Μια «μεγάλη νίκη της τοπικής κοινωνίας» χαρακτήρισε ο Ναπολέων Κολοβός, πρόεδρος του Συλλόγου για την Ανάδειξη και Προστασία του Παγασητικού «Ο Παγασητικός μας ενώνει», την απόρριψη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την πλωτή μονάδα LNG στον Παγασητικό (FSRU ARGO), μιλώντας στην εκπομπή του FORMEDIA RADIO 99.8, “Ennitime is a good time”, με την Έννη Λεβέντη και τον Κώστα Ανέστη.

Η απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ήρθε μετά από πολλούς μήνες κινητοποιήσεων, τεκμηριωμένων αντιρρήσεων και δημόσιας πίεσης από φορείς, συλλόγους και πολίτες της Μαγνησίας. Τελικά, η αρμόδια διεύθυνση έκρινε ότι οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου είναι εξαιρετικά σημαντικές ακόμη και μετά την πρόβλεψη ειδικών όρων, ενώ ελήφθησαν υπόψη ζητήματα ασφάλειας, περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του κλειστού κόλπου, αλιείας, τουρισμού και χωροθέτησης κοντά σε κατοικημένες και προστατευόμενες περιοχές.
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη
Ο κ. Κολοβός στάθηκε ιδιαίτερα στο ότι η απόρριψη δεν βασίστηκε απλώς σε οικονομικά ή πολιτικά κριτήρια, αλλά σε επιχειρήματα που η τοπική κοινωνία προέβαλλε από την πρώτη στιγμή. «Δεν μας αρκεί μια απλή απόρριψη ως μη αναγκαία ή ως μη οικονομικά βιώσιμη», είπε, εξηγώντας ότι ο Σύλλογος ζητούσε καθαρή απόρριψη «για περιβαλλοντικούς λόγους και για λόγους επικινδυνότητας».

Στη συνέντευξη υπενθύμισε ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είχε αναρτηθεί το 2023 και ακολούθησε δημόσια διαβούλευση, στην οποία ο Σύλλογος συντόνισε και κατέθεσε τις αντιρρήσεις του. Αναφέρθηκε ακόμη στη συμβολή της εκλιπούσας δικηγόρου Νάνσυ Συρταδιώτη, ιδρυτικού μέλους του Συλλόγου, για την τεκμηρίωση των θέσεων που κατατέθηκαν.
Παρά την ικανοποίηση, ο πρόεδρος του Συλλόγου ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού. Υπενθύμισε ότι η εταιρεία έχει δικαίωμα ένστασης ή νέας διαδικασίας, εκτιμώντας όμως ότι, μετά το σκεπτικό της απόφασης, «δεν είναι δυνατόν να εγκριθεί αυτή η εγκατάσταση στον Παγασητικό».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην ενότητα της κοινωνίας της Μαγνησίας, σημειώνοντας ότι ο διακριτικός τίτλος «Ο Παγασητικός μας ενώνει» δεν είναι τυχαίος. «Η συντριπτική πλειοψηφία της τοπικής κοινωνίας ενώθηκε κάτω από το σύνθημα “Όχι LNG στον Παγασητικό”», ανέφερε, κάνοντας λόγο για μια πρώτη, αλλά όχι οριστική, δικαίωση. Όπως είπε, οι πολίτες θα παραμείνουν σε «κόκκινο συναγερμό» μέχρι να εγκαταλειφθεί οριστικά ο σχεδιασμός.
«Εμείς χρήματα δεν έχουμε. Έχουμε τη δύναμη της φωνής μας, έχουμε τη δύναμη της λογικής, έχουμε το δίκαιο με το μέρος μας», κατέληξε.






