Alibaba: Ανακοινώνει αποτελέσματα και στρατηγική για την AI την Παρασκευή –

Alibaba: Ανάκληση αδειών και… ύπνος στο γραφείο

Η κινεζική Alibaba είναι πιθανό να αναδείξει τη στρατηγική της για την τεχνητή νοημοσύνη με τα τριμηνιαία αποτελέσματά της την Παρασκευή, αλλά σύμφωνα με τους ανταγωνιστές της Tencent και Baidu, μπορεί να δυσκολευτεί να δείξει ότι οι μεγάλες επενδύσεις της στην τεχνητή νοημοσύνη αποδίδουν.

Οι κινεζικές (και όχι μόνο) εταιρείες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην Τεχνητή Νοημοσύνη τα τελευταία τρία χρόνια μετά την παγκόσμια επιτυχία του ChatGPT, θεωρόντας ότι πρόκειται για βασικό μοχλό αύξησης εσόδων.

Ανέπτυξαν τα δικά τους μεγάλα γλωσσικά μοντέλα και τα ενσωμάτωσαν στα κορυφαία προϊόντα τους. Ωστόσο, η κερδοφορία από αυτές τις προσπάθειες έχει αποδειχθεί δύσκολη μέχρι στιγμής, καθώς οι Κινέζοι χρήστες, σε αντίθεση με τους Δυτικούς, έχουν επιδείξει ισχυρή αντίσταση στα μοντέλα συνδρομών επί πληρωμή, αναφέρουν οι αναλυτές.

Η Alibaba είναι από τις πιο επιθετικές εταιρείες στον κλάδο της Τεχνητής Νοημοσύνης της Κίνας, παρουσιάζοντας εξελίξεις σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση. Η ασθενής συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης μειώνει τις προοπτικές ανάπτυξης της Alibaba σε μια εποχή που η βασική της επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται σε έναν έντονο ανταγωνισμό τιμών με τους ανταγωνιστές της, που στόχο έχει να κάνει τους καταναλωτές να συνεχίσουν να ξοδεύουν παρά την επίμονη οικονομική αδυναμία στην Κίνα.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα έσοδα από την επιχείρηση cloud της Alibaba, η οποία περιλαμβάνει τις πωλήσεις προϊόντων που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη, αυξήθηκαν μόλις κατά 4,3% στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, στα 31,4 δισεκατομμύρια γουάν (4,4 δισεκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Πρόκειται για ποσό αυξημένο κατά 18% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη επιβραδύνεται.

Τα κέρδη της Tencent αυτόν τον μήνα έδειξαν ότι τα έσοδα από την επιχείρηση που περιλαμβάνει την πώληση υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης αυξάνονται με πιο αργούς ρυθμούς από την βασική της επιχείρηση τυχερών παιχνιδιών. Η Baidu δεν επεκτάθηκε αρκετά γρήγορα για να αντισταθμίσει τη μείωση των διαφημιστικών της εσόδων.

Όταν λάνσαρε για πρώτη φορά το chatbot Ernie στα τέλη του 2023, η Baidu επιχείρησε ένα μοντέλο συνδρομής με μηνιαία χρέωση 59,9 γουάν. Ωστόσο, διέκοψε την υπηρεσία επί πληρωμή τον Απρίλιο λόγω χαμηλής αποδοχής από τους χρήστες.

«Στην Κίνα, στην πραγματικότητα, είναι πολύ δύσκολο να χρησιμοποιηθεί το μοντέλο που πληρώνεται από τον χρήστη, το οποίο πλέον χρησιμοποιείται στα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης των ΗΠΑ», δήλωσε ο πρόεδρος της Tencent, Μάρτιν Λάου, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης αναλυτών μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Baidu, Ρόμπιν Λι, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι η εταιρεία θα υιοθετήσει μια «συνετή προσέγγιση» όσον αφορά τη δημιουργία εσόδων από την Τεχνητή Νοημοσύνη, δίνοντας παράλληλα προτεραιότητα στην εμπειρία των χρηστών.

Μετάβαση σε επιχειρηματικούς πελάτες

Καθώς οι συνδρομές των καταναλωτών αποδεικνύονται μη βιώσιμες, οι Κινέζοι προγραμματιστές τεχνητής νοημοσύνης έχουν στραφεί στους εταιρικούς πελάτες, παρέχοντας υπηρεσίες διεπαφής προγραμματισμού εφαρμογών (API) μέσω των πλατφορμών cloud.

«Η καταναλωτική αγορά αποτελεί πρόκληση για τους προγραμματιστές Τεχνητής Νοημοσύνης στην Κίνα. Η πιο ρεαλιστική πορεία θα είναι στην αγορά των επιχειρήσεων», δήλωσε ο Λίαν Τζίε Σου, επικεφαλής αναλυτής στην εταιρεία τεχνολογικής έρευνας Omdia.

Ωστόσο, ο έντονος ανταγωνισμός που ξεκίνησε στις αρχές του περασμένου έτους έχει επηρεάσει αρνητικά την τιμολόγηση των API και ο πόλεμος τιμών δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης.

Τον Μάιο, η Alibaba μείωσε την τιμολόγηση του μοντέλου API Qwen-Long κατά 97% στα 0,0005 γουάν ανά χίλια tokens. Ένα μήνα αργότερα, η ByteDance μείωσε τις τιμές του δικού της μοντέλου Doubao κατά 63%, φτάνοντας τα 2,6 γουάν ανά εκατομμύριο tokens.

Σε μια περαιτέρω πρόκληση για αύξηση των εσόδων, πολλές κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της DeepSeek, έχουν δεσμευτεί να διαθέσουν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης τους σε ανοιχτό κώδικα, μειώνοντας το κίνητρο για τις επιχειρήσεις να αγοράζουν παρόμοια μοντέλα από πλατφόρμες cloud.

Ωστόσο, οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι η σημασία της Τεχνητής Νοημοσύνης για τις δραστηριότητές τους υπερβαίνει την άμεση αύξηση των εσόδων και ότι οι επενδύσεις βελτιώνουν τις προσφορές διαφήμισης και ηλεκτρονικού εμπορίου.

«Το μακροπρόθεσμο εμπορικό δυναμικό είναι περιορισμένο αλλά ιδιαίτερα ορατό», δήλωσε στο Reuters ο Τσάρλι Τσάι, αναλυτής στην εταιρεία συμβούλων 86Research. «Τα κέρδη παραγωγικότητας σε όλους τους κλάδους θα είναι σημαντικά και οι παράγοντες που θα τους διευκολύνουν (μέσω API, αδειοδότησης ή άλλων μορφών παράδοσης) σίγουρα θα αξιοποιήσουν μια τεράστια αγορά».

Η Alibaba αναμένεται να ανακοινώσει τριμηνιαία έσοδα 252,9 δισεκατομμυρίων γουάν την Παρασκευή, αυξημένα κατά 4% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών που πραγματοποιήθηκε σε έρευνα της LSEG.

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ