Διαφορετικές γενιές προσεγγίζουν τις διακοπές με άλλον τρόπο η καθεμιά – ειδικά οι νεότερες γενιές. Σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, οι νεότεροι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στις μοναδικές εμπειρίες και γενικότερα έχουν αναπτύξει μιαν αλλιώτικη στάση απέναντι στα ταξίδια εν συγκρίσει με αυτήν που είχαν στο παρελθόν.
Το Travel Perk συγκέντρωσε και παρουσιάζει περισσότερα από 30 κύρια στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον τρόπο που ταξιδεύει η Gen Z.
Όπως επισημαίνει, η Gen Z αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τις ταξιδιωτικές εταιρείες, καθώς γίνονται ένα βασικό τμήμα της αγοράς. Ας δούμε πώς σχεδιάζουν, κάνουν κρατήσεις και διαχειρίζονται τα ταξιδιωτικά τους δρομολόγια.
Η Gen Z, λοιπόν, ταξιδεύει συχνά – πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 3 ταξίδια αναψυχής ανά έτος.
Το 63% των καταναλωτών της Gen Z έχει πραγματοποιήσει ταξιδιωτικές αγορές τους τελευταίους 12 μήνες.
Οι εργαζόμενοι της γενιάς των Millennials και της Gen Z είναι οι κορυφαίοι επαγγελματίες ταξιδιώτες, με το 53% κάθε ομάδας να σχεδιάζει να ταξιδέψει για επαγγελματικούς λόγους.
Το 65% της Gen Z αναμένεται να ξοδέψει περισσότερα σε ταξίδια αναψυχής το 2025 σε σύγκριση με πέρυσι.
Το 88% των καταναλωτών της Gen Z ακολουθεί τουλάχιστον έναν influencer ταξιδιών στο TikTok.
Το 45% της Gen Z εμπιστεύεται τις ταξιδιωτικές προτάσεις που κάνουν οι influencers.
Οι ταξιδιώτες της Gen Z προτιμούν τα απευθείας διαδικτυακά κανάλια για κρατήσεις πτήσεων.
Το 76% των Γενιών Ζ ενδιαφέρονται περισσότερο για ταξίδια από ό,τι παλιά.
Η εμβάθυνση στις τοπικές κουλτούρες είναι ένα κορυφαίο ταξιδιωτικό κίνητρο για τους μισούς ταξιδιώτες της Gen Z.
Σχεδόν το 60% των καταναλωτών της Gen Z χρησιμοποιούν προγράμματα επιβράβευσης όταν ταξιδεύουν.
Το 31% των καταναλωτών της Gen Z σχεδιάζουν έναν προορισμό σε παραλία/λίμνη για τις επόμενες διακοπές τους.
Το 45% των ταξιδιωτών της Gen Z σκοπεύουν να αγοράσουν ρούχα, παπούτσια ή αποσκευές τον επόμενο μήνα για τις επόμενες διακοπές τους.
Σχεδόν το 75% των ταξιδιωτών της Gen Z σχεδίαζαν να κάνουν ένα μοναχικό ταξίδι το 2025.
Η Gen Z πίνει λιγότερο αλκοόλ από τους Millennials. Προτιμούν τα αξιοθέατα και τις πολιτιστικές εμπειρίες από τα πάρτι και το ποτό κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Το 1/5 των καταναλωτών της Gen Z χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις.
Πάνω από το 1/3 των ταξιδιωτών της Gen Z σχεδιάζουν να παρατείνουν ένα επαγγελματικό ταξίδι το 2025 για να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο τους πριν ή μετά τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.
Το 75% των ταξιδιωτών της Gen Z ενδιαφέρονται να ζήσουν την εμπειρία τοπικών, μοναδικών μπαρ-ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους το 2025.
Το 38% των ταξιδιωτών της Gen Z χρησιμοποιούν παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία αντί για online επιλογές κράτησης.
Η Gen Z ξοδεύει κατά μέσο όρο 10.000 ευρώ (11.766 δολάρια) σε ταξίδια, ξεπερνώντας όλες τις άλλες γενιές.
Διακοπές: Οι προτεραιότητες της Gen Z
Όσον αφορά στην εύρεση ενός μέρους για να μείνουν κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, η Gen Z μπορεί να απολαύσει έναν πολυτελή ύπνο – αλλά θέλει επίσης οικονομικά μέρη για να ξεκουραστεί, καθώς και ασφαλείς τοποθεσίες.
Το 35% της Gen Z δίνει προτεραιότητα στον προϋπολογισμό και μένει σε απλά ξενοδοχεία με βαθμολογία 3 αστέρων ή χαμηλότερη.
Για τους ταξιδιώτες της Gen Z, η σχέση ποιότητας-τιμής είναι η κορυφαία προτεραιότητα κατά την επιλογή ενός προορισμού (47%), ακολουθούμενη από προσιτές πτήσεις (45%) και ασφαλείς τοποθεσίες (42%).
Το 50% των ταξιδιωτών της Gen Z θέλει να κάνει κράτηση σε φιλικές προς το περιβάλλον εταιρείες.
Με τις νέες γενιές έρχονται νέες αξίες και ιδανικά, και η Gen Z δεν αποτελεί εξαίρεση. Στην πραγματικότητα, οι αποφάσεις που βασίζονται στην αξία, συμπεριλαμβανομένης της συνείδησης του αποτυπώματος άνθρακα, αποτελούν καθοριστικό χαρακτηριστικό αυτής της γενιάς και καθοδηγούν τις ταξιδιωτικές της αποφάσεις.
Το 73% της Gen Z εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς από διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) με βιώσιμες ταξιδιωτικές προσφορές.
Πάνω από τους μισούς λένε ότι το περιβάλλον αποτελεί βασικό κίνητρο για βιώσιμα ταξίδια. Η βιωσιμότητα είναι το κλειδί. Πάνω από τους μισούς της Gen Z (56%) προτιμούν να διαμένουν σε πράσινα ή οικολογικά καταλύματα. Έξι στους δέκα ταξιδιώτες της Gen Z αναζητούν πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς μόλις φτάσουν στον προορισμό τους.
Gen Z και Millennials
Η Gen Z συχνά συγκρίνεται με τα ελαφρώς μεγαλύτερα αδέλφια της, τους Millennials (γεννημένοι μεταξύ 1981-1996). Η Gen Z και οι Millennials αναδιαμορφώνουν τα ταξίδια, συνδυάζοντας την εργασία με την ευεξία και την αναψυχή.
Ενώ οι Millennials συχνά παρατείνουν τα ταξίδια για απόλαυση και χαλάρωση, οι εργαζόμενοι της Gen Z δίνουν έμφαση στην αυτοφροντίδα, αναζητώντας ταξιδιωτικά προνόμια όπως γιόγκα ή μαθήματα άσκησης.
Οι εν λόγω γενιές δίνουν αμφότερες προτεραιότητα στην ευεξία. Το 43% των Millennials έχουν παρατείνει τα επαγγελματικά τους ταξίδια για αναψυχή. Οι εργαζόμενοι της Gen Z δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών ταξιδιών.
Το 34% θα ήθελε να μπορεί να συμπεριλάβει στα έξοδα ταξιδιού δραστηριότητες όπως γιόγκα ή μαθήματα άσκησης. Το 21% των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών λένε ότι τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν βοηθήσει την ψυχική τους υγεία.
Το 36% των Millennials δίνουν προτεραιότητα στην απόλαυση και την περιποίηση κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών ταξιδιών. Το 71% των καταναλωτών της Gen Z και των Millennials θέλουν να κάνουν κράτηση για ταξίδια σε ιδιωτικές παραλίες για να επικεντρωθούν στη χαλάρωση.
Με γνώμονα την αυτοφροντίδα, το 61% των ταξιδιωτών της Gen Z και των Millennials δίνουν προτεραιότητα σε ταξιδιωτικά σχέδια που επικεντρώνονται στην προσωπική ευεξία και τις εμπειρίες ευεξίας.
Πηγή: in.gr