Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στις νυχτερινές τροπολογίες

Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στις νυχτερινές τροπολογίες

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα
στα αποτελέσματα αναζήτησης

Πρόσθεσε το formedia.gr στη Google

Η νύχτα πάντα έκρυβε μυστικά. Στη Βουλή κρύβει και τροπολογίες. Το έχουμε επισημάνει πολλές φορές, πρωτίστως τον τελευταίο μήνα που είδαμε τις τροπολογίες του μεσονυκτίου για την επιτάχυνση των δικαστικών ερευνών για βουλευτές και για τη θέσπιση θέσης μόνιμου υφυπουργού στο υπουργείο Εξωτερικών. Το επιβεβαιώνει όμως και νέα μελέτη του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) η οποία διαφωτίζει αυτή τη μάλλον σκοτεινή (κυριολεκτικά) κοινοβουλευτική συνήθεια. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία, 8 στις 10 τροπολογίες της τελευταίας στιγμής κατατίθενται βράδυ και στα μουλωχτά. Συνήθως δεν θέλω να σας κουράζω με αριθμούς, αλλά στην περίπτωση αυτή τα λένε όλα. Πριν από το 2020, μόλις 2% ως 12% των τροπολογιών υποβάλλονταν μετά τις 9 το βράδυ. Αντίθετα, την περίοδο 2023 – 2025 το ποσοστό αυτό εκτοξεύθηκε, ξεπερνώντας το 70%. Από τον Ιούλιο του 2023 έως τον Μάιο του 2026, το 76% των τροπολογιών εισήχθη στο κοινοβούλιο μεταξύ 9 το βράδυ και 1 μετά τα μεσάνυχτα. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο έντονο στις επείγουσες ρυθμίσεις. Το 81% των τροπολογιών που κατατέθηκαν μόλις μία ημέρα πριν από την ψήφισή τους, εισήχθησαν στη Βουλή κι αυτές μέσα στη νύχτα. Αρα, πρακτικά, το βράδυ κατατίθενται και το πρωί ψηφίζονται.

Νεύρα στο Μαξίμου από τον Δρυμιώτη

Μπόλικη νευρικότητα προκάλεσε στους κόλπους του Μεγάρου Μαξίμου ο Ανδρέας Δρυμιώτης, ο έμπειρος πολιτικός αναλυτής και ειδικός σε θέματα εκλογικών διαδικασιών, ο οποίος είχε ανοιχτό δίαυλο με την κυβέρνηση, που κατά κανόνα παρακολουθούσε με ικανοποίηση τις παρεμβάσεις του. Ομως η ευθεία αναφορά του Δρυμιώτη στο ενδεχόμενο παραπομπής του Κυριάκου Μητσοτάκη σε Ειδικό Δικαστήριο, προκάλεσε θυμό. Συγκεκριμένα, ο πολιτικός αναλυτής εκτίμησε δημόσια (Blue Sky) πως, εάν τα ποσοστά της κυβέρνησης υποχωρήσουν στο επίπεδο του 25%, ο Μητσοτάκης κινδυνεύει άμεσα να βρεθεί αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη για την υπόθεση των υποκλοπών αφού μια νέα πλειοψηφία στην επόμενη Βουλή θα μπορούσε να κινήσει τις σχετικές διαδικασίες. Οπως ήταν λογικό, οι επικοινωνιακοί μηχανισμοί της αντιπολίτευσης έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις δηλώσεις, υποστηρίζοντας ότι ο Δρυμιώτης απλώς αποτύπωσε τον βαθύτερο, πραγματικό φόβο του Πρωθυπουργού για το σκάνδαλο. Ενώ, από την άλλη, οι συνεργάτες του Μητσοτάκη, εκτός από θυμωμένοι είναι και θορυβημένοι, καθώς η προειδοποίηση δεν προέρχεται από κάποιον πολιτικό αντίπαλο, αλλά από έναν παραδοσιακό συνομιλητή της παράταξης…

Κάλυψη για τις εξαγωγές του Predator

Ο Παύλος Μαρινάκης απάντησε χθες στις πληροφορίες για τις εξαγωγές του Predator που υπέγραφε ο τότε γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του υπουργείου Εξωτερικών, Γιάννης Σμυρλής, και την ΕΔΕ που είχε διεξάγει το υπουργείο, τις λεπτομέρειες της οποίας σας είχα εγκαίρως αποκαλύψει. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε στην ενημέρωση των συντακτών παραπέμποντας – ως συνήθως – στη Δικαιοσύνη. Είπε ότι ο Σμυρλής «κλήθηκε ως μάρτυρας και κατέθεσε στον Αρειο Πάγο, όπου και αρχειοθετήθηκε η υπόθεση», όπως επίσης ότι «η ΕΔΕ του υπουργείου Εξωτερικών έχει διαβιβαστεί εν συνόλω στη Δικαιοσύνη» και ότι «ούτε το πόρισμα της ΕΔΕ εντόπισε ευθύνες, ούτε το Μονομελές Πλημμελειοδικείο αναφέρει κάτι αντίθετο, ούτε ο Αρειος Πάγος εντόπισαν οτιδήποτε το επιλήψιμο». Δυστυχώς, όμως, δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα…

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m1’); });
googletag.cmd.push(function() {googletag.display(‘300x250_middle_1’)})

Λάθος ενημέρωση

Στη δικογραφία δεν υπάρχει καμία κατάθεση του Σμυρλή ούτε έχει συμπεριληφθεί στη δικαστική απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου, ενώ στη Δικαιοσύνη διαβιβάστηκε μόνο το πόρισμα της ΕΔΕ και όχι ολόκληρος ο φάκελος των αιτημάτων εξαγωγής του Predator, με όλα τα σχετικά έγγραφα. Στα οποία, κατά πληροφορίες, υπάρχουν και έγγραφα που συνδέουν το Predator με τις ελληνικές υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση φάκελος δεν δόθηκε. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι ο Μαρινάκης τα είπε μόνος αυτά, άρα μάλλον κάποιος τον ενημέρωσε λάθος.

Ψαρικά και Μουντιάλ

Τις κομματικές μηχανές στη Θεσσαλονίκη έχει κινητοποιήσει η ΝΔ. Ο νέος γραμματέας Κώστας Κυρανάκης έχει βρεθεί ήδη δύο φορές στην πόλη, ενώ χθες βρέθηκε εκεί ο Κωστής Χατζηδάκης, με αφορμή εκδήλωση που συνδιοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής, τη Γραμματεία Παλαιών Στελεχών της ΝΔ και την τοπική ΝΔ, για τις προκλήσεις της οικονομίας ενόψει του 2030. Το μεσημέρι έφαγε ψαρικά με τους ντόπιους υφυπουργούς και βουλευτές, τον συντονιστή του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη Γιάννη Παπαγεωργίου, τους επικεφαλής των νομαρχιακών και τα μέλη της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ. Ρώτησα πηγή μου αν συζήτησαν για το κόμμα Σαμαρά και δαγκώθηκε. Μου είπε ότι μιλούσαν για το Μουντιάλ.

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ