Οι διευθύνοντες σύμβουλοι (CEO) αντιμετωπίζουν ένα αυξανόμενο χάσμα ταλέντων στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες της τεχνολογίας δεν ήταν ποτέ πιο απαραίτητοι – ή πιο δύσκολο να βρεθούν. Και ενώ η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η εργασία, εξακολουθεί να εφαρμόζεται πολύ συχνά σε παλαιότερες διαδικασίες που δεν έχουν σχεδιαστεί για αυτήν.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι μόνο το 5% περίπου των εταιρειών παγκοσμίως αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη σε μεγάλη κλίμακα, σημειώνει το Boston Consulting Group (BCG).
Οι εργαζόμενοι αισθάνονται επίσης αυτή την ένταση. Σχεδόν τρεις στους τέσσερις χρησιμοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά μόνο το 36% αισθάνεται ικανοποιημένο με την εκπαίδευσή του σε αυτό το θέμα. Και ενώ οι περισσότεροι αναμένουν ότι οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης θα αναλάβουν μεγαλύτερο ρόλο, μόνο το ένα τρίτο κατανοεί τι είναι στην πραγματικότητα αυτοί οι πράκτορες.

Αυτή είναι η στιγμή για τους CEO να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους για το ανθρώπινο δυναμικό. Οι ηγέτες πρέπει να αναρωτηθούν: Πώς αλλάζει η τεχνητή νοημοσύνη τον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνουμε αποτελέσματα; Σε ποια σημεία οι άνθρωποι εξακολουθούν να κάνουν τη διαφορά; Και ποιες δεξιότητες θα είναι σημαντικές στο μέλλον;
Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις δεν θα προέλθει απλώς από την εφαρμογή περισσότερων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι πρέπει να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός μαθαίνει, χτίζει εμπιστοσύνη και συνεργάζεται με την τεχνητή νοημοσύνη, και να θέσουν ένα σαφές, εταιρικό πρόγραμμα για τον επανασχεδιασμός των συστημάτων που το καθιστούν αυτό δυνατό.
Επανεξέταση των δεξιοτήτων τεχνητής νοημοσύνης
Η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τα μοντέλα ταλέντων με ρυθμό ταχύτερο από ό,τι μπορούν να ακολουθήσουν τα παραδοσιακά πλαίσια. Υπάρχει πραγματική αβεβαιότητα σχετικά με το ποιες δεξιότητες έχουν σημασία, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει την κωδικοποίηση, την ανάλυση και άλλες εργασίες ρουτίνας.
Οι ηγέτες πρέπει να διευκρινίσουν πού θα μετατοπιστεί η ανθρώπινη αξία, προς την παροχή εποπτείας και κρίσης και την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων της τεχνητής νοημοσύνης για τυχόν μεροληψία.
Αυτές οι αλλαγές ωθούν τα στελέχη να επανεξετάσουν τους ρόλους από την αρχή. Πολλοί επικεντρώνονται σε μια σύντομη λίστα βασικών ανθρώπινων ικανοτήτων που θα χρειαστεί κάθε εργαζόμενος για να επιτύχει: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και αυτοκατευθυνόμενη μάθηση. Αυτές δεν είναι μαλακές δεξιότητες. Είναι η νέα βάση για ένα εργατικό δυναμικό που μπορεί να προσαρμοστεί καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει συνεχώς τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η εργασία.
Το DNA του εργατικού δυναμικού αλλάζει — γρήγορα
Η ζήτηση για ταλέντα στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται ραγδαία, ακόμη και καθώς η προσφορά μειώνεται.
Μέχρι το 2026, το 90% των εταιρειών παγκοσμίως θα αντιμετωπίσει έλλειψη εξειδικευμένων επαγγελματιών στον τομέα της τεχνολογίας, σύμφωνα με την IDC. Και η Workday προβλέπει ότι 4,3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τομέα της τεχνολογίας θα παραμείνουν κενές μέχρι το 2030.


Η παραδοσιακή πυραμίδα ταλέντων αρχίζει να αλλάζει. Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει όλο και περισσότερες εργασίες ρουτίνας, οι εταιρείες παρατηρούν μια στροφή προς ρόλους που εστιάζουν στην καθοδήγηση, την ενσωμάτωση και την κρίση υψηλότερου επιπέδου, με την υποστήριξη μιας μικρότερης ομάδας εξειδικευμένων εμπειρογνωμόνων που καθοδηγούν τις πιο τεχνικές αποφάσεις.
Για να προσελκύσετε αυτό το ταλέντο απαιτείται μια διαφορετική στρατηγική. Το κύρος της μάρκας από μόνο του δεν αρκεί. Οι επαγγελματίες του ψηφιακού τομέα και της τεχνητής νοημοσύνης δίνουν προτεραιότητα σε ουσιαστική εργασία, ευελιξία και σαφείς διαδρομές μάθησης.
Για τους CEO, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αντιμετωπίζουν αυτούς τους ειδικούς ως ένα σπάνιο, εξαιρετικά κινητό τμήμα του εργατικού δυναμικού και να διαμορφώνουν ρόλους και κουλτούρα γύρω από αυτό που εκτιμά περισσότερο αυτό το ταλέντο.
Τέσσερις κινήσεις που πρέπει να κάνουν οι CEO
Για να καλυφθεί το κενό ταλέντων στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, οι CEO θα πρέπει να αναλάβουν ηγετικό ρόλο και να κινητοποιήσουν τμήματα της οργάνωσης που παραδοσιακά δεν συνεργάζονταν στενά μεταξύ τους. Οπως υποδεικνύει το Boston Consulting Group (BCG), οι τέσσερις κινήσεις που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία είναι οι εξής:
• Δημιουργία συμμαχίας ταλέντων στην κορυφαία ομάδα. Ο CHRO (Chief Human Resources Officer -Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού), ο CIO (Chief Information Officer) και οι νομικοί ηγέτες πρέπει να γίνουν συν-αρχιτέκτονες της στρατηγικής της εταιρείας για το ανθρώπινο δυναμικό. Η συνεργασία τους είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της κουλτούρας, την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τον επανασχεδιασμό ρόλων και ροών εργασίας, ώστε να υποστηριχθεί η επανεκπαίδευση σε μεγάλη κλίμακα.


• Επενδύστε σε μεγάλο βαθμό στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων σε όλες τις λειτουργίες. Η αναβάθμιση των δεξιοτήτων δεν πρέπει να περιορίζεται στις τεχνικές ομάδες. Νέες διαδρομές εμφανίζονται παντού, συμπεριλαμβανομένων των εναλλαγών που επιτρέπουν στους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής ή των λειτουργιών να αποκτήσουν πρακτική ψηφιακή εμπειρία. Αυτή η αλλαγή απαιτεί μια νέα νοοτροπία από τους διευθυντές, που θα τους οδηγήσει από τη συσσώρευση ταλέντων στην κοινή χρήση ταλέντων.
• Ενισχύστε το ευρύτερο οικοσύστημα μάθησης. Οι εταιρείες δεν μπορούν να καλύψουν μόνες τους το χάσμα δεξιοτήτων. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι μπορούν να δημιουργήσουν συνεργασίες με κυβερνήσεις, βιομηχανικούς συνασπισμούς και ακαδημαϊκά ιδρύματα για να εκσυγχρονίσουν τη δια βίου μάθηση και να επιταχύνουν την ετοιμότητα για την τεχνητή νοημοσύνη σε όλο το εργατικό δυναμικό.
• Ηγηθείτε με διαφάνεια και όραμα. Οι εργαζόμενοι υιοθετούν την τεχνητή νοημοσύνη με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν κατανοούν γιατί χρησιμοποιείται και πώς θα εξελιχθούν οι ρόλοι τους. Η σαφής επικοινωνία βοηθά τους εργαζόμενους να βλέπουν τις ευκαιρίες αντί για τους κινδύνους και διατηρεί την αφοσίωση και την προσήλωση των κορυφαίων εργαζομένων.
Πηγή: ot.gr





