Η Amazon Web Services, τελικά, ανέκαμψε από μια εκτεταμένη διακοπή λειτουργίας που «παρέσυρε» και τις υπηρεσίες μεγάλων πολυεθνικών, από εταιρείες λιανεμπορίου έως αεροπορικές εταιρείες, εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, εταιρείες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και άλλες.
Ιστότοποι όπως το Facebook, το Snapchat και το ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon δεν ήταν διαθέσιμοι νωρίς τη Δευτέρα, με τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες Coinbase, Robinhood και Venmo να αναφέρουν επίσης διακοπές. Η διακοπή έπληξε εργαλεία παραγωγικότητας όπως το Slack, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες όπως η United Airlines, το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης Perplexity και βιντεοπαιχνίδια όπως το Fortnite και το Roblox.
Σημειώνεται ότι η υποδομή της AWS υποστηρίζει εκατομμύρια ιστότοπους και πλατφόρμες, παρέχοντας υπηρεσίες cloud-computing, όπως διακομιστές και αποθηκευτικό χώρο, στις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου. Οποιαδήποτε προβλήματα με το δίκτυο της AWS μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο ευρύτερο διαδίκτυο και σε δημοφιλείς εφαρμογές.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα προβλήματα προέκυψαν από αστοχίες με το σύστημα Amazon DynamoDB
Η AWS είχε ανακοινώσει από την ιστοσελίδα της ότι «διερευνά αυξημένα ποσοστά σφαλμάτων και καθυστερήσεις για πολλαπλές υπηρεσίες AWS» σε μια περιοχή κέντρων δεδομένων στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, με επίκεντρο τη Βόρεια Βιρτζίνια.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι τα προβλήματα προέκυψαν από αστοχίες με το σύστημα Amazon DynamoDB, το οποίο παρέχει σε ιστότοπους αποθήκευση βάσεων δεδομένων και υπολογιστική ισχύ. Το σύστημα αυτό έχει περισσότερους από ένα εκατομμύριο πελάτες, από εταιρείες λιανικής και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών έως εταιρείες μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και χρησιμοποιείται για τη δημιουργία επεκτάσιμων εφαρμογών και υπηρεσιών υψηλής απόδοσης. Ο ιστότοπος της Amazon αναφέρει χαρακτηριστικά τις Disney +, Zoom Communications, Airbnb, Lyft, Dropbox και Nike μεταξύ των πελατών της DynamoDB.
Πολλές από αυτές τις υπηρεσίες αποκαταστάθηκαν καθώς η Amazon προσπαθούσε να επιλύσει το πρόβλημα.
«Όταν ένας μεγάλος πάροχος cloud φτερνίζεται, το Διαδίκτυο κρυώνει»
Η AWS είναι ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών cloud computing στις ΗΠΑ και έχει γίνει ένας από τους ηγέτες της αγοράς παγκοσμίως. Ενώ οι διακοπές λειτουργίας στις υπηρεσίες cloud δεν είναι ασυνήθιστες, έχουν γίνει πιο αισθητές καθώς περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να βασίζονται σε αυτές.
Η υπηρεσία της Amazon έχει υποστεί διακοπές λειτουργίας και στο παρελθόν, γεγονός που προκάλεσε διαταραχές σε άλλες εταιρείες και υπογραμμίζει πώς τα προβλήματα στις περιφερειακές ψηφιακές υποδομές μπορούν να έχουν εκτεταμένες επιπτώσεις.
Το DynamoDB της Amazon είναι ένας από τους κορυφαίους χρήστες του σύγχρονου διαδικτύου, δήλωσε στη Wall Street Journal (η οποία ήταν μεταξύ αρκετών οργανισμών μέσων ενημέρωσης που επηρεάστηκαν από την τελευταία διακοπή) ο Μάικ Τσαπλ, καθηγητής πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Notre Dame και πρώην επιστήμονας υπολογιστών στην Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας (NSA).
Ο Τσαπλ είπε ότι η διακοπή αποτελεί υπενθύμιση της εξάρτησης του κόσμου από μεγάλους παρόχους cloud όπως η Amazon, η Microsoft και η Google. «Όταν ένας μεγάλος πάροχος cloud φτερνίζεται, το Διαδίκτυο κρυώνει», είπε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ot.gr