Οι διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στην Ελβετία ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν με σκοπό να υπάρξει διαρκές τέλος στον πόλεμο στη Μέση Ανατολή θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας της Κυριακής προς σήμερα Δευτέρα, ανέφερε αμερικανός διπλωμάτης που συμμετέχει στις συνομιλίες.
«Η ιρανική αντιπροσωπεία παραμένει στον χώρο των διαπραγματεύσεων και η αμερικανική αντιπροσωπεία έχει πρόθεση οι εργασίες να συνεχιστούν όλη τη νύχτα», εξήγησε.
Οι συνομιλίες επικεντρώνονται στη δημιουργία «μηχανισμών πρόληψης συγκρούσεων ώστε να υπάρξουν εγγυήσεις» για τα Στενά του Ορμούζ
Κατά την ίδια πηγή, οι συνομιλίες επικεντρώνονται στη δημιουργία «μηχανισμών πρόληψης συγκρούσεων ώστε να υπάρξουν εγγυήσεις πως το στενό (σ.σ. του Ορμούζ) θα παραμείνει εντελώς ανοικτό» και στην τήρηση της κατάπαυσης του πυρός στον Λίβανο, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ (στη φωτογραφία αρχείου του Reuters/Stringer, επάνω, άποψη από τα Στενά του Ορμούζ).
Νωρίτερα, η αντιπροσωπεία του Ιράν αποχώρησε από τον χώρο των διαπραγματεύσεων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα σχόλια που έκανε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο Tasnim.
Στη συνέχεια το Axios, επικαλούμενο διπλωμάτη, μετέδωσε ότι η ιρανική αντιπροσωπεία δεν έχει αποχωρήσει από τον χώρο και οι συνομιλίες με αυτήν των ΗΠΑ συνεχίζονται.
«Να ζυγίζουν τα λόγια τους»
Οι συνομιλίες διακόπηκαν, αλλά δεν τελείωσαν, δήλωσε ιρανική πηγή στο Reuters, ωστόσο, οι δηλώσεις Τραμπ προκάλεσαν πρόβλημα.
Ο επικεφαλής των διαπραγματευτών και πρόεδρος του κοινοβουλίου του Ιράν, Μοχαμάντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ, κάλεσε τις ΗΠΑ «να ζυγίζουν τα λόγια τους», χωρίς να κατονομάσει τον αμερικανό πρόεδρο.
«Θα ήταν προτιμότερο να ζυγίζουν τα λόγια τους. Οι ένοπλες δυνάμεις μας είναι έτοιμες να απαντήσουν» ανέφερε (περισσότερα εδώ).
Πηγή: in.gr


