmd.push(function() {googletag.display(‘300x250_middle_1’)})

Για αρκετές ώρες, όπως σημείωσε, δεν υπήρχε ηλεκτρικό ρεύμα. «Δεν είχαμε ρεύμα, δεν είχαμε τρόπο να επικοινωνήσουμε. Τώρα σιγά-σιγά αποκαθίσταται η κατάσταση και γι’ αυτό μπορώ να μιλήσω μαζί σας».

Περιγράφοντας τις εικόνες στο διαμέρισμά της, έκανε λόγο για πρωτοφανείς καταστροφές. «Μας έπεσαν τα πάντα. Διαλύθηκαν τηλεοράσεις, έπεσαν μπετά, άνοιξαν οι τοίχοι. Ήταν σαν να είχε γίνει βομβαρδισμός. Φοβηθήκαμε πάρα πολύ».

Αν και η πολυκατοικία δεν κατέρρευσε, οι ένοικοι αναγκάστηκαν να κατέβουν από τις σκάλες. «Οι σωλήνες είχαν σπάσει, έτρεχαν νερά παντού. Κατεβήκαμε στον δρόμο και οι άνθρωποι της ασφάλειας και του δήμου μάς έδιναν οδηγίες να απομακρυνθούμε από τα κτίρια».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m2’); });

«Ακόμα τρέμω – Οι μετασεισμοί συνεχίζονται»

Η κ. Αντωνιάδη ανέφερε ότι, ακόμη και κατά τη διάρκεια της σύνδεσης με το ΕΡΤnews, σημειώνονταν μετασεισμοί. «Ακόμα τρέμω. Πριν από λίγο είχαμε νέο μετασεισμό. Κουνιόμαστε συνεχώς».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_2’); });

Όπως εξήγησε, κατάφερε να εγκαταλείψει την περιοχή περίπου πέντε ώρες μετά τον κύριο σεισμό και φιλοξενείται προσωρινά σε συγγενείς. «Μετά από πέντε ώρες μπόρεσα να φύγω. Τώρα φιλοξενούμαι σε συγγενείς, Έλληνες. Όλοι όσοι έχουμε επικοινωνήσει από την ελληνική κοινότητα είμαστε καλά».

«Δεν έχουμε ακόμη καταλάβει το μέγεθος της καταστροφής»

Η ίδια εκτίμησε ότι ο πραγματικός απολογισμός ενδέχεται να είναι πολύ βαρύτερος. «Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα το μέγεθος της καταστροφής. Ήταν ημέρα που ο κόσμος παρακολουθούσε το Μουντιάλ και οι περισσότεροι βρίσκονταν στα σπίτια τους ή σε σπίτια φίλων. Φοβάμαι ότι τα νούμερα θα είναι τρομερά».

«Οι Αρχές μάς ζητούν να μη μείνουμε στα σπίτια μας»

Σύμφωνα με την κ. Αντωνιάδη, οι τοπικές αρχές έχουν ζητήσει από τους κατοίκους να μην επιστρέψουν στα σπίτια τους μέχρι να ολοκληρωθούν οι αυτοψίες. «Μας είπαν να μη μείνουμε στα σπίτια μας. Όποιος μπορεί να φιλοξενηθεί σε συγγενείς ή φίλους να το κάνει μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι στα κτίρια και να διαπιστωθεί ποια είναι ασφαλή».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_3’); });

Πολλοί κάτοικοι, όπως ανέφερε, πέρασαν τη νύχτα σε πλατείες και ανοιχτούς χώρους, ενώ τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν τις έρευνες στα κτίρια που κατέρρευσαν αναζητώντας εγκλωβισμένους.

«Τα κτίρια εδώ είναι γερά, όμως ο σεισμός ήταν πρωτοφανής»

Αναφερόμενη στην πολυκατοικία όπου διέμενε, υπογράμμισε πως, παρά τις εκτεταμένες ζημιές, το κτίριο άντεξε. «Η πολυκατοικία είναι περίπου 60 ετών και είναι πολύ καλά κατασκευασμένη, με μπετόν και σίδερα. Δεν κατέρρευσε, όμως υπέστη μεγάλες ζημιές».

Η Ελληνίδα κάτοικος ευχαρίστησε την ελληνική πρεσβεία στη Βενεζουέλα για τη στήριξη προς την ομογένεια, επισημαίνοντας ότι η επαναλειτουργία της πριν από λίγους μήνες διευκόλυνε σημαντικά τους Έλληνες της χώρας στις δύσκολες αυτές στιγμές.

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ