Η Cadillac ετοιμάζεται να γράψει το δικό της κεφάλαιο στην ιστορία της Formula 1, σηματοδοτώντας μια νέα, αμερικανική εποχή για το σπορ. Το πρώτο της μονοθέσιο θα «ζωντανέψει» πριν από τα Χριστούγεννα, ενώ τα βλέμματα στρέφονται ήδη στις πρώτες του εμφανίσεις στην πίστα τον Ιανουάριο. Η ιστορική εταιρεία, γνωστή για την πολυτέλεια και την τεχνολογική της υπεροχή στις Ηνωμένες Πολιτείες, μεταφέρει τώρα το κύρος της στα πιο σκληρά μονοπάτια των Gran Prix, επενδύοντας σε ένα έργο γεμάτο φιλοδοξία, ρίσκο και καινοτομία.
Η προετοιμασία του νέου –και ενδέκατου– ομάδας του grid για το 2026 έχει μπει σε κρίσιμη φάση. Από τα κέντρα προσομοίωσης μέχρι τις πρώτες μηχανικές δοκιμές, όλα δείχνουν ότι η Cadillac δεν μπήκε στη Formula 1 απλώς για να δοκιμάσει την τύχη της. Το πρώτο σημαντικό βήμα ήρθε στην Ίμολα, εκεί όπου ο Σέρχιο «Checo» Πέρες –ο Μεξικανός που πανηγύρισε νίκες με τη Red Bull– φόρεσε ξανά τη φόρμα αγώνων, αυτή τη φορά στο πιλοτήριο ενός παλιού μονοθέσιου Ferrari SF-23, μοντέλο του 2023. Ο λόγος; Οι κανονισμοί της FIA απαγορεύουν δοκιμές με μονοθέσια υπό τρέχοντες κανονισμούς, και έτσι η Cadillac επιστρατεύει την τεχνογνωσία και τους κινητήρες της Ferrari, με την οποία συνεργάζεται στενά για την είσοδό της στο πρωτάθλημα.
Η εικόνα του Πέρες με μια «μαύρη» Ferrari στην ιταλική πίστα έχει βαρύνουσα συμβολική αξία: ένας παλιός αντίπαλος της Scuderia προετοιμάζει, με τη βοήθειά της, το μεγάλο του comeback, ενώ παράλληλα η Cadillac δοκιμάζει διαδικασίες, τεχνικά πρωτόκολλα και ομαδική λειτουργία ενόψει της νέας σεζόν. Μαζί του, περίπου 30 μέλη της Ferrari και 20 της Cadillac εργάστηκαν επί δύο ημέρες στο πρόγραμμα TPC (Testing Previous Cars), μια ρεαλιστική πρόβα για το τι θα ακολουθήσει μέσα στο 2026.
Όπως επιβεβαίωσε ο διευθυντής της ομάδας, Γκρέιμ Λόουντον, το πρώτο «άναμμα» του υβριδικού κινητήρα θα γίνει σε λιγότερο από 50 ημέρες – δηλαδή πριν το τέλος του έτους. Το ντεμπούτο του μονοθεσίου στην πίστα προγραμματίζεται για τις αρχές Ιανουαρίου, πιθανότατα στο πλαίσιο των 200 επιτρεπόμενων χιλιομέτρων των λεγόμενων filming days. Στη συνέχεια, το πρόγραμμα προβλέπει συμμετοχή στις επίσημες χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης, από τις 26 έως τις 30 Ιανουαρίου, όπου θα ξεκινήσει και η πραγματική σύγκριση δυνάμεων.
Η Cadillac δεν είναι η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που επιχειρεί να εισέλθει στον πιο απαιτητικό θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Audi είχε ήδη παρουσιάσει επίσημα το δικό της project νωρίτερα στη χρονιά, επιλέγοντας μια πιο θεαματική έναρξη στο Μόναχο. Η αμερικανική φίρμα, αντίθετα, επιλέγει σιωπηλή προετοιμασία, δουλεύοντας μακριά από τα φώτα, με στόχο η πρώτη της εμφάνιση να συνοδευτεί από ουσία – και όχι απλώς εντυπώσεις. «Όλα είναι προγραμματισμένα και προχωρούν βάσει σχεδίου» δηλώνει ο Λόουντον, που γνωρίζει πως το εγχείρημα δεν αφορά μόνο έναν αγωνιστικό στόχο, αλλά μια ολόκληρη στρατηγική αμερικανικής παρουσίας στη Formula 1.
Η συμμετοχή της Cadillac σηματοδοτεί και το τέλος μιας εποχής απόλυτης ευρωπαϊκής κυριαρχίας στο σπορ. Η Formula 1 εισέρχεται πλέον σε έναν πιο παγκόσμιο κύκλο, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να αποτελούν κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης, χάρη και στην αύξηση των Grand Prix σε Μαϊάμι, Λας Βέγκας και Ώστιν. Η Cadillac, με το κύρος της General Motors στο πλευρό της, θα επιχειρήσει να μετατρέψει αυτή τη δυναμική αγορά σε αγωνιστικό πλεονέκτημα. Και αν καταφέρει να παντρέψει την αμερικανική μηχανική φαντασία με την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία, τότε η φράση «Made in Detroit, racing in Monza» μπορεί να εξελιχθεί σε νέα πραγματικότητα της Formula 1.
Πηγή: in.gr





