Το Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος (τΓΙΥΠ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας επελέγη να συμμετάσχει σε ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας για τα Τρόφιμα (EIT Food), στο πλαίσιο της εφαρμογής των Εργαστηρίων Consumer Engagement Labs (CEL). Επικεφαλής του έργου είναι η Δρ. Φωτεινή Φ. Παρλαπάνη.
Η επιλογή έγινε ύστερα από ανοιχτή πρόσκληση του EIT Food, της μεγαλύτερης πρωτοβουλίας αγροδιατροφικής καινοτομίας παγκοσμίως, που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon Europe. Στόχος των εργαστηρίων είναι να ενισχύσουν τη συνεργασία ανάμεσα σε πανεπιστήμια, επιχειρήσεις τροφίμων και νεοφυείς εταιρείες, ώστε να δημιουργηθούν νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται καλύτερα στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών.
Η μεθοδολογία των CEL
Η λειτουργία των εργαστηρίων βασίζεται σε τεχνικές ψυχολογίας και δημιουργικές συνεδρίες, όπου οι καταναλωτές συμμετέχουν ενεργά στην ανάπτυξη προϊόντων. Μέσα από διαδραστικές διαδικασίες, οι συμμετέχοντες καλούνται να προτείνουν βελτιώσεις, νέους συνδυασμούς χαρακτηριστικών και λύσεις που καλύπτουν διαφορετικές διατροφικές ανάγκες.
Η συνεργασία με την Sia Bars
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων του Μαΐου και Ιουνίου 2025, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας συνέπραξε με την τοπική επιχείρηση Sia Bars, με στόχο τη δημιουργία βιώσιμων και καινοτόμων προϊόντων. Ένα από τα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας είναι οι μπάρες δημητριακών με πρωτεΐνη αρακά, οι οποίες προκρίθηκαν για εμπορική διάθεση. Το νέο προϊόν αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026 από την Sia Bars.
Τα CEL αποτελούν μια σημαντική πρωτοβουλία που φέρνει πιο κοντά τον κόσμο της έρευνας με την επιχειρηματικότητα, δίνοντας τον πρώτο λόγο στους καταναλωτές και ενισχύοντας την καινοτομία στην αγροδιατροφή.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr