Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία του Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker της IDC, οι παγκόσμιες αποστολές smartphone αυξήθηκαν κατά 1% σε ετήσια βάση σε 295,2 εκατομμύρια μονάδες το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Η αγορά smartphone παρέμεινε θετική, ωστόσο η αβεβαιότητα που τροφοδοτείται από την αστάθεια των δασμών και τις συνεχιζόμενες μακροοικονομικές προκλήσεις, όπως η αστάθεια του συναλλάγματος, η ανεργία και ο πληθωρισμός σε όλες τις περιοχές, έχουν μειώσει τη ζήτηση, καθιστώντας τους καταναλωτές να μην δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες για smartphones, ειδικά σε κατηγορίες χαμηλού κόστους, σημειώνει η IDC.
«Η οικονομική αβεβαιότητα τείνει να συμπιέζει τη ζήτηση στο χαμηλότερο άκρο της αγοράς, όπου η ευαισθησία των τιμών είναι η υψηλότερη. Ως αποτέλεσμα, οι συσκευές Android χαμηλού επιπέδου βιώνουν μια κρίση που επιβαρύνει τη συνολική ανάπτυξη της αγοράς», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Επιπλέον, η χαμηλότερη από την αναμενόμενη απόδοση στην Κίνα συνέβαλε επίσης στη σταθερή παγκόσμια ανάπτυξη. Η ανάπτυξη της αγοράς smartphone στην Κίνα μειώθηκε το δεύτερο τρίμηνο, καθώς οι επιδοτήσεις δεν κατάφεραν να τονώσουν τη ζήτηση. Παρόλο που η κινεζική έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου 618 ήταν επιτυχημένη όσον αφορά τις πωλήσεις, οι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (OEM) και οι συνεργάτες καναλιών χρησιμοποίησαν τις προσφορές για να εκκαθαρίσουν τα αποθέματα αντί να αυξήσουν τις αποστολές. Ενώ η Apple ήταν η κορυφαία μάρκα κατά την περίοδο των προσφορών, σημείωσε πτώση 1% στην Κίνα το δεύτερο τρίμηνο, η οποία αντισταθμίστηκε από την ισχυρή διψήφια ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές, η οποία οδήγησε σε παγκόσμια ανάπτυξη 1,5% στο τρίμηνο».
«Η Samsung κατάφερε να εδραιώσει την ηγετική της θέση στην αγορά και να ξεπεράσει σε απόδοση τη συνολική αγορά, επιτυγχάνοντας ισχυρή ανάπτυξη στο τρίμηνο, χάρη στις πωλήσεις των νέων προϊόντων Galaxy A36 και A56», αναφέρει η IDC στο σημείωμά της. «Αυτά τα νέα προϊόντα εισάγουν λειτουργίες με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης σε συσκευές μεσαίας κατηγορίας, οι οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά σε καταστήματα λιανικής για την αύξηση των πωλήσεων, καθώς περισσότεροι καταναλωτές γίνονται περίεργοι για την τεχνητή νοημοσύνη».
«Ενώπιον των συνεχιζόμενων πολιτικών προκλήσεων, του αντίκτυπου του πολέμου και των πολυπλοκοτήτων που θέτουν οι δασμοί, η αύξηση 1% στην αγορά smartphone αποτελεί κρίσιμο δείκτη ότι η αγορά είναι έτοιμη να επιστρέψει στην ανάπτυξη», καταλήγει η IDC. «Το δεύτερο τρίμηνο ήταν γεμάτο με νέα μοντέλα, με καινοτόμα σχέδια και την ισχυρή ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία οδήγησε στο 8ο συνεχόμενο τρίμηνο ανάπτυξης — ένα επίτευγμα που δεν έχουμε δει από το 2013».
Πηγή: ot.gr