Ανοίγει το αρχείο του David Bowie: Χιλιάδες προσωπικά του αντικείμενα διαθέσιμα στο κοινό

Britain David Bowie

Ιδέες που ο David Bowie εγκατέλειψε ή άφησε ημιτελείς όπως οι χειρόγραφες σημειώσεις για μια ταινία στην οποία ο Ταγματάρχης Τομ, ο φανταστικός αστροναύτης «που αιωρείται σε ένα μεταλλικό κουτί πολύ πάνω από τον κόσμο» στο τραγούδι του «Space Oddity» αποστέλλεται σε «μια δυσαρεστημένη Αμερική», περιλαμβάνονται στα 90.000 αντικείμενα τα οποία απέκτησε το Μουσείο Βικτώριας και Αλβέρτου του Λονδίνου από το προσωπικό αρχείο του σπουδαίου τραγουδοποιού.

(AP Photo/Joanna Chan)

Χιλιάδες από αυτά τα αντικείμενα, συμπεριλαμβάνονται στη μόνιμη έκθεση του Μουσείου, η οποία θα ανοίξει τις πύλες της για το κοινό εντός της εβδομάδας. Το David Bowie Centre at V&A East Storehouse αποτελεί το μόνιμο «σπίτι» του αρχείου του David Bowie, στο οποίο θα φιλοξενηθούν από μικρές εκθέσεις επιμελημένες από guests μέχρι ημιτελή πρότζεκτ.

Η επιμελήτρια Madeleine Haddon δήλωσε ότι η ταινία που δεν γυρίστηκε ποτέ -με τίτλο «Young Americans», όπως και το ομώνυμο άλμπουμ του Bowie του 1975- «αντανακλά το πώς είναι να είσαι Βρετανός στις ΗΠΑ και να σκέφτεσαι τη διεθνή πολιτική και τη θέση τους στον κόσμο».

Άλλα έργα που «θα μπορούσαν να είχαν ολοκληρωθεί» περιλαμβάνουν το «The Spectator», ένα θεατρικό μιούζικαλ για έναν Λονδρέζο παράνομο του 18ου αιώνα, στο οποίο ο Bowie δούλευε λίγο πριν τον θάνατό του, από καρκίνο τον Ιανουάριο του 2016 σε ηλικία 69 ετών.

Πρόκειται για «τη σχέση μεταξύ τέχνης και πολιτικής στο Λονδίνο στα πρόθυρα της νεωτερικότητας», δήλωσε η Haddon την Τετάρτη (10/9) σε μια πρώτη παρουσίαση του Κέντρου. «Θα ήθελα πολύ να δω πού θα το πήγαινε αυτό».

Το κέντρο, το οποίο ανοίγει το Σάββατο (13/9), είναι ένα σεντούκι με θησαυρούς για τους θαυμαστές και τους ερευνητές του Bowie, που περιέχει τα πάντα, από σκηνικά ρούχα και μουσικά όργανα – ένα έγχορδο ιαπωνικό koto, την ακουστική κιθάρα του Ziggy Stardust – μέχρι γράμματα, στίχους, φωτογραφίες, λίστες υποχρεώσεων και αυτοκόλλητα σημειώματα γεμάτα ιδέες.

(AP Photo/Joanna Chan)

Το αρχείο καταγράφει δεκαετίες ανήσυχης δημιουργικότητας του μουσικού που αλλάζει μορφές, ο οποίος γεννήθηκε ως απλός David Jones στα προάστια του Λονδίνου το 1947.

Ο Bowie φόρεσε και απέβαλε περσόνες καθώς κινούνταν σε μουσικά στυλ, από το glam rock μέχρι τη soul, την ηλεκτρονική μουσική και τις συνεργασίες με Βρετανούς μουσικούς της jungle και του drum ‘n’ bass, συμπεριλαμβανομένων των A Guy Called Gerald και Goldie. Έπαιξε επίσης σε ταινίες και στο Μπρόντγουεϊ, συνεργάστηκε σε θεατρικές παραστάσεις, ζωγράφισε και υιοθέτησε την τεχνολογία, ιδρύοντας έναν πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου της δεκαετίας του 1990 που ονομάζεται BowieNet. «Ήταν ένας πραγματικός δημιουργός κόσμου», ανέφερε η Haddon. «Η μουσική ήταν (μόνο) μια γωνία από τους κόσμους που ήθελε να χτίσει».

Το αρχείο καταλαμβάνει μέρος του V&A East Storehouse, μιας υβριδικής αποθήκης-μουσείου που άνοιξε τον Ιούνιο στο Ολυμπιακό Πάρκο του ανατολικού Λονδίνου. Όπως και με την αποθήκη στο σύνολό της, οι επισκέπτες μπορούν να κλείσουν ραντεβού για να δουν οποιοδήποτε από τα αντικείμενα δωρεάν – και σε πολλές περιπτώσεις να τα χειριστούν, υπό επίβλεψη.

(AP Photo/Joanna Chan)

«Θέλουμε οι επισκέπτες να εμπνευστούν από τον Bowie, να επιδιώξουν τη δική τους δημιουργικότητα, να ανακαλύψουν νέες ιστορίες και να δημιουργήσουν απροσδόκητες συνδέσεις μεταξύ του Bowie, των σύγχρονων συζητήσεων και των ίδιων», δήλωσε η Haddon.

Από τότε που άνοιξε η ιστοσελίδα κρατήσεων αυτόν τον μήνα, το αντικείμενο με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι ένα παλτό με φθαρμένες στολές που δημιούργησε ο Bowie με τον Βρετανό σχεδιαστή μόδας Alexander McQueen για τη συναυλία των 50ών γενεθλίων του στο Madison Square Garden το 1997.

Η επίδραση του Bowie στη μόδα αποδεικνύεται από τα 400 κοστούμια στο αρχείο, συμπεριλαμβανομένης της πλεκτής φόρμας του Ιάπωνα σχεδιαστή Kansai Yamamoto για την ανδρόγυνη εξωγήινη περσόνα του Bowie, Ziggy Stardust, και του λευκού κοστουμιού που φόρεσε ο Bowie στην περιοδεία του Serious Moonlight το 1983.

(AP Photo/Joanna Chan)

«Τα κοστούμια του Alexander McQueen και μερικά από τα κοστούμια του Ziggy αποδεικνύονται ιδιαίτερα δημοφιλή», δήλωσε η αρχειονόμος του V&A, Sabrina Offord.

Περίπου 200 αντικείμενα εκτίθενται σε ντουλάπια στην κύρια αίθουσα του αρχείου, μια επιλογή που έγινε σε συνεννόηση με ντόπιους ηλικίας 18 έως 25 ετών, στο πλαίσιο ενός έργου για την παροχή ευκαιριών σε νέους της περιοχής.

«Πολλοί δεν γνώριζαν ποιος ήταν ή είχαν πολλές ερωτήσεις σχετικά με το γιατί το V&A ήθελε να χτίσει ένα ολόκληρο κέντρο αφιερωμένο σε αυτόν», είπε η Haddon. «Μέχρι το τέλος, πείστηκαν».

Μερικά από τα αντικείμενα είναι εμβληματικά, άλλα απολαυστικά κοινότυπα. Υπάρχει το κλειδί του διαμερίσματος στο Βερολίνο που μοιραζόταν ο Μπόουι με τον Ίγκι Ποπ τη δεκαετία του 1970 και η άδεια οδήγησης του από τη Ραροτόνγκα από μια περίοδο γυρισμάτων της ταινίας του 1983 «Καλά Χριστούγεννα, κύριε Λόρενς» στο νησί του Νότιου Ειρηνικού.

Ο Bowie κρατούσε επίσης πολλά αντικείμενα που του είχαν σταλεί από θαυμαστές, συμπεριλαμβανομένων σχεδίων, πινάκων ζωγραφικής και ενός χειροποίητου μουσικού κουτιού.

Σχεδόν μια δεκαετία μετά τον θάνατό του, ο Bowie είναι ένα μουσικό είδωλο του οποίου η επιρροή στην ποπ κουλτούρα παραμένει. Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Το αρχείο περιλαμβάνει μια επιστολή που έγραψε ο πατέρας του Bowie, Haywood Stenton Jones, στην οποία προσπαθούσε να βρει στον έφηβο David, τότε έναν μουσικό που αγωνιζόταν, μια δουλειά σε μια εταιρεία του Λονδίνου. Ο γιος του ήταν σκληρά εργαζόμενος και «πραγματικός μαχητής», τόνισε ο Jones.

Δίπλα σε αυτήν, εκτίθεται μια σύντομη επιστολή απόρριψης που έλαβε ο Bowie από τη δισκογραφική εταιρεία των Beatles το 1968. «Η Apple Records δεν ενδιαφέρεται να υπογράψει τον David Bowie», αναφέρει. «Ο λόγος είναι ότι δεν πιστεύουμε ότι είναι αυτό που ψάχνουμε αυτή τη στιγμή».

Πηγή: Reuters

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ