Εντονο «μούδιασμα» και αναταράξεις προκάλεσε στην Ελπίδα για τη Δημοκρατία η χθεσινή αποχώρηση του Βασίλη Κοκοτσάκη, που δεν αποκλείεται να προκαλέσει ντόμινο αντίστοιχων ενεργειών. Και αυτό όχι μόνο διότι ακολούθησε και δεύτερη αποχώρηση χθες – αυτή του πτέραρχου ε.α. Αθανάσιου Παπανικολάου –, αλλά διότι τα όσα κατήγγειλε ο πραγματογνώμονας στην υπόθεση των Τεμπών φαίνεται να συμμερίζονται και άλλα μέλη και στελέχη, και μάλιστα πρωτοκλασάτα.
Ο Κοκοτσάκης συμμετείχε στα ανώτατα όργανα της Ελπίδας και θεωρούνταν βασικό «χαρτί» του κόμματος στην Κρήτη. Εκεί, είχε αναλάβει τη δημιουργία και τον συντονισμό των τοπικών κινήσεων πολιτών-υποστηρικτών της Καρυστιανού και του πολιτικού φορέα της, ένα μοντέλο που για πολλούς θεωρούνταν «υποδειγματικό» και για την υπόλοιπη Ελλάδα. Ανθρωποι με άριστη γνώση των διεργασιών περιγράφουν μάλιστα τον Κοκοτσάκη ως «συνδετικό κρίκο» μεταξύ του κινήματος των Τεμπών και του πολιτικού φορέα της Καρυστιανού.
Συγκεντρωτισμός και «αυλές»
Στην επιστολή αποχώρησής του, ο Κοκοτσάκης αναφέρει ότι στήριξε την πρωτοβουλία της «Ελπίδας» ως ένα κίνημα που δεν θα ανήκε σε συγκεκριμένα πρόσωπα και δεν θα λειτουργούσε «με όρους μηχανισμών, αποκλείοντας τις φράξιες και τους κολλητούς». «Δυστυχώς, όσο περνούσε ο χρόνος, διαπίστωνα ολοένα και περισσότερο ότι η πορεία που ακολουθείται απέχει ουσιωδώς από εκείνη που εξαγγέλθηκε», γράφει. Καταγγέλλει επίσης σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις και καμία ουσιαστική συζήτηση για οργανωτικά, θεσμικά, πολιτικά και άλλα θέματα, ενώ θεωρεί την ίδια την Καρυστιανού την κύρια πολιτική υπεύθυνη για τον τρόπο που οργανώθηκε και λειτούργησε ο φορέας. «Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με “αυλές”», σημειώνει.
Πηγές του νεόκοπου κόμματος εξηγούν ότι η αιχμηρή αποχώρηση στρέφεται κατά συγκεκριμένων προσώπων, όπως της Μαρίας Γρατσία. «Δεν γίνεται για ό,τι συμβαίνει να πρέπει να παίρνουμε έγκριση από τη Γρατσία», λένε. Μάλιστα, υπάρχουν και άλλοι που συμμερίζονται τις απόψεις Κοκοτσάκη. Πολλοί από αυτούς προσπάθησαν να λειτουργήσουν πυροσβεστικά, λέγοντάς του να κάνει υπομονή, ωστόσο δεν αποκλείεται η συγκεκριμένη ενέργεια να προκαλέσει ντόμινο εξελίξεων.
Σημειώνεται ότι την αποχώρηση Κοκοτσάκη ακολούθησε αυτή του πτέραρχου ε.α. Αθανάσιου Παπανικολάου (ήταν μέλος, και όχι στέλεχος του κόμματος), που είπε ότι ο φορέας «καθοδηγείται από ομάδα προσώπων, πολλά εκ των οποίων είναι πρώην στελέχη της ΝΙΚΗΣ». Επειτα, ο γνωστός στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Δημήτρης Σαββίδης – δεν ήταν μέλος του κόμματος – έκανε λόγο για «κίνημα που υπόσχεται πολλά και δεν πραγματοποιεί μέχρι τώρα τίποτα». Εκφράζεται έτσι και μια δεύτερη ενόχληση που παρατηρείται στους κύκλους του φορέα, ότι δηλαδή καθυστερεί πολύ η επίσημη ανακοίνωση των θέσεων του κόμματος.
Πρώτη αντίδραση με μια… ανάρτηση
Το μέγεθος του μουδιάσματος φαίνεται και από το ότι μέχρι χθες αργά το απόγευμα δεν υπήρχε επίσημη απάντηση από την πλευρά της «Ελπίδας». Ακόμα και κεντρικά στελέχη έλεγαν ότι αναμένουν την τοποθέτηση του φορέα σε όσα καταγγέλλονται, κάτι που «δεν πρόκειται να υπάρξει όπως ήρθαν τα πράγματα», όπως διευκρίνιζαν αρμόδιες κομματικές πηγές. Δείγμα απάντησης αποτέλεσε ανάρτηση της ίδιας της Καρυστιανού, η οποία έκανε λόγο για «δόλια κίνητρα», τα οποία «ευτυχώς γίνονται αντιληπτά, κάποτε νωρίς, κάποτε με καθυστέρηση» και για προσπάθεια διάσπασης. Στην ίδια ανάρτηση, δημοσίευσε και τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα του κόμματος για εγγραφή μελών, εθελοντών και υποστηρικτών. Παρ’ όλο που αρχικά επικρατούσε το κλίμα ότι η νέα πρόεδρος θα δεχτεί χωρίς αντιδράσεις την αποχώρηση, η ανάρτηση του απογεύματος εξέπληξε πολλά στελέχη. «Την έπεισαν να κάνει έμμεση επίθεση στον Κοκοτσάκη», λένε κάποια από αυτά.
Παράλληλα, πηγές από το κόμμα που δεν συμφωνούν με τα όσα καταγγέλλονται περί προσωποπαγούς λειτουργίας και «αυλής», σημειώνουν ότι σε τέτοιες προσπάθειες γίνονται λάθη και πως χρειάζεται υπομονή. «Δεν μπορείς από το πρώτο λάθος να τα παρατήσεις», λένε.
Πηγή: tanea.gr


