Ακίνητα: Ενδιαφέρον για τουριστικά και επαγγελματικά στην Ελλάδα [γραφήματα] –

visualization

Επενδυτές «φλερτάρουν» με τα επαγγελματικά ακίνητα στην Ελλάδα καθώς καταγράφει ιδιαίτερα θετικές προοπτικές το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Η έρευνα της Cerved δείχνει ότι οι προοπτικές της ελληνικής αγοράς επαγγελματικών, όπως καταγράφηκαν από τις απόψεις των ειδικών είναι αισιόδοξες, ιδιαίτερα για τα τουριστικά ακίνητα που συγκεντρώνουν σήμερα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις υπόλοιπες κατηγορίες και φαίνεται να έχουν τις καλύτερες προοπτικές όσον αφορά τη ζήτηση για τα επόμενα χρόνια.

Αγοραστικό ενδιαφέρον επίσης εκδηλώνεται και για τα σύγχρονα γραφεία με υψηλή ενεργειακή απόδοση, τα κεντρικά καταστήματα και τους αποθηκευτικούς χώρους όπου κατά συντριπτική πλειοψηφία οι τάσεις των τιμών τους είναι είτε σταθεροποιητικές είτε ανοδικές.

Τα ακίνητα

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα τουριστικά ακίνητα παραμένουν στην κορυφή του ενδιαφέροντος με 36%, ακολουθούν τα καταστήματα σε κεντρικές εμπορικές πιάτσες με 30%, τα σύγχρονα γραφεία με 21% και οι αποθηκευτικοί χώροι με 13%.

Όσον αφορά τα κίνητρα των αγοραστών, το 43% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι η επένδυση και η ιδιόχρηση αποτελούν εξίσου σημαντικό παράγοντα, ενώ το 38% αναφέρει ότι οι αγοραστές στοχεύουν κυρίως σε ακίνητα επενδυτικού χαρακτήρα και το 19% προτιμά ακίνητα για ιδιόχρηση.

Αγορά γραφείων

Το κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη δυναμική για γραφεία σύμφωνα με το 44% των ειδικών. Στην Αθήνα, καταγράφεται επίσης ενδιαφέρον στα βόρεια και νότια προάστια (29% και 26%), ενώ στη Θεσσαλονίκη οι ανατολικές περιοχές της πόλης συγκεντρώνουν το 38% των προτιμήσεων και οι δυτικές το 18%.

visualization

Οι παράγοντες που συμβάλλουν σημαντικά στην αξία ενός γραφείου είναι η θέση (49%), η ενεργειακή απόδοση και η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση από ΜΜΜ (22%) και η επιφάνεια (6%).

Η αγορά γραφείων εμφανίζει ανοδική τάση σύμφωνα με το 48% των συμμετεχόντων, το 47% προβλέπει σταθεροποίηση και μόνο το 5% πτώση των τιμών.

Αγορά καταστημάτων

Το κέντρο των δύο πόλεων συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για καταστήματα (52% στην Αθήνα και 60% στη Θεσσαλονίκη). Στην Αθήνα, ακολουθούν τα νότια προάστια (24%), τα εμπορικά κέντρα (19%) και τα βόρεια προάστια (5%). Στη Θεσσαλονίκη, τα ανατολικά προάστια και τα εμπορικά κέντρα συγκεντρώνουν το 20% των προτιμήσεων.

visualization

Οι εκτιμήσεις για τα καταστήματα παραμένουν παρόμοιες με τα γραφεία: 47% ανοδική τάση, 47% σταθεροποίηση και 6% πτώση τιμών.

Η δυτική Αττική συγκεντρώνει το 54% του ενδιαφέροντος, ενώ ακολουθούν ο άξονας Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης (19%), η ευρύτερη περιοχή Μεσογείων (16%) και το κέντρο της Αθήνας (8%) στην Αττική. Στο νομό Θεσσαλονίκης το 88% των προτιμήσεων αφορά τη δυτική Θεσσαλονίκη.

visualization

Αποθηκευτικοί χώροι

Η θέση παραμένει κυρίαρχος παράγοντας (47%), ακολουθεί η ενεργειακή απόδοση και τα σύγχρονα χαρακτηριστικά (29%) και ακολουθεί η επιφάνεια (24%).

Η τάση είναι σταθεροποιητική σύμφωνα με το 60% των ερωτηθέντων, ανοδική για το 36% και πτωτική για μόλις 4%.

Προβλέψεις για τα ακίνητα

Η πλειονότητα των ειδικών (45%) προβλέπει ότι τα τουριστικά ακίνητα θα συνεχίσουν να συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, ακολουθούν τα καταστήματα σε κεντρικές εμπορικές πιάτσες (21%), οι αποθηκευτικοί χώροι (19%) και τα σύγχρονα γραφεία (15%).

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ