Η ακρίβεια και η μειωμένη αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών αποτυπώνονται έντονα και στη φετινή εορταστική κίνηση της αγοράς του Βόλου, όπως προκύπτει από τη συνέντευξη του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Απόστολου Οντόπουλου, στην εκπομπή του FORMEDIA RADIO 99.8, «Ennitime is a good time» με την Έννη Λεβέντη. Παρότι η πόλη παραμένει κορυφαίος χριστουγεννιάτικος προορισμός, οι προσδοκίες των εμπόρων είναι συγκρατημένες.

«Έχουμε δει και καλύτερες ημέρες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οντόπουλος, επισημαίνοντας πως η γενικευμένη ακρίβεια έχει δημιουργήσει έναν «καταναλωτή φοβισμένο», ο οποίος προχωρά πλέον σε απολύτως στοχευμένες αγορές. Όπως εξήγησε, το διαθέσιμο εισόδημα δεν επαρκεί για παρορμητικές καταναλωτικές κινήσεις, γεγονός που αποτυπώνεται και στη μείωση του μέσου ύψους των αποδείξεων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Παρά τις κινητοποιήσεις των αγροτών και τα μπλόκα, η εικόνα του λιανεμπορίου, μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο, «γενικότερα από την αγορά λείπει ένα μεγάλο κομμάτι καταναλωτών», καθώς χαμηλόμισθοι και νοικοκυριά δίνουν προτεραιότητα στην κάλυψη βασικών αναγκών. Το χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι φέτος πιο ακριβό, γεγονός που περιορίζει ακόμη περισσότερο τη ρευστότητα στην αγορά.
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη
Μια ανάσα, έστω και προσωρινή, έδωσε η καταβολή του δώρου Χριστουγέννων και των επιδομάτων. «Η αγορά θερμάνθηκε από τις 19 του μήνα», σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, τονίζοντας ωστόσο ότι το μεγάλο ζητούμενο είναι η διάρκεια. Όπως παραδέχθηκε, τα τελευταία χρόνια η κίνηση υποχωρεί απότομα μετά τις γιορτές, με τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο να θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα δύσκολοι για το λιανεμπόριο.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις εκπτώσεις, εκφράζοντας προβληματισμό για το γεγονός ότι ξεκινούν τόσο νωρίς, ενώ υπερασπίστηκε τους μικρούς εμπόρους, τονίζοντας ότι «έχουν διατηρήσει πολύ χαμηλά τα επίπεδα των τιμών», με αυξήσεις σημαντικά μικρότερες σε σύγκριση με άλλους κλάδους.
Σε πιο αισιόδοξο τόνο, ο κ. Οντόπουλος υπογράμμισε ως θετικό σημάδι το άνοιγμα νέων καταστημάτων στο κέντρο της πόλης, σημειώνοντας ότι ο στόχος δεν είναι μόνο να ανοίγουν νέες επιχειρήσεις, αλλά και να μπορούν να διατηρηθούν σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον.





