Ποινική εμπλοκή στην υπόθεση του Qatargate, που είχε αποκαλυφθεί πριν από τρία χρόνια και είχε προκαλέσει πολιτικές και δικαστικές αναταράξεις στις Βρυξέλλες, αποδίδουν οι βελγικές Aρχές στον ευρωπαίο πρώην επίτροπο και νυν βουλευτή της ΝΔ, Δημήτρη Αβραμόπουλο.
Οι βελγικές Aρχές, όπως έγινε γνωστό, προχώρησαν στην έκδοση του σχετικού εντάλματος ζητώντας να αρθεί η ασυλία του Δημήτρη Αβραμόπουλου από το ελληνικό κοινοβούλιο προκειμένου να δώσει εξηγήσεις στις δικαστικές Aρχές του Βελγίου που χειρίζονται την υπόθεση αυτή.
Ο φάκελος με τα συνοδευτικά έγγραφα διαβιβάστηκε ήδη από την Εισαγγελία Εφετών της Αθήνας, στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου προκειμένου μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης, όπως προβλέπει ο νόμος, να φτάσει στη Βουλή, τα μέλη της οποία είναι αρμόδια να αποφασίσουν για την άρση ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου. Την ίδια ώρα μάλιστα ο πρώην ευρωπαίος επίτροπος με γραπτή δήλωσή του, αφού διευκρινίζει ότι «δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο», δηλώνει κατηγορηματικά ότι «δεν πρόκειται να κάνω χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας. Αντιθέτως, θα αποταθώ ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί».
Στην ΜΚΟ του Παντσέρι
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εισαγγελικές Αρχές του Βελγίου καταλογίζουν στον Δημήτρη Αβραμόπουλο ότι έλαβε το ποσό των 75.000 ευρώ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο πρώην επίτροπος είχε κληθεί να καταθέσει ενώπιον των βελγικών Αρχών πριν από περίπου έναν χρόνο, ωστόσο δεν εμφανίστηκε, γεγονός που φέρεται να λειτούργησε επιβαρυντικά, οδηγώντας στην έκδοση του ευρωπαϊκού εντάλματος.
Στο επίκεντρο της έρευνας βρίσκεται η συνεργασία του Αβραμόπουλου με μη κυβερνητική οργάνωση που είχε ιδρύσει ο πρώην ευρωβουλευτής και πρωταγωνιστής της υπόθεσης Qatargate, Αντόνιο Παντσέρι, με τη βελγική Δικαιοσύνη να αποδίδει στον ελεγχόμενο βουλευτή ότι πήρε χρήματα από «εγκληματικό δίκτυο». Ωστόσο, ο Αβραμόπουλος, όπως προκύπτει και από έγγραφα είχε απευθυνθεί στην Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συμμετοχή του στη ΜΚΟ και είχε λάβει θετική απάντηση. «ΤΑ ΝΕΑ» απευθύνθηκαν στο Γραφείο Τύπου της βελγικής Δικαιοσύνης που έδωσε την εξής απάντηση: «Ο ανακριτής που είναι αρμόδιος για την υπόθεση δεν επιθυμεί να απαντήσει επ’ αυτού».
Από την πλευρά του ο Δημήτρης Αβραμόπουλος με γραπτή δήλωσή του επισημαίνει ότι «το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την πρόεδρό της, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν», προσθέτοντας πως η συμμετοχή του «ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη».
Ο ίδιος ανέφερε ότι δεν πρόκειται να κάνει χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας, αντίθετως θα αποταθεί στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας – όπως είπε – να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.
Οι βελγικές Αρχές
Δικαστικές πηγές ανέφεραν ότι ο βουλευτής της ΝΔ επισκέφθηκε χθες το μεσημέρι την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών, χωρίς ωστόσο να γίνει γνωστή οποιαδήποτε λεπτομέρεια για την επίσκεψή του αυτή που συνέπεσε χρονικά με τη δημοσιοποίηση της είδησης του ελέγχου του από τις βελγικές Αρχές. Κατά τις ίδιες πηγές αν η Βουλή ανάψει το πράσινο φως για την άρση της ασυλίας του, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος θα πρέπει να απαντήσει στον εισαγγελέα Εφετών ότι συναινεί και ο ίδιος στο σχετικό αίτημα. Στην περίπτωση που συναινέσει, ο πρόεδρος Εφετών θα αποφασίσει για την παράδοσή του στις βελγικές Αρχές. Σε διαφορετική περίπτωση θα συνεδριάσει το δικαστικό συμβούλιο για να κρίνει εάν θα παραδοθεί η όχι ο ευρωπαίος πρώην επίτροπος στο Βέλγιο.
Σε κάθε περίπτωση, όπως εκτιμάται, όλη αυτή η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
Ενοχοι τέσσερις για τη διαρροή των e-mail
Με την καταδίκη της πρώην ευρωβουλευτού της ΝΔ Αννας Μισέλ Ασημακοπούλου και των τριών συγκατηγορουμένων της έπεσε χθες η αυλαία της δίκης για την υπόθεση της διαρροής των ηλεκτρονικών διευθύνσεων των αποδήμων, λίγο πριν από τις ευρωεκλογές του 2024. Οι ποινές που επιβλήθηκαν στους κατηγορουμένους ήταν διαφορετικές ανάλογα και τα αδικήματα για τα οποία κηρύχθηκαν ένοχοι. Το πλαίσιο των ποινών ξεκινούσε από φυλάκιση 8 μηνών και έφτασε μέχρι 20 μήνες, που επιβλήθηκε στην Αννα Μισέλ Ασημακοπούλου, όλες με τριετή αναστολή.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι η πρόεδρος του δικαστηρίου κράτησε μειοψηφίες τασσόμενη υπέρ της αθώωσης κατηγορουμένων για συγκεκριμένες πράξεις. Η διαφοροποίηση της προέδρου αποτυπώθηκε λίγο αργότερα και ως προς την επιβολή των ποινών, καθώς είχε τη γνώμη ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έπρεπε να επιβληθεί χαμηλότερη ποινή στους κατηγορουμένους.
Με βάση την απόφαση του δικαστηρίου:
- Η Αννα Μισέλ Ασημακοπούλου, πρώην ευρωβουλευτής, κηρύχθηκε ομόφωνα ένοχη για παραβίαση προσωπικών δεδομένων, ενώ κατά πλειοψηφία κρίθηκε ένοχη για την παραβίαση του υπηρεσιακού απορρήτου με την πρόεδρο του δικαστηρίου να έχει τη γνώμη ότι έπρεπε να κριθεί αθώα. Συνολική ποινή φυλάκισης 20 μηνών.
- Ο Μιχάλης Σταυριανουδάκης, πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών, κρίθηκε ένοχος κατά πλειοψηφία και για τις δύο πράξεις, της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου και παράβασης του νόμου για τα προσωπικά δεδομένα. Η πρόεδρος του δικαστηρίου μειοψήφησε και είχε τη γνώμη ότι έπρεπε να κηρυχθεί αθώος. Συνολική ποινή φυλάκισης 18 μηνών.
- Ο Μένιος Κορομηλάς, πρώην γραμματέας Αυτοδιοίκησης, κρίθηκε ομόφωνα ένοχος για το αδίκημα της παραβίασης προσωπικών δεδομένων και αθώος ομόφωνα για την πράξη της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου. Φυλάκιση 12 μηνών.
- Ο Νίκος Θεοδωρόπουλος, τότε γραμματέας Απόδημου Ελληνισμού, κηρύχθηκε ένοχος κατά πλειοψηφία για την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, μειοψηφούσης της προέδρου και ομόφωνα αθώος για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου. Φυλάκιση 8 μηνών.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι της υπόθεσης αυτής που έχει και πολιτικό αντίκτυπο είχε επιληφθεί η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ενώ οι ψηφοφόροι έχουν προσφύγει τόσο στα αστικά δικαστήρια όσο και στη διοικητική δικαιοσύνη.
Πηγή: tanea.gr


