Μείωση καταγράφηκε στα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν τον Αύγουστο του 2025 στη Θεσσαλία, σύμφωνα με τον μηνιαίο απολογισμό της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης. Στο επίκεντρο βρίσκεται η Μαγνησία, όπου οι αριθμοί των παραβάσεων παραμένουν υψηλοί, δείχνοντας ότι η οδηγική συμπεριφορά εξακολουθεί να αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου.
Συνολικά στη Θεσσαλία καταγράφηκαν 17 τροχαία ατυχήματα, έναντι 21 τον περσινό Αύγουστο. Από αυτά, 2 ήταν θανατηφόρα (έναντι 3 το 2024), 2 σοβαρά (έναντι 6) και 13 ελαφρά (έναντι 12). Οι παθόντες ανήλθαν σε 22, μειωμένοι σε σχέση με τους 28 της προηγούμενης χρονιάς. Από αυτούς, 2 έχασαν τη ζωή τους (έναντι 3), 2 τραυματίστηκαν σοβαρά (έναντι 7), ενώ 18 υπέστησαν ελαφρά τραύματα, αριθμός ίδιος με το 2024.
Η εικόνα στη Μαγνησία
Η Μαγνησία διαχρονικά συγκαταλέγεται στις περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία και τουριστική πίεση τους θερινούς μήνες. Παρά τη μείωση των ατυχημάτων σε περιφερειακό επίπεδο, ο νομός παραμένει από τους πιο επιβαρυμένους σε παραβάσεις. Ενδεικτικά, η Τροχαία κατέγραψε τον Αύγουστο χιλιάδες ελέγχους στο οδικό δίκτυο του νομού, με έμφαση σε επικίνδυνες συμπεριφορές όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και μη χρήση κράνους.
Συγκεκριμένα, σε επίπεδο Θεσσαλίας βεβαιώθηκαν 9.354 παραβάσεις (σε 43.894 ελέγχους). Από αυτές ξεχωρίζουν:
- 2.452 για υπερβολική ταχύτητα,
- 114 για οδήγηση υπό μέθη,
- 406 για μη χρήση κράνους,
- 154 για μη χρήση ζώνης,
- 109 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
Η Μαγνησία, λόγω έντονης τουριστικής κίνησης και επιβαρυμένου παραλιακού οδικού δικτύου, καταγράφει ποσοστά άνω του μέσου όρου σε παραβάσεις ταχύτητας και χρήσης κράνους, σε σύγκριση με τη Λάρισα ή τα Τρίκαλα, όπου το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως σε επαγγελματικά οχήματα.
Συγκριτικά στοιχεία
Αν συγκρίνουμε τον Αύγουστο του 2025 με τον αντίστοιχο μήνα του 2024, η εικόνα είναι μικτή:
- Τα θανατηφόρα και σοβαρά ατυχήματα μειώθηκαν αισθητά (από 9 συνολικά πέρυσι σε 4 φέτος).
- Οι ελαφρά τραυματίες παρέμειναν στα ίδια επίπεδα (18).
- Οι παραβάσεις ωστόσο παραμένουν σε υψηλά νούμερα, γεγονός που δείχνει ότι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας προϋποθέτει αλλαγή νοοτροπίας και όχι μόνο αστυνομική επιτήρηση.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr