Ακόμα πιο ενθουσιασμένη που δοκίμασε τη «συνταγή» πρώτα στη Σκάρλετ Γιόχανσον… για χάρη του βίντεο της τσάντας Galleria της Prada
Αφού κέρδισε τις εντυπώσεις στο πρόσφατο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας με την προβολή της νέας του ταινίας Bugonia, ο Γιώργος Λάνθιμος είπε να ξεκουράσει λίγο την Έμα Στόουν και βάλθηκε να κλωνοποιήσει τη Σκάρλετ Γιόχανσον και τα κατάφερε… Χάρη σε αυτόν 3 εκδοχές της υπέροχης ηθοποιού ομορφαίνουν περισσότερο τον κόσμο μας…
Εντάξει, θα σοβαρευτώ. Η αλήθεια είναι ότι είμαι λανθιμική, τον εμπιστεύομαι με κλειστά τα μάτια και τον απολαμβάνω με τα μάτια ορθάνοιχτα! Κι όταν άκουσα χθες ότι υπογράφει το βίντεο της νέας καμπάνιας της τσάντας Galleria της Prada, ήξερα ότι θα έβλεπα ένα οπτικοποιημένο ποίημα και δεν έπεσα έξω. Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα σε 24 ώρες το βίντεο έχει 10.000 views.
Ένα κινηματογραφικό τελετουργικό για μια ιεροτελεστία μόδας
Η τελευταία καμπάνια της Prada για την Galleria είναι εξίσου μαγική τελετουργία και μύθος υψηλής μόδας. Με τίτλο «Ritual Identities», η ταινία μικρού μήκους σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία του Έλληνα δημιουργού Γιώργου Λάνθιμου με τον οίκο και επανενώνει τη Σκάρλετ Γιόχανσον με την εμβληματική τσάντα για τρίτη φορά. Το αποτέλεσμα είναι μια ασυνήθιστη, σκοτεινά κωμική εξερεύνηση της ταυτότητας στην οποία η ηθοποιός ενσαρκώνει πολλές εκδοχές της — όσο η τσάντα της είναι η σταθερή παράμετρος της ιεροτελεστίας.
Ο Λάνθιμος — γνωστός για τη σουρεαλιστική, κι έξω από συμβάσεις οπτική του σε ταινίες όπως το The Favourite και το Poor Things — έγραψε και σκηνοθέτησε το βίντεο, εμποτίζοντάς το με γοτθικές πινελιές, πονηρό χιούμορ και τελετουργικές λεπτομέρειες. Η Γιόχανσον ερμηνεύει ως τρεις ξεχωριστές ενσαρκώσεις του εαυτού της: μια γκουρού (ή μάγισσα;) που εκφωνεί αινιγματικούς μονολόγους για μια απαιτητική τελετουργία· μια κρυφή αστική συλλέκτρια που συλλέγει ιδιόμορφα συστατικά σε όλη τη Νέα Υόρκη· και τέλος, μια σύνθεση νέας εκδοχής που αναδύεται μετά την ολοκλήρωση της τελετουργίας – σαν ένας εκλεπτυσμένος, ενδυματολογικός αναγεννημένος Φρανκενστάιν.
Η λίστα των συστατικών είναι τόσο εκκεντρική όσο και ο τόνος της ταινίας: «πρωινό αεράκι – όχι μετά τις 12 το μεσημέρι, όχι πριν τις πέντε το πρωί», βρόχινο νερό από μια κερασιά που δεν ανθίζει, οι στάχτες ενός ερωτικού τραγουδιού, ένα θραύσμα από ένα κινέζικο βάζο αντίκα (που προμηθεύτηκε μετά από ένα «τυχαίο» σπάσιμο), το ηχογραφημένο γάβγισμα ενός μεσαίου μεγέθους σκύλου – και τρεις σταγόνες αίματος που συλλέχθηκαν τη νύχτα. Κάθε αντικείμενο είναι κρυμμένο στην τσάντα Galleria, η οποία εδώ λειτουργεί λιγότερο σαν αξεσουάρ και περισσότερο σαν φυλαχτό: ένα δοχείο για μεταμόρφωση και ένα σκηνικό για τους εαυτούς που ερμηνεύουμε ή κουβαλάμε μέσα μας – όπως και κάθε γυναικεία τσάντα καλείται να κουβαλήσει και να χωρέσει όλες τις ταυτότητες/ρόλους/ιδιοσυγκρασίες της σύγχρονης γυναίκας.
Η Γιόχανσον πλαισιώνει την ταινία συνοπτικά: είναι «ένα παιχνίδι με την ταυτότητα, τις ταυτότητες που ζουν μέσα σε όλους μας, τις διαφορετικές μάσκες που φοράμε». Περιγράφει τη διαδικασία ως κάτι που δεν αφορά την ανάληψη ενός ρόλου αλλά περισσότερο την έκφραση των πολλών εκδοχών του εαυτού της. Το σενάριο του Λάνθιμου και η επανάληψη των μονολόγων αποκαλύπτουν νέες απηχήσεις με κάθε λήψη, μετατρέποντας την αφαίρεση σε κάτι απτό και παράξενα οικείο.
Η Prada έχει μετατρέψει την καμπάνια της Galleria σε κινηματογραφική παράδοση, αναθέτοντας σε καταξιωμένους σκηνοθέτες να επαναπροσδιορίσουν την ιστορία της τσάντας κάθε σεζόν. Πέρυσι, ο Jonathan Glazer -στην ταινία μικρού μήκους του οποίου πρωταγωνίστησε επίσης η Γιόχανσον- ηγήθηκε της καμπάνιας. Οι προηγούμενες εκδοχές σκηνοθετήθηκαν από τον Xavier Dolan και άλλους. Η Galleria, που κυκλοφόρησε το 2007, έχει παραμείνει ως η υπογραφή της Prada, συνεχώς ανανεωμένη αλλά πάντα άμεσα αναγνωρίσιμη. Στα χέρια του Λάνθιμου γίνεται ένα τοτέμ: πρακτικό τη μια στιγμή, μυστικιστικό την επόμενη – εξίσου ικανό να μεταφέρει τα κλειδιά σας και να παίξει ρόλο σε μια μεταμόρφωση.
Πέρα από τις οπτικές απολαύσεις της ταινίας, υπογραμμίζει γιατί η μόδα και η κινηματογράφηση παραμένουν φυσικοί συνεργάτες: και οι δύο δημιουργούν ταυτότητες μέσω χειρονομιών, κοστουμιών και mise-en-scène. Η επίδειξη μόδας της Prada για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026 θα ακολουθήσει κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου στις 25 Σεπτεμβρίου, αλλά προς το παρόν, η προβολή του «Ritual Identities» μας προσκαλεί να μείνουμε πιστοί στην ιδέα ότι το ντύσιμο -και η επιλογή αξεσουάρ- είναι ένα είδος τελετουργίας και ότι κάπου ανάμεσα στο καθημερινό και το αλλόκοτο βρίσκεται μια πιο αληθινή εκδοχή του ποιοι θα μπορούσαμε να γίνουμε.
Μπορεί να σε ενδιαφέρει:
Δες το υπέροχο νέο πρόγραμμα που ανακοίνωσε η Στέγη (Θαυμάτων) του Ιδρύματος Ωνάση
Πηγή: allyou.gr