Την πολύνεκρη έκρηξη σε εγκατάσταση LNG στο Κατάρ, με 13 νεκρούς και 66 τραυματίες, επικαλείται ο Σύλλογος Προστασίας και Ανάδειξης του Παγασητικού «Ο Παγασητικός Μας Ενώνει», υποστηρίζοντας ότι το περιστατικό αναδεικνύει τους κινδύνους που, κατά την άποψή του, συνεπάγεται η σχεδιαζόμενη εγκατάσταση πλωτής μονάδας FSRU στον Παγασητικό Κόλπο.
Σε ανακοίνωσή του με τίτλο «13 νεκροί στο Κατάρ – Ωρολογιακή βόμβα το LNG στον Παγασητικό», ο σύλλογος αναφέρει ότι:
«Αν οι παγκόσμιοι κολοσσοί λυγίζουν μπροστά στο τεχνικό λάθος και τα drones, η σχεδιαζόμενη εγκατάσταση FSRU δίπλα στα σπίτια μας αποτελεί θανάσιμη απειλή. Οι πρόσφατες τραγωδίες σε Κατάρ και Ρωσία γκρεμίζουν οριστικά το αφήγημα των επενδυτών περί «απόλυτης ασφάλειας» στις εγκαταστάσεις Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG). Επιβεβαιώνουν με τον πιο τραγικό τρόπο το δίκαιο και πάγιο αίτημα της κοινωνίας του Βόλου: Όχι LNG στον Παγασητικό. 13 νεκροί στο Κατάρ,66 τραυματίες, ζημιές στα 70 χιλιόμετρα.
Η πολύνεκρη έκρηξη στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, σε μια ελεγχόμενη κλειστή βιομηχανική περιοχή, Ras Laffan στο Κατάρ, η οποία άφησε πίσω της 13 νεκρούς, 66 τραυματίες , αποδεικνύει την αλήθεια. Το δυστύχημα συνέβη κατά τη διαδικασία επανεκκίνησης, σε μια από τις πιο ακριβές και τεχνολογικά θωρακισμένες υποδομές του πλανήτη. Η ισχύς της έκρηξης ήταν τόσο βιβλική που προκάλεσε ζημιές και έσπασε τζάμια σε ακτίνα 70 χιλιομέτρων – μια απόσταση που καλύπτει ολόκληρη τη Μαγνησία. Αν στην περιοχή υπήρχαν κοντινοί οικισμοί, σήμερα θα μετρούσαν χιλιάδες θύματα.
Το συμπέρασμα για τον Βόλο είναι αμείλικτο: Κανένα σύγχρονο μέτρο ασφαλείας δεν μπορεί να αποτρέψει το ανθρώπινο ή το τεχνικό λάθος. Την ίδια στιγμή, το μαζικό πλήγμα με drones κατά του διυλιστηρίου της Μόσχας απέδειξε ότι σε συνθήκες διεθνούς αστάθειας, οι ενεργειακές υποδομές γίνονται ο πρώτος και πιο ευάλωτος στόχος.
Παρά την κορυφαία αντιαεροπορική προστασία της ρωσικής πρωτεύουσας, η εγκατάσταση τυλίχθηκε στις φλόγες και παρέλυσε. Μεταφέροντας αυτά τα εφιαλτικά δεδομένα στην περιοχή μας, βρισκόμαστε όλοι μας προ των ευθυνών που μας αναλογούν, να σταματήσουμε αυτή την απειλή.
Αν το Κατάρ και η Μόσχα αδυνατούν να ελέγξουν το τυχαίο ατύχημα ή την εξωτερική απειλή, με ποια λογική προτείνεται μια πλωτή μονάδα FSRU LNG μέσα στον κλειστό, αβαθή και κατοικημένο κόλπο του Παγασητικού; Μια αντίστοιχη τεχνική αστοχία ή ένα σαμποτάζ στον Βόλο δεν θα σήμαινε απλώς ένα τοπικό βιομηχανικό ατύχημα.
Η εγγύτητα της εγκατάστασης στον αστικό ιστό, θα επιφέρει ανεπανόρθωτη καταστροφή του Βόλου και της Μαγνησίας Ο Σύλλογος Προστασίας και Ανάδειξης του Παγασητικού απευθύνει επείγουσα έκκληση προς τους πολίτες, τους τοπικούς φορείς και τις αρχές της Μαγνησίας για άμεση κινητοποίηση πριν να είναι πολύ αργά για την πόλη μας. Δεν υπάρχουν περιθώρια για πειράματα. Κανένα διάλογο με αυτούς που επιχειρούν να παραπλανήσουν την τοπική κοινωνία. Αυτοί επιχειρούν για το κέρδος τους, εμείς αγωνιούμε για τον τόπο μας και το μέλλον των παιδιών μας.
Είναι η ώρα της ευθύνης απέναντι στα παιδιά μας, βουλευτές, πολιτικά κόμματα, τοπική αυτοδιοίκηση επιστημονική κοινότητα και φορείς της Μαγνησίας οφείλουν να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την ακύρωση της εγκατάστασης. Απαιτούμε από την κυβέρνηση να προχωρήσει στην άμεση και οριστική ακύρωση του σχεδιασμού για LNG στον Παγασητικό. Η ανθρώπινη ζωή και το μέλλον μας δεν κοστολογούνται».
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr





















