Μερική “αναδίπλωση” της κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ

Νέα συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ την Τετάρτη

Του Δημήτρη Γκάτσιου

Στάση για να μετρήσει “πληγές”, αλλά και πιθανές διεξόδους από τις “Συμπληγάδες” των Ελληνικών Ταχυδρομείων πραγματοποιεί η κυβερνητική έδρα, στον απόηχο των χθεσινών καταιγιστικών εξελίξεων που είχαν ως σημείο αναφοράς την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Γρηγόρη Σκλήκα.

Σε μία χρονική γέφυρα κατά την οποία η Ηρώδου Αττικού 19 πόνταρε τα “ρέστα” της στην επικοινωνία και υλοποίηση της φορολογικής μεταρρύθμισης που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, η “μαύρη τρύπα” που ακούει στο όνομα αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ (συνοδευόμενη από την υπόθεση των αμαρτωλών ημερών του ΟΠΕΚΕΠΕ και την πίεση του αγροτικού κόσμου της χώρας για την άμεση καταβολή των ενισχύσεων) δημιουργεί εκρηκτικό κλίμα ενός του “γαλάζιου οικοσυστήματος”.

Ο πρώην πλέον CEO των Ελληνικών Ταχυδρομείων που βρέθηκε στο επίκεντρο της πρωτοφανούς οργής της συντριπτικής πλειονότητας των μελών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας έδωσε τη “σκυτάλη” στον προσωρινό αναπληρωτή του, Μάριο Τέμπο. Η παραίτηση του κ. Σκλήκα (αναμενόμενη μετά τη μήνη και την πίεση των “γαλάζιων” βουλευτών) κινείται στο φάσμα της εκτόνωσης των τριβών εντός του κυβερνώντος κόμματος, ωστόσο τα μείζονα όχι μόνο όσον αφορά στην επόμενη ημέρα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, αλλά και όσον αφορά στο συμπαγές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κυβερνώντος κόμματος βρίσκονται…μπροστά.

Οι βουλευτές της πλειοψηφίας (τουλάχιστον ένα σημαντικό κομμάτι τους) διεμήνυσαν δια της στάσης τους ότι πλέον δεν υπάρχει καμία “λευκή επιταγή” προς το Μέγαρο Μαξίμου, αν και τα τροχιοδεικτικά είχαν φτάσει εδώ και μήνες στο στρατηγείο της Ηρώδου Αττικού 19. Είτε μέσω της στάσης στο νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια, είτε μέσω του κλίματος αμφισβήτησης μετά το “γκρίζο” αποτέλεσμα στην ευρωκάλπη, είτε μέσω των επισημάνσεων για την ανάγκη “στροφής” στις παραδοσιακές αξίες του κόμματος, είτε μέσω του φάσματος των κοινοβουλευτικών ερωτήσεων προς τους υπουργούς, για μείζονα θέματα της καθημερινότητας.

Ο πρωθυπουργός (που είναι πιθανό να βρεθεί αύριο στη Βουλή, προκειμένου να τοποθετηθεί για το φορολογικό νομοσχέδιο που “αγκαλιάζει” τα θετικά μέτρα της Θεσσαλονίκης) προήδρευσε χθες σε συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου για τη διαχείριση της ατζέντας των ΕΛΤΑ, όσο τα κόμματα της αντιπολίτευσης “πετροβολούσαν” την κυβέρνηση πολιτικά και επικοινωνιακά. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας (όταν βρεθεί) θα κληθεί να επεξεργαστεί το πλάνο της αναδιάρθρωσης, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης θα είναι αυτός που θα συζητήσει με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας τα βήματα που θα ακολουθήσουν, η κυβέρνηση προχώρησε σε “μερική αναδίπλωση” προτάσσοντας τη δημόσια διαβούλευση με την κοινωνία (σε αντίθεση με το “άγαρμπο” όπως περιγράφεται “ξαφνικό θάνατο” καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων) ωστόσο το δια ταύτα παραμένει. Και αποτυπώθηκε στα λεγόμενα του κυβερνητικού εκπροσώπου λίγη ώρα μετά την παραίτηση του κ. Σκλήκα.

Συνεχίζεται η αναδιάρθρωση

Τι κρατάει κανείς από τις αναφορές του κυβερνητικού εκπροσώπου στο ραδιόφωνο του “Σκάι”. Σαφώς το μήνυμα του Μεγάρου Μαξίμου ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ θα εφαρμοστεί. “Η παραίτηση δεν συνεπάγεται υπαναχώρηση. Το σχέδιο αυτό το επέλεξε η διοίκηση των ΕΛΤΑ ως αναγκαίο για να συνεχίσουν να υπάρχουν τα Ταχυδρομεία. Άλλο πράγμα η παραίτηση και άλλο πράγμα η μεταρρύθμιση. Η απόφαση για μεταρρύθμιση είναι ειλημμένη και θα εφαρμοστεί…Πολιτική βούληση είναι το σχέδιο να εφαρμοστεί και θα εφαρμοστεί. Το αντικείμενο της διαβούλευσης δεν είναι εάν θα κλείσουν τα καταστήματα. Είναι τι μπορεί να γίνει σε κάθε τοπική κοινωνία ούτως ώστε να μην μείνει κανένας συμπολίτης μας χωρίς εξυπηρέτηση, όπως ακριβώς είχε προβλεφθεί από την αρχή. Άρα η μεταρρύθμιση θα προχωρήσει, αλλά με διάλογο και διαβούλευση, συνολική με την κοινωνία, τα κόμματα, τους βουλευτές”, σημείωσε ο κ. Μαρινάκης. Οι στόχοι της δημόσιας διαβούλευσης που θα ακολουθήσει είναι δύο:

– Οι πολίτες να εξυπηρετούνται με τον καλύτερο τρόπο.

– Να μη χαθεί καμία θέση εργασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα πρώτα σενάρια που εξετάζονται και θα τεθούν επί τάπητος στο διάλογο με την κοινωνία και τις δημοτικές αρχές είναι η δημιουργίας κέντρων εξυπηρέτησης (κατά πάσα πιθανότητα στις έδρες των ΚΕΠ) στα οποία οι πολίτες θα εξυπηρετούνται αντί να πηγαίνουν στα Ταχυδρομεία.

“Κανένας συμπολίτης μας, κανένας συνταξιούχος, κανένας ο οποίος συναλλάσσεται με τα ΕΛΤΑ δε θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση. Στα σημεία όπου έχει αποφασιστεί να κλείσουν καταστήματα είτε θα λειτουργούν σημεία εξυπηρέτησης συμβεβλημένα με τα ΕΛΤΑ, όπως ακριβώς προβλέπει και η νομοθεσία, είτε -στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας- θα γίνει και ένας διάλογος με την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να καλυφθούν και κάποια κενά. Ποτέ δεν κρύψαμε τα λόγια μας. Δεν είναι δυνατόν, χωρίς να κάνεις διάλογο με την κοινωνία, με τις κοινοβουλευτικές ομάδες, με τα κόμματα, με τους ανθρώπους που δικαιολογημένα αγωνιούν για τον τόπο τους, να ανακοινώνεις εν μία νυκτί ότι θα κλείσεις 204 καταστήματα. Έπρεπε να προηγηθεί διάλογος, ενημέρωση των πολιτών”, σχολιάζουν κυβερνητικά στελέχη.

Η παραίτηση του κ. Σκλήκα και η αναβολή της συνεδρίασης των αρμόδιων Επιτροπών της Βουλής μέχρι να οριστεί νέος διευθύνων σύμβουλος προκάλεσαν τα σφοδρά πυρά της αντιπολίτευσης. Αίτημα άμεσης επανασύγκλησης της κοινής συνεδρίασης για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία κατέθεσαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. “Η παραίτηση του κ. Σκλήκα αποτελεί ομολογία για το φιάσκο της Νέας Δημοκρατίας στο ζήτημα των ΕΛΤΑ. Ο Πρωθυπουργός τον απέσυρε λίγα λεπτά πριν τη συνεδρίαση των δύο αρμόδιων επιτροπών για το θέμα αυτό για να αποφύγουν τη λογοδοσία”,σημείωσε ο αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκος Ανδρουλάκης. Το δικό του αίτημα για άμεση σύγκληση των Επιτροπών κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ. “Οι ελιγμοί του κ. Μητσοτάκη και οι υποχωρήσεις αποδεικνύουν ότι είναι και αδύναμος αλλά και επικίνδυνος”, δήλωσε ο πρόεδρος του κόμματος, Σωκράτης Φάμελλος.

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ