FORMedia Radio 998: Η δύναμη του καταναλωτή: Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Κ. Λυχναρόπουλος στην εκπομπή “Ennitime is a good time” για τις εκπτώσεις και το… κρυμμένο λεξιλόγιο

Ανάλυση των «Μεσοσταθμικών» Μειώσεων: Ο Κ. Λυχναρόπουλος εξηγεί γιατί το όφελος είναι μικρό

Οι πρόσφατες πανηγυρικές ανακοινώσεις για μειώσεις τιμών σε 2.000 «κωδικούς» προϊόντων στα σούπερ μάρκετ προκαλούν ανασφάλεια στους καταναλωτές, οι οποίοι αναρωτιούνται τι κρύβεται πίσω από αυτές. Ο Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, στην εκπομπή του FORMEDIA RADIO 99.8, “Ennitime is a good time” με την Έννη Λεβέντη και τον Κώστα Ανέστη, αποδομεί το κυβερνητικό λεξιλόγιο και εξηγεί γιατί το τελικό κέρδος για τη μέση οικογένεια είναι πολύ μικρό.

Σύμφωνα με τον κ. Λυχναρόπουλο, η χρήση του όρου «μεσοσταθμικά» (για τη μείωση του 8%) καλύπτει ένα μεγάλο εύρος εκπτώσεων, το οποίο ξεκινά από μόλις 2% και φτάνει έως το 32%. Αυτό σημαίνει ότι το νούμερο της μεσοσταθμικής μείωσης «δεν πάει στον καταναλωτή αυτό το νούμερο». Αντιθέτως, το πραγματικό κέρδος για τον καταναλωτή κυμαίνεται από 3 ευρώ έως 30 ευρώ, ανάλογα με τα προϊόντα που επιλέγει.

Ένα άλλο κρίσιμο σημείο είναι ότι η μείωση αφορά σε «κωδικούς προϊόντων» και όχι σε «προϊόντα». Όπως διευκρινίζει ο Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου,  “δεν είναι το γιαούρτι το κατσικίσιο για παράδειγμα. Είναι το γιαούρτι το κατσικίσιο των 297 γραμμάριων σε κυπελάκι πολυεθυλενείου με διάφανο καπάκι…” και άλλος κωδικός για ένα άλλο γιαούρτι, διαφορετικής ποσότητας κοκ

Για τον συνειδητοποιημένο καταναλωτή, ο οποίος ψωνίζει με λίστα και επιλέγει τα πιο οικονομικά προϊόντα, το κέρδος σε μία αγορά 100 ευρώ υπολογίζεται μόλις στα 3 ευρώ. Αντίθετα, όσοι αγοράζουν παρορμητικά, επηρεασμένοι από «προσφορές» με «υπέροχα χρώματα» (όπως το κόκκινο και το κίτρινο), είναι πιθανό να επωφεληθούν περισσότερο, φτάνοντας τα 30 ευρώ κέρδους σε αγορά 100-110 ευρώ.

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη

Ο κ. Λυχναρόπουλος τονίζει ότι η ανακοίνωση, γραμμένη με «εκπληκτικό» λεξιλόγιο, κάλυψε τα πάντα, αλλά όχι «την ανάγκη μας να γεμίσουμε την τσάντα».

Δύναμη και Εκπαίδευση του Καταναλωτή

Ο κ. Λυχναρόπουλος τονίζει με έμφαση τη μεγάλη δύναμη που έχουν οι καταναλωτές, μια δύναμη που δεν αντιλαμβάνονται διότι δεν τους δίνεται η ευκαιρία να την κατανοήσουν. Όταν ο καταναλωτής συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να δημιουργήσει στάσεις στην αγορά και να επιφέρει ανταγωνισμό, ο οποίος είναι «το ό,τι πιο υγιέστατο μπορεί κάποιος να ανακαλύψει μέσα στην ελεύθερη αγορά», τότε οι τιμές θα ρυθμιστούν ανάλογα με τη ζήτηση. Αυτό το κομμάτι της εκπαίδευσης του καταναλωτή, όταν επαναλαμβάνεται και διοχετεύεται σε διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, αποτελεί το πιο ισχυρό εργαλείο. «Εμείς σαν μονάδες όταν προστατεύουμε τις τσέπες μας από τις τρύπες και από τις κλοπές» και πολλαπλασιαζόμαστε σαν τα μυρμήγκια, τότε μπορούμε να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες στάσεις στην αγορά. Το μήνυμα είναι σαφές: να είμαστε εκπαιδευμένοι, να αναγνωρίζουμε τα δεδομένα και να έχουμε υπομονή

Στιγμιότυπα από σούπερ μάρκετ στην περιοχή του Αμαρουσίου, Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024.
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / EUROKINISSI)

Διεύρυνση της Ενημέρωσης μέσω της «Πολιτείας των Θεσσαλών»

Για την πληρέστερη ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα δικαιώματα και τις αθέατες πτυχές των εκπτώσεων, ο Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου θα φιλοξενηθεί στην επόμενη έκδοση της ψηφιακής εφημερίδας «Πολιτεία των Θεσσαλών». Η συνέντευξη αυτή θα προσφέρει το «εύρος των λέξεων» και μια πιο εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία, καθώς η γραπτή ανάλυση επιτρέπει την πιο λεπτομερή αποκωδικοποίηση των σύνθετων όρων, όπως το «μεσοσταθμικά». Όπως δήλωσε ο ίδιος ο κ. Λυχναρόπουλος, στόχος του είναι να αποκαλύψει σε όλους τους πολίτες ότι έχουν δικαιώματα ως καταναλωτές.

 

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ