Η πρωταγωνίστρια του “Everybody Wants This” του Netflix μιλά για τη δεύτερη σεζόν, σε συνέντευξη Τύπου που συμμετείχε και το ertnews, και εστιάζει στη φθορά του ρομαντισμού και την αλήθεια πίσω από το γέλιο.
Οι ρομαντικές κομεντί μάς έμαθαν να μετράμε την αγάπη με φιλιά στο αεροδρόμιο και παραδοχές κάτω από τη βροχή. Όμως το Everybody Wants This του Netflix, η σειρά που ξεχώρισε την περασμένη χρονιά για τον ευφυή της συνδυασμό ρομαντισμού και σαρκασμού, έρχεται με τη δεύτερη σεζόν της να ανατρέψει οριστικά την ιδέα του «happy end».
Η Κρίστεν Μπελ, με το γνώριμο χαμόγελο και την αποστομωτική της ειλικρίνεια, επιστρέφει ως Τζοάν, μια γυναίκα που γνωρίζει καλά πως το να βρεις τον έρωτα είναι εύκολο· το δύσκολο είναι να τον κρατήσεις. Στη συνέντευξη Τύπου για τη νέα σεζόν, η Μπελ μίλησε για τον ρεαλισμό πίσω από τη ρομαντική ιστορία, για το πώς «τα πιο αστεία πράγματα συμβαίνουν μετά τους τίτλους τέλους» και για τον τρόπο που η σειρά επαναπροσδιορίζει το είδος της ρομαντικής κωμωδίας.
«Τα πιο αστεία πράγματα συμβαίνουν μετά τους τίτλους τέλους»
Όταν η συντονίστρια της συζήτησης τη ρώτησε αν μετά το «πιο ρομαντικό φινάλε όλων των εποχών» όλα είναι πια ευτυχισμένα για πάντα, η Μπελ δεν έχασε ευκαιρία να αυτοσαρκαστεί.
«Είναι όπως η ζωή,» είπε χαμογελώντας. «Οπότε, τώρα, απλά ταξιδεύουν και είναι ερωτευμένοι, με αυτό το αίσθημα της πεταλούδας και της ευτυχίας για πάντα… Ναι, σε επανάληψη όλη τη σεζόν,» πρόσθεσε ειρωνικά, πριν διορθώσει τον εαυτό της: «Περίμενε, τώρα θυμάμαι. Στο τέλος της πρώτης σεζόν διάλεξαν ο ένας τον άλλον. Και η δεύτερη σεζόν είναι γεμάτη ευκαιρίες – γιατί τώρα πρέπει να οργανώσουμε πού κρατάμε τις οδοντόβουρτσές μας, πώς γνωρίζουμε τις οικογένειές μας και πώς συγχωνεύουμε τους φίλους μας. Όλα αυτά τα πράγματα που συμβαίνουν μετά τους πρώτους τρεις μήνες μιας σχέσης είναι, πιστέψτε με, πολύ πιο ενδιαφέροντα και πολύ πιο αστεία.»
Αυτή η φράση συμπυκνώνει το νέο ύφος της σειράς: μια ρομαντική κωμωδία που κοιτάζει κατάματα τη ρουτίνα, την αμηχανία και τη σύγκρουση δύο ανθρώπων που προσπαθούν να φτιάξουν κοινή ζωή. Η Μπελ, με την εμπειρία της σε παραγωγές όπως το The Good Place (σ.σ. σειρά που επίσης προβάλλεται στο Netflix και δεν πρέπει να χάσετε) και το Veronica Mars, ξέρει να ισορροπεί ανάμεσα στην κωμωδία και τη συναισθηματική αλήθεια, και εδώ το κάνει με αφοπλιστικό ρεαλισμό.

Η σχέση Τζοάν και Νώε: αγάπη μέσα από την τριβή
Η δεύτερη σεζόν βουτά πιο βαθιά στην καθημερινότητα της Τζοάν και του Νώε, ενός ζευγαριού που προσπαθεί να βρει ισορροπία ανάμεσα σε δύο αντίθετους κόσμους.
«Η Τζοάν είναι πιο αυθόρμητη, λίγο πιο παρορμητική,» εξηγεί η Μπελ. «Ο Νώε είναι πιο οργανωμένος, προσεκτικός, δομημένος. Όταν τα συνδυάζεις αυτά τα δύο, έχεις έναν συνεχή συμβιβασμό, και πάντα υπάρχει τριβή. Το ερώτημα είναι: μπορούν να βρουν την αγάπη, τη στοργή και το γέλιο μέσα από αυτή την τριβή;»
Η δυναμική των δύο ηρώων, όπως λέει, αντικατοπτρίζει τη ρεαλιστική πορεία μιας σχέσης μετά το «παραμύθι». Δεν υπάρχει πλέον το άγχος του πρώτου ραντεβού, αλλά η πρόκληση του να συγχωνευθείς με έναν άλλον άνθρωπο χωρίς να χάσεις τον εαυτό σου. Και αυτό, για τη Μπελ, είναι το αληθινό υλικό της ρομαντικής κωμωδίας.
«Το ζευγάρι μας είναι αστείο γιατί είναι αληθινό,» σημειώνει. «Οι διαφωνίες τους δεν είναι θεατρικές, είναι μικρές – για το πού θα βάλεις την οδοντόβουρτσα ή αν θα γνωρίσεις τους γονείς του άλλου. Αυτές οι λεπτομέρειες φέρνουν το γέλιο, γιατί όλοι τις έχουμε ζήσει.»
«Η Έριν Φόστερ έφερε την πραγματική ζωή μέσα στη ρομαντική φόρμα»
Η Μπελ, γνωστή για την ευαισθησία με την οποία αντιμετωπίζει τους ρόλους της, πιστεύει πως η δύναμη του Everybody Wants This πηγάζει από το βλέμμα της δημιουργού του, Έριν Φόστερ.
«Νομίζω ότι έφερε τους κανόνες της πραγματικής ζωής σε ένα είδος που είχε “βολευτεί” στους τρόπους του,» λέει. «Και δεν το λέω αρνητικά. Λατρεύω τις ρομαντικές κομεντί — με κάνουν να νιώθω καλά. Έχουν δομή: συναντιούνται στο δρόμο, χύνουν καφέ, απλώνουν το χέρι για το ίδιο φλιτζάνι. Είναι προβλέψιμο, αλλά σε ηρεμεί.»
Και όμως, η Μπελ παραδέχεται ότι αυτή η «ηρεμία» δεν αντικατοπτρίζει πια τη σύγχρονη εμπειρία του έρωτα. «Η Έριν είδε ότι οι φίλες μου και οι φίλοι μου δεν βγαίνουν έτσι ραντεβού. Έφερε την πραγματική ζωή μέσα σε αυτό το πλαίσιο — και κάπως αυτό εξερράγη σε κάτι που έκανε τον κόσμο να νιώσει ότι τον βλέπουν.»
Η ίδια αναγνωρίζει πως ο σύγχρονος ρομαντισμός είναι μπερδεμένος, γεμάτος αντιφάσεις και απογοητεύσεις:
«Έχω πολλούς φίλους που λένε, “Μισώ τις εφαρμογές, αλλά θέλω να γνωρίσω κάποιον. Ζω σε μια μεγάλη πόλη, θα έπρεπε να μπορώ να γνωρίσω κάποιον, αλλά όλα μοιάζουν τόσο ξένα και χαοτικά.”»
Αυτό το χάος, για τη Μπελ, είναι το νέο υλικό της ρομαντικής κωμωδίας — και το Netflix της δίνει χώρο να το εξερευνήσει χωρίς φόβο.

«Θα χάσω τον εαυτό μου όταν συγχωνευθώ με αυτό το άτομο;»
Μία από τις πιο ουσιαστικές παρατηρήσεις της Μπελ στη συνέντευξη αφορά το συναισθηματικό υπόβαθρο της δεύτερης σεζόν. Εκεί όπου η πρώτη σεζόν έδειξε το «πώς γνωρίζονται», η δεύτερη αναρωτιέται «πώς μένουν μαζί».
«Την πρώτη σεζόν χειρίστηκαν τα θέματα με τον τρόπο που ήταν συναισθηματικά ικανοί να το κάνουν,» είπε. «Αλλά δεν εμβάθυναν σε πολλές λεπτομέρειες, και αυτό θα τους στοιχειώσει στην αρχή της δεύτερης σεζόν.»
Η ηθοποιός βλέπει πίσω από τις επιφανειακές συγκρούσεις ένα κοινό συναίσθημα:
«Είτε πρόκειται για το “Θα ασπαστείς τον Ιουδαϊσμό και θα ζήσεις τη ζωή της συζύγου ενός ραβίνου” είτε για το “Μπορώ να κρατήσω ταμπόν κάτω από τον νιπτήρα σου;” είναι στην ουσία το ίδιο συναίσθημα. Είναι το “Θα χάσω τον εαυτό μου όταν συγχωνευθώ με αυτό το άτομο;”»
Η Μπελ πιστεύει πως αυτή η αγωνία είναι ο πυρήνας κάθε σχέσης. «Όλες οι συζητήσεις που κάνουν, αν τις αναλύσεις, επιστρέφουν στο ίδιο θεμέλιο: την ανάγκη να αγαπήσεις χωρίς να χαθείς.»
Είναι μια φράση που θα μπορούσε να σταθεί μόνη της ως το σύνθημα της δεύτερης σεζόν.
Ρομαντικές αναφορές: από το Say Anything μέχρι το When Harry Met Sally
Σε μια πιο ανάλαφρη στιγμή, η Μπελ ρωτήθηκε ποιες ρομαντικές κομεντί έχει δει τις περισσότερες φορές — και η απάντησή της φανέρωσε την αγάπη της για το είδος, αλλά και την κριτική της ματιά.
«Πάντα κλίνω στη νοσταλγία του πόσες φορές έχω δει το “Say Anything” (Πες Κάτι… αρκεί να είναι Αγάπη). Ακόμα κι αν δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα ρεαλιστικό στο να περιμένει κάποιος έξω από την πόρτα σου με ένα κασετόφωνο… Αν έχει τόσο χρόνο για σένα, είναι κόκκινη σημαία!» είπε γελώντας.
Στη λίστα της προσθέτει το Notting Hill (Μια βραδιά στο Νόττινγκ Χιλ), το When Harry Met Sally (‘Όταν Ο Χάρυ συνάντησε τη Σάλυ) και το Annie Hall (νευρικός Εραστής) — ταινίες που, όπως λέει, «παραμένουν γοητευτικές γιατί σε κάνουν να ονειρεύεσαι, αλλά πια τις βλέπεις με άλλο βλέμμα, πιο ώριμο, πιο ειρωνικό.»
Το Netflix, με το Everybody Wants This, δείχνει να συνδυάζει αυτή ακριβώς τη διπλή οπτική: την τρυφερότητα του κλασικού ρομ-κομ και τη νευρικότητα της σύγχρονης ζωής.
«Μας έβαλαν στη γωνία – και εκεί ερωτευτήκαμε»
Μιλώντας για το πνεύμα συνεργασίας στο καστ, η Μπελ χρησιμοποίησε μια από τις πιο χαριτωμένες μεταφορές της συνέντευξης:
«Μας κάλεσαν στην τάξη της πρώτης δημοτικού και μας είπαν “Εσείς οι πέντε μιλάτε πολύ. Πηγαίνετε να καθίσετε στη γωνία.” Και από τότε καθόμαστε εκεί περνώντας υπέροχα, μόλις και μετά βίας κάνοντας την εργασία μας. Η αλήθεια είναι ότι ερωτευτήκαμε, με τη δουλειά, με το κλίμα, μεταξύ μας.»
Η αίσθηση οικογένειας που περιγράφει φαίνεται να αντικατοπτρίζεται και στη χημεία των χαρακτήρων στη σειρά. Η Μπελ τονίζει πως αυτό που κάνει το Everybody Wants This να ξεχωρίζει δεν είναι απλώς το σενάριο, αλλά η κοινή ενέργεια του καστ. «Όταν υπάρχει αγάπη στα παρασκήνια, περνά και στην οθόνη,» λέει.

Ρεαλισμός με καρδιά
Παρά τη σαρκαστική της διάθεση, η Κρίστεν Μπελ δεν χάνει ποτέ τη ρομαντική της πλευρά. Για εκείνη, ο ρεαλισμός δεν σκοτώνει τη μαγεία· την κάνει πιο αληθινή.
«Νομίζω ότι ο κόσμος ένιωσε πως τον βλέπουν μέσα από αυτή τη σειρά,» εξηγεί. «Οι χαρακτήρες μας δεν είναι τέλειοι, αλλά είναι αληθινοί. Δεν φοβούνται να πουν τη λάθος κουβέντα, να παρεξηγηθούν, να γελοιοποιηθούν. Και νομίζω ότι αυτό είναι που κάνει τους θεατές να νιώθουν οικεία μαζί τους.»
Αυτός ο «ανθρώπινος ρομαντισμός» —όπως τον ονομάζουν πολλοί τηλεθεατές— είναι και το μεγάλο στοίχημα της δεύτερης σεζόν. Να συνεχίσει να είναι αστεία, χωρίς να κρύβει τον πόνο που κουβαλά η αγάπη όταν δοκιμάζεται από τη συμβίωση, τις προσδοκίες και την καθημερινότητα.
Η Κρίστεν Μπελ δείχνει να απολαμβάνει το γεγονός ότι η σειρά της δεν υπόσχεται «αιώνια ευτυχία», αλλά μια διαρκή αναμέτρηση με την αλήθεια του έρωτα. Στον κόσμο του Everybody Wants This, το «για πάντα» δεν είναι μια στατική υπόσχεση, αλλά μια συνεχής επιλογή.
«Το να αγαπάς κάποιον σημαίνει να μαθαίνεις να συμβιβάζεσαι χωρίς να χάνεις τον εαυτό σου,» είπε στο κλείσιμο της συνέντευξης. «Και αυτό είναι πολύ πιο αστείο — και πολύ πιο δύσκολο — απ’ ό,τι νομίζουμε.»
Με τη δεύτερη σεζόν στο Netflix, η σειρά φαίνεται έτοιμη να επιβεβαιώσει πως οι πιο δυνατές ρομαντικές ιστορίες δεν τελειώνουν με ένα “the end”. Ξεκινούν εκεί.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr