“Αυτή η ρύθμιση είναι αυτό εν μέρει που ζητούσαμε πριν δύο βδομάδες, όταν ο κύριος Πιερρακάκης είχε πει το αμίμητο ότι, θα βρει τη χρυσή τομή μεταξύ της απόφασης και των συμφερόντων των funds. Τους εκθέσαμε, αναδείξαμε στην κοινωνία ότι η κυβέρνηση πήγε να παίξει το παιχνίδι συγκεκριμένων συμφερόντων και νομίζω η κυβέρνηση κατάλαβε ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει και ότι θα έχει πολύ μεγάλο κόστος και αναγκάζεται να εφαρμόσει τη δικαστική απόφαση. Το αυτονόητο” επισήμανε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Κώστας Τσουκαλάς, μιλώντας στο ΕΡΤnews Radio 105,8, για την ρύθμιση που αφορά στους δανειολήπτες με τον νόμο Κατσέλη και η οποία σήμερα θα ψηφιστεί στη βουλή.
“Τώρα, όπως κάνει πάντα, προσπαθεί μάλιστα να υπερακοντίσει ότι κάνει και παραπάνω. Να σας πω τώρα το πιο εντυπωσιακό. Η δικαστική απόφαση δεν θεσπίζει ποτέ νέο κανόνα. Η δικαστική απόφαση ήρθε να κρίνει ποια είναι η ορθή ερμηνεία μιας διάταξης που ισχύει από το 2010.
Αυτά που λέει η κυβέρνηση ότι δεν έχει αναδρομική ισχύ η απόφαση είναι αστειότητες. Τα ακούνε οι νομικοί και γελάνε όλοι. Δεν έχει βρεθεί ένας νομικός να πει ότι είναι θολή. Το λέει μόνο η κυβέρνηση. Όταν έρχεται η απόφαση να ερμηνεύσει άρθρο νόμου και να πει τι ήθελε να πει, ο νομοθέτης δεν ιδρύει νέο κανόνα. Ερμηνεύει το παρελθόν. Προφανώς έχει αναδρομικότητα η απόφαση. Οι αποφάσεις που δεν έχουν αναδρομικότητα, όπως για παράδειγμα εκείνη του ΣτΕ για τα αναδρομικά των συνταξιούχων, τι έλεγε μέσα στην απόφαση; Επειδή υπάρχουν δημοσιονομικοί λόγοι άρχεται η αντισυνταγματικότητα από τον Ιούνιο του ‘15. Λέει κάτι τέτοιο αυτή η απόφαση των δάνειων; Όχι. Γι’ αυτό έλεγε ψέματα η κυβέρνηση.
Όταν δεν έχει αναδρομικότητα και μιλάμε για ερμηνεία, γιατί και εκεί ερμηνεία έκανε πράγματι, αλλά εκεί τι έλεγε; Κάνω ερμηνεία, αλλά έχουμε μεγάλο δημοσιονομικό θέμα στην χώρα, γι’ αυτό άρχεται από την ημέρα που βγαίνει η δικαστική απόφαση. Εδώ δεν έλεγε κάτι τέτοιο”.
Ερωτηθείς αν το ΠΑΣΟΚ θα την ψηφίσει, σημείωσε “μα, είναι αυτό το οποίο προτείναμε. Με εξαίρεση ένα πράγμα βέβαια, να ξέρετε ότι εμείς είχαμε πει και κάτι ακόμα. Δεν είναι μόνο το να εφαρμοστεί αναδρομικά για όσους είναι σήμερα στον νόμο. Υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι που επειδή τα funds παρανομούσαν και επειδή η κυβέρνηση απέρριπτε τις τροπολογίες του ΠΑΣΟΚ, αυτά που φέρνει τώρα η κυβέρνηση εμείς τα είχαμε φέρει με τροπολογίες πριν αποφανθεί η Δικαιοσύνη οριστικά και η κυβέρνηση τις απέρριπτε και έλεγε όχι, γιατί έχουμε πει στα funds να κάνουν business plan και να υπολογίζουν τους παράνομους τόκους μέσα. Γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα. Ότι αυτή η κυβέρνηση το ‘21 για να κάνει ελκυστικό το πακέτο στα funds, τους είπε, θέλετε να τους κλέβετε τους δανειολήπτες; Κλέψτε τους. Το λέω λίγο λαϊκά. Δεν είναι λαϊκίστικο. Αυτό έγινε. Θέλετε να παρανομείτε και να παίρνετε παραπάνω από όσα λέει ο νόμος; Κάντε το και βάλτε το στα business plan”.
Ως προς το ότι υπάρχει δυσαρέσκεια για το ότι εξαιρούνται οι οφειλέτες που έχουν μπει στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης, ο κ. Τσουκαλάς συμφωνώντας με την τοποθέτηση του κ. Τσάπαλου σε συνέντευξή του νωρίτερα στην ίδια εκπομπή ως προς το συγκεκριμένο, ανέφερε “σωστό είναι αυτό. Δεν επεκτείνεται αυτόνομα η απόφαση σε άλλους. Η απόφαση αφορά αυτούς οι οποίοι έχουν υπαχθεί στο άρθρο 9 του νόμου 3869. Αυτός ο νόμος έλεγε ότι υποχωρεί η γενική λογική που λέει ότι ο τοκισμός είναι στο κεφάλαιο και πηγαίνει αλλού. Γιατί στην ουσία τι έλεγε ο νόμος; Ότι καταργείται η δανειακή σύμβαση και δημιουργείται μια νέα ενοχική σχέση κάποιου που πρέπει να στηριχθεί γιατί απέδειξε ότι χωρίς δόλο βρέθηκε σε αδυναμία πληρωμής. Δεν είπαμε ποτέ εμείς ότι μπορεί να επεκταθεί. Άλλο αν πρέπει να βρούμε λύσεις για αυτούς. Πρέπει, αλλά ότι προκύπτει η υποχρέωση δεν προκύπτει”.
Προσέθεσε ωστόσο ότι “εξαιρεί όλους αυτούς οι οποίοι ήταν στον νόμο, πήραν δικαστική απόφαση, τους έλεγε το fund αντί για 200 φέρε μου 400 ευρώ, δεν μπόρεσαν να πληρώσουν. Με νόμο του 2018 είχαν δικαίωμα με ένα εξώδικο να τους βγάλουν εκτός νόμου, τα funds, τους βγάλανε και πολύ συχνά ή αυτοί έχουν χάσει τη ρύθμιση ή τους πήραν και τα σπίτια. Για αυτούς που είναι θύματα παρανομιών, όπως κρίθηκε, δεν έπρεπε να επανενταχθούν στο νόμο; (…) Ο Άρειος Πάγος είναι ο τρίτος βαθμός. Αυτές οι υποθέσεις τρέχουν χρόνια για να φθάσουν κάποια στιγμή στον Άρειο Πάγο. Αυτοί οι άνθρωποι κρίθηκε αμετάκλητα ότι πετάχτηκαν εκτός παράνομα”
Πέραν της συγκεκριμένης ρύθμισης, ερωτηθείς αν θα ψηφίσει το ΠΑΣΟΚ όλο το νομοσχέδιο, όπως τις 72 δόσεις, την αύξηση του ακατάσχετου κτλ., ο κ. Τσουκαλάς επισήμανε “εμείς φέραμε τροπολογία για 120 δόσεις όχι μόνο για οφειλές μέχρι το ‘23 που λέει η κυβέρνηση, όλες οι οφειλές και μάλιστα λέμε με 120 δόσεις, ακόμα και εκείνοι οι οποίοι έχουν σήμερα ενεργή δόση να μπορούν να μπουν και αν τις ξοφλήσει υπό όρους 30% έκπτωση.
Δεύτερον, φέρνουμε τροπολογία στον εξωδικαστικό μηχανισμό και λέμε να γίνει υποχρεωτική η συμμετοχή σε αυτόν. Να μην είναι εθελοντική για τα funds όπως είναι τώρα, που τον υπονομεύουν με τα γνωστά αποτελέσματα, να έχουν μπει μόνο 60.000 οφειλέτες σε 6 χρόνια, ενώ η κυβέρνηση το 2020 στη Βουλή έλεγε ότι θα μπουν 500.000.
Λέμε επίσης, την εμπορική αξία των ακινήτων, από την οποία προκύπτει το αν θα υπάρξει διαγραφή στον εξωδικαστικό να μην την ορίζουν τα funds, αλλά ανεξάρτητος εκτιμητής. Να πω ένα παράδειγμα. Έχω πλειστηριασμό που έγινε ένα χρόνο πριν, στον οποίον βγάλανε το ακίνητο στον πλειστηριασμό 160.000, τόσο το πιστοποίησε το fund για να το βγάλει στον πλειστηριασμό, ανακόψαμε τον πλειστηριασμό και έναν χρόνο μετά που πήγε ο εντολέας μου να μπει στον εξωδικαστικό, στην πλατφόρμα το ίδιο fund ξέρετε πόσο κοστολογούσε το ακίνητο; 600.000. Για να μην πάρει κούρεμα. Αυτά συμβαίνουν. Έχουμε μέσα στην τροπολογία που λέμε ότι πρέπει να προκύπτουν εάν δεν τηρείται ο Κώδικας δεοντολογίας από τους servicers απώλεια τόκων υπερημερίας και ακυρότητα αναγκαστικής εκτέλεσης.
Αυτά λοιπόν πρέπει η κυβέρνηση να σκεφτεί και να τα στηρίξει, αν πράγματι θέλει να βάλει κανόνες”.
Σε ό,τι αφορά τα τεκταινόμενα στα εσωκομμματικά του ΠΑΣΟΚ, απαντώντας στο κατά πόσο υπάρχει προβληματισμός με τον κύριο Δούκα τόνισε “εγώ δεν ακούω κανέναν προβληματισμό αυτή τη στιγμή. Τι θέλετε να πω για τον κύριο Δούκα; Δέχθηκε μια επίθεση από τον κύριο Καιρίδη, η οποία ήταν ανοίκεια πράγματι”.
Για το αν πλησιάζει ο δήμαρχος Αθηναίων προς τον κ. Τσίπρα, είπε “ο κ. Δούκας δεν νομίζω ότι είναι κοντά στον κύριο Τσίπρα, αφού το κόμμα του κυρίου Τσίπρα δεν έχει πάρει καμία απόφαση ότι δεν θα συγκυβερνήσει με τη Νέα Δημοκρατία, όπως ήταν η κεντρική θέση του κυρίου Δούκα. (…) Όλοι δεσμεύονται, εκτιμώ, από τις ομόφωνες συνεδριακές αποφάσεις. Δεν μπορώ να βρω τρόπο να μη δεσμεύεται, όταν μάλιστα ο κύριος Δούκας ένα μέρος αυτών των αποφάσεων λειτούργησε κάποια στιγμή και σαν επισπεύδων”.
Ως προς την περίπτωση του κ. Σκανδάμη, ο οποίος αποχώρησε από το ΠΑΣΟΚ και προσχώρησε στην ΕΛ.Α.Σ., ανέφερε “ο καθένας το αξιολογεί αυτό. Ο κύριος Σκανδάμης μέχρι και μια μέρα πριν είπε ότι θα είναι με το ΠΑΣΟΚ. Την επόμενη ανακοινώθηκε. Ξέρετε ότι αυτά δεν γίνονται σε μια μέρα μέσα. Νομίζω ότι προφανώς κάποιοι άνθρωποι ήθελαν έναν αναβαθμισμένο ρόλο. Είναι εύλογο, δεν θα μπω στη διαδικασία να το σχολιάσω. Νομίζω ότι ο καθένας το αξιολογεί”.
Σε σχέση με τις δημοσκοπήσεις στις οποίεςτο ΠΑΣΟΚ έχει υποχωρήσει στην τρίτη θέση μετά την δημιουργία της ΕΛ.Α.Σ., ο κ. Τσουκαλάς σχολίασε “δεν μας ικανοποιεί. (…) Εμείς έχουμε πει ότι τα δεδομένα των δημοσκοπήσεων, τα προσωρινά, όπως πάντα μετά την ίδρυση νέων κομμάτων, απαιτείται κάποιο χρονικό διάστημα προκειμένου να κάτσει η σκόνη και να υπάρξει εξορθολογισμός και κανονικοποίηση. (…)
Είναι δυνατόν να μπορέσουμε να κάνουμε συζήτηση για αυτά, όταν την ίδια ημέρα βγαίνει δημοσκόπηση που δείχνει δύο και η άλλη που δείχνει δέκα μονάδες διαφορά; Γι΄ αυτό εξηγώ ότι τα νούμερα που νοιάζουν τους πολίτες δεν είναι αυτά. Τα νούμερα που νοιάζουν τους πολίτες είναι οι χρεώσεις των τραπεζών, είναι ο πληθωρισμός, είναι το κόστος ζωής.
Η ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού γίνεται στην κάλπη. Κάποιοι θέλουν να την κάνουν με τις δημοσκοπήσεις. Φαίνεται. Δεν γίνεται έτσι όμως. Γίνεται στις κάλπες”.
Πηγή: capital.gr


