Τις μεγάλες αλλαγές που φέρει το Agentic AI στον χρηματοπιστωτικό κλάδο περιέγραψε ο Μάριος Παπαγεωργίου, Senior Account Director, Fianacial Services της Salesforce.
Στο πλαίσιο του Bank Management Conference 2025 ο Μάριος Παπαγεωργίου παρομοίωσε την εποχή του Agentic AI με ακόμα μία βιομηχανική επανάσταση, υπογραμμίζοντας ότι η τεχνολογία κινείται με πρωτοφανή ταχύτητα, την ώρα που οι οργανισμοί –αλλά και οι άνθρωποι – προσπαθούν να αναπτύξουν κουλτούρα εμπιστοσύνης απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Η Salesforce, όπως είπε, έχει ήδη εισαγάγει παγκοσμίως την Agentic προσέγγιση στο CRM, ενσωματώνοντας το trust layer στο ίδιο το προϊόν της, το οποίο συμπεριλαμβάνει data masking, audit trails και άλλες δικλείδες ασφαλείας. Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει την ενίσχυση των δυνατοτήτων της με στρατηγικές εξαγορές. Ο Μάριος Παπαγεωργίου, μάλιστα, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Informatica, παγκόσμιου ηγέτη στο master data management, η οποία ολοκληρώθηκε λίγες μόλις ώρες πριν την εκδήλωση, στις 20 Νοεμβρίου.
Στην ερώτηση «Πώς ένας χρηματοπιστωτικός οργανισμός μπορεί να μεταμορφωθεί σε Agentic Enterprise» ο Senior Account Director της Salesforce ήταν ξεκάθαρος: η εταιρεία ακολουθεί τρία βασικά βήματα τα οποία καθορίζουν το επίπεδο εμπιστοσύνης και διακυβέρνησης:
- (α) Πότε χρησιμοποιείται το AI,
- (β) από ποιον και
- (γ) υπό ποια επιχειρησιακή ή κανονιστική εποπτεία.
«Εφ’ όσον αυτά καλύπτονται», εξήγησε ο κ. Παπαγεωργίου, «μπορούμε να προχωρήσουμε», προσθέτοντας ότι η Salesforce τα τελευταία 15 χρόνια επενδύει στο Financial Services Cloud, ένα καθετοποιημένο προϊόν για τον τραπεζικό και ασφαλιστικό κλάδο.
O Μάριος Παπαγεωργίου υπογράμμισε ότι η διακυβέρνηση δεδομένων (data governance) αποτελεί ζωτικής σημασίας παράγοντα για να λειτουργήσει σωστά το ΑΙ σε έναν οργανισμό. Παρά το γεγονός ότι στην ελληνική αγορά έχουν γίνει σημαντικά βήματα στη διαχείριση και οργάνωση δεδομένων, το μεγαλύτερο εμπόδιο παραμένει η έλλειψη κουλτούρας εμπιστοσύνης. «Η επιτυχία στην ΑΙ ξεκινά από τα σωστά δομημένα δεδομένα» σημείωσε, προσθέτοντας ότι η ταχύτητα της τεχνολογικής εξέλιξης κάνει την πρόκληση ακόμα μεγαλύτερη.
Κλείνοντας, ο Μάριος Παπαγεωργίου επεσήμανε ότι ο χρηματοπιστωτικός κλάδος περνά πλέον από το digital transformation, στο οποίο επίκεντρο ήταν η συγκέντρωση και οργάνωση των δεδομένων, στο agentic transformation, όπου το ίδιο το ΑΙ καλείται να αναλάβει δράση για εμάς. «Το ερώτημα είναι», είπε, «αν είμαστε έτοιμοι να του το αναθέσουμε».
Πηγή: ot.gr





