Ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας Ισραέλ Κατς δήλωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ζητήσει από το Ισραήλ να αποσύρει τα στρατεύματά του από τον νότιο Λίβανο. Η τοποθέτηση αυτή έρχεται μετά από πληροφορίες ότι η Τεχεράνη φέρεται να είχε θέσει έναν τέτοιο όρο στις διαπραγματεύσεις της με την Ουάσινγκτον.
«Έχουμε δηλώσει ότι, σε κάθε περίπτωση, δεν θα αποσυρθούμε και, επί του παρόντος και αυτό αποτελεί διπλωματική επιτυχία – δεν υπάρχει αμερικανικό αίτημα για αποχώρηση του Ισραήλ από τον Λίβανο», ανέφερε ο Κατς σε συνέντευξή του στο περιθώριο συνεδρίασης τοπικών αξιωματούχων στο Τελ Αβίβ.
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Έχουμε καταστήσει σαφές ο πρωθυπουργός (Μπενιαμίν Νετανιάχου) στον πρόεδρο (Ντόναλντ Τραμπ) και εγώ στον (Πιτ) Χέγκσεθ, τον υπουργό Άμυνας: είμαστε εδώ για να προστατεύσουμε τον λαό του βόρειου Ισραήλ». Η δήλωση αυτή ήρθε ως απάντηση σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο αποχώρησης, σε περίπτωση που υπάρξει σχετικό αίτημα από τις ΗΠΑ.
Νωρίτερα, ο Κατς είχε δεσμευτεί ότι οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις δεν πρόκειται να αποσυρθούν από τη λεγόμενη ζώνη ασφαλείας του νότιου Λιβάνου, «ακόμα κι αν υπάρξει αμερικανικό αίτημα».
«200.000 (Λιβανέζοι) κάτοικοι δεν θα επιστρέψουν (στα σπίτια από τα οποία απομακρύνθηκαν). Επειδή αυτό που συνέβη στο παρελθόν σε ζώνες ασφαλείας, όπου υπήρχε επίσης άμαχος πληθυσμός, υπήρχαν βόμβες κατά μήκος δρόμων και επιθέσεις εναντίον στρατιωτών, και ως εκ τούτου δεν θα το επιτρέψουμε αυτό», τόνισε ο υπουργός Άμυνας στο συνέδριο Muni Expo που πραγματοποιήθηκε για τοπικούς αξιωματούχους στο Τελ Αβίβ.
«Δεν αποσυρόμαστε», κατέληξε ο Ισραηλινός υπουργός, υπογραμμίζοντας τη σταθερή θέση της κυβέρνησης για τη διατήρηση των στρατιωτικών δυνάμεων στη συγκεκριμένη περιοχή.
Πηγή: tanea.gr

