Στουρνάρας: Ο ψηφιακός χρηματοοικονομικός εγγραμματισμός αφορά κάθε πολίτη –

Στουρνάρας: Ο ψηφιακός χρηματοοικονομικός εγγραμματισμός αφορά κάθε πολίτη

Η οικονομία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε δυναμική πορεία, επισήμανε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας Γιάννης Στουρνάρας κατά τον χαιρετισμό του στη «Συνάντηση Εργασίας @ξία», σημειώνοντας ότι στη σημερινή ιστορική συγκυρία, ο κόσμος, η Ευρώπη και η Ελλάδα είναι αντιμέτωποι με μια άνευ προηγουμένου αβεβαιότητα, με πλήθος προκλήσεων αλλά και πλήθος σημαντικών ευκαιριών.

Το πλαίσιο της νέας εποχής

«Η κλιματική αλλαγή, οι ενεργειακές και δημοσιονομικές κρίσεις, η ραγδαία, η εκθετική, τεχνολογική εξέλιξη ─ από την τεχνητή νοημοσύνη έως τη δημιουργία ψηφιακών κρυπτοστοιχείων και σταθερών κρυπτονομισμάτων ─, η ριζική ανατροπή των κανόνων του ελεύθερου εμπορίου και οι πρωτοφανείς, για τη μεταπολεμική περίοδο, γεωπολιτικές συγκρούσεις συνθέτουν το πλαίσιο αυτής της νέας εποχής», σημείωσε.

Όπως είπε ο κεντρικός τραπεζίτης, «αφουγκραζόμενοι τις τεράστιες και διαρθρωτικές αλλαγές που ζούμε, και κοιτώντας προς ένα μέλλον που δεν θα είναι πάντα προβλέψιμο, η Τράπεζα της Ελλάδος έχει έως τώρα προβεί σε δράσεις που εστιάζουν στην καλλιέργεια της χρηματοοικονομικής αντίληψης ως απαραίτητης δεξιότητας και πηγής ασφάλειας και σταθερότητας».

Χρηματοοικονομική παιδεία

Και προσέθεσε πως «συνεχίζει ακόμη πιο δυναμικά με την ένταξη του ψηφιακού χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού στην εκπαίδευση αλλά και την καλλιέργειά του ως διά βίου στόχο. Η Τράπεζα της Ελλάδος θα συνεχίσει να στηρίζει ενεργά πρωτοβουλίες χρηματοοικονομικής παιδείας και επαγρύπνησης σε εθνικό επίπεδο για την κατάρτιση μιας εθνικής στρατηγικής, κάτι για το οποίο, εργάζεται ήδη εντατικά».

Στις μέρες μας, υπογράμμισε ο κ. Στουρνάρας, η χρηματοοικονομική παιδεία, όπως και η παιδεία γενικότερα, δεν αφορά μόνο την εξειδίκευση και τις ακαδημαϊκές σπουδές, όπως παλιότερα ίσως, αλλά και τη διά βίου μάθηση.

«Παράλληλα, λοιπόν, με τη στροφή στην οικονομική γνώση, η Τράπεζα μετασχηματίζει και τους τρόπους μετάδοσής της, συντονισμένη και με τις αλλαγές στην ίδια τη νοοτροπία της μάθησης. Την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, όταν προμηνύονται δομικές αλλαγές στα εργασιακά μας ήθη, ο ψηφιακός χρηματοοικονομικός εγγραμματισμός δεν αφορά αποκλειστικά τους οικονομολόγους, τους τραπεζίτες, τους ακαδημαϊκούς, αλλά κάθε πολίτη που έχει ανάγκη την αυτομόρφωση και την εξέλιξη», τόνισε.

Δημόσια ανάγκη

Ο ρόλος των οικονομολόγων, ακαδημαϊκών, αναλυτών, συμβούλων πολιτικής, τεχνοκρατών, με άμεση ή έμμεση συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, γίνεται έτσι πιο απαραίτητος από ποτέ, για να στηρίξει και τις κοινωνικές ανάγκες του τόπου, εξήγησε ο κ. Στουρνάρας και συμπλήρωσε πως «όσο η ψαλίδα της κοινωνικής ανισότητας μεγαλώνει, θα έλεγα – τόσο ως Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος και Ομότιμος Καθηγητής Οικονομικών του ΕΚΠΑ, αλλά κυρίως ως άνθρωπος – ότι η ψηφιακή χρηματοοικονομική παιδεία, την περίοδο της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, δεν αποτελεί μόνο δημόσιο αγαθό, αλλά και δημόσια ανάγκη».

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ