Εγκαινιάστηκε το Πάτρα – Πύργος, παρουσία του Κ. Μητσοτάκη: “Θα αυξήσει…

Εγκαινιάστηκε το Πάτρα - Πύργος, παρουσία του Κ. Μητσοτάκη: "Θα αυξήσει...

Πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης τα επίσημα εγκαίνια του μεγαλύτερου τμήματος του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, παρουσία και του Πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη, ο οποίος απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό. Το νέο τμήμα θα παραδοθεί προς χρήση αύριο το μεσημέρι στις 12:00 και θα εκτείνεται από Καμίνια Αχαΐας έως Πύργο.

Ο χρόνος διέλευσης των 40 λεπτών θα είναι σημαντικά μειωμένος και, κυρίως, θα αυξήσει θεαματικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας, κάτι που επισήμανε και ο Πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, σε σύντομο χαιρετισμό του με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου. Μάλιστα, θα πρόκειται για τον πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο αυτοκινητόδρομο στη χώρα, που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.

Όπως έγινε γνωστό, από σήμερα τίθεται σε ισχύ το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη-Πύργος (29 χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι-Κυλλήνη (46 χλμ.), η οποία περιλαμβάνει και τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χλμ. Μιντιλόγλι-Καμίνια, θα είναι σε ελεύθερη χρήση – άνευ διοδίου – έως την ολοκλήρωση της κατασκευής, η οποία εκτιμάται εντός του Νοεμβρίου του 2025.

Χρειάστηκαν πάνω από 10 χρόνια έως ότου ολοκληρωθεί το έργο, καθώς το 2015 ο εν εξελίξει διαγωνισμός ακυρώθηκε από την τότε κυβέρνηση, αντικαταστάθηκε από 8 διαφορετικές εργολαβίες, που ουδέποτε μετατράπηκαν σε συμβάσεις (οι 4 εξ αυτών είχαν ανατεθεί στον όμιλο Καλογρίτσα με εκπτώσεις άνω του 55%) και εν συνεχεία ανατέθηκε στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού από το κυβερνών κόμμα.

Με το νέο τμήμα Πατρών-Πύργου, η Ολυμπία Οδός γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, συνολικού μήκους 277 χλμ. Συνδέει άμεσα τρεις Περιφέρειες – Δυτικής Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας – και επηρεάζει άμεσα άλλες δύο – Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.

Διασφαλίζει τη σύνδεση της Πρωτεύουσας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας, αλλά και τα λιμάνια της Κυλλήνης, του Κατάκολου και το αεροδρόμιο του Αράξου.

Σημειώνεται, τέλος, ότι επεκτείνεται άμεσα στους ανωτέρω σταθμούς διοδίων το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 (με χρήση πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού), ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης σε κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • 74,8 χλμ.

  • 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.

  • 9 κόμβοι

  • 15 γέφυρες

  • 66 άνω και κάτω διαβάσεις (27 άνω & 39 κάτω διαβάσεις)

  • 150 οχετοί

  • Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.

  • 4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

  • 1 Τεχνική Βάση με 1 εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων)

  • 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών

  • 2 μετωπικοί & 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων

Οδική ασφάλεια και μείωση ατυχημάτων

Μία από τις πιο κρίσιμες παραμέτρους είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Η κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου με τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας αναμένεται να μειώσει δραματικά τον αριθμό των ατυχημάτων, προσφέροντας ασφαλέστερες συνθήκες μετακίνησης για τους οδηγούς και τους επιβάτες.

Μάλιστα, με βάση τις διεθνείς εκτιμήσεις για το οικονομικό κόστος των θανάτων σε τροχαία ατυχήματα, το κόστος των απωλειών στη συγκεκριμένη περιοχή ξεπερνά το συνολικό κόστος της κατασκευής του έργου, καθιστώντας την υλοποίησή του απαραίτητη.

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ