Η συλλογή των δεδομένων γίνεται με τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών οχημάτων
Η Mercedes-Benz βασίζεται σε δεδομένα εικόνας, βίντεο και αισθητήρων από την καθημερινή κυκλοφορία στον στόλο των οδηγών που κατέχουν τα πολυτελή γερμανικά μοντέλα, για την περαιτέρω ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και αυτοματοποιημένων λειτουργιών οδήγησης. Η συλλογή των δεδομένων γίνεται με τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών οχημάτων. Τα ρεαλιστικά δεδομένα συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, για όλους τους συμμετέχοντες στην κυκλοφορία.
Η Mercedes-Benz συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και αυτοματοποιημένων λειτουργιών οδήγησης. Από τα τέλη Ιουλίου 2025, η εταιρεία θα χρησιμοποιεί δεδομένα αισθητήρων και βίντεο από τον στόλο των οδηγών για να αναγνωρίζει ακόμη καλύτερα στο μέλλον διαφορετικούς χρήστες του οδικού δικτύου και άτυπες καταστάσεις κυκλοφορίας. Στόχος είναι η αύξηση της οδικής ασφάλειας για όλους – μια περαιτέρω συμβολή στο δρόμο προς το «Vision Zero», τον στόχο μηδενικών θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050.
Τα δεδομένα συλλέγονται μόνο με τη συγκατάθεση του ιδιοκτήτη του οχήματος. Η εταιρεία παρέχει επίσης διαφανείς πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και τη χρήση και επεξεργασία των δεδομένων.
«Το όραμά μας είναι σαφές, η οδική κυκλοφορία πρέπει να είναι ασφαλής για όλους. Προϋπόθεση για αυτό είναι τα δεδομένα υψηλής ποιότητας. Αυτό συμβαίνει επειδή τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και οι αυτοματοποιημένες λειτουργίες μπορούν να αντιδρούν αξιόπιστα μόνο εάν έχουν εκπαιδευτεί με ρεαλιστικά και ποικίλα δεδομένα. Στο μέλλον, αυτό θα βασίζεται σε δεδομένα από οχήματα οδηγών. Τα πρότυπα προστασίας δεδομένων μας είναι εξίσου υψηλά με τα πρότυπα ασφαλείας μας. Οι οδηγοί μας και όλοι οι χρήστες του οδικού δικτύου μπορούν να βασίζονται σε αυτό. Αυτή είναι η βάση για την αποδοχή της αυτοματοποιημένης και συνδεδεμένης οδήγησης», δήλωσε η Renata Jungo Brüngger, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz.
Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα της οδικής κυκλοφορίας θέτει υψηλές απαιτήσεις στις λειτουργίες υποβοήθησης και αυτοματισμού των οχημάτων. Όσο πιο ρεαλιστικά εκπαιδεύονται τα συστήματα, τόσο ασφαλέστερα και πιο αξιόπιστα συμπεριφέρονται στην καθημερινή ζωή. Μέχρι σήμερα, η Mercedes-Benz βασιζόταν σε δεδομένα που συλλέγονταν από δοκιμαστικά οχήματα παγκοσμίως. Προκειμένου να εκπαιδευτούν τα αυτοματοποιημένα συστήματα ώστε να αναγνωρίζουν αξιόπιστα όλους τους τύπους χρηστών του οδικού δικτύου και τις καταστάσεις, απαιτείται ένα ευρύ φάσμα δεδομένων κυκλοφορίας από την πραγματική ζωή.
Τα πρόσθετα δεδομένα από τα οχήματα των οδηγών που κατέχουν τα πολυτελή γερμανικά μοντέλα θα επιτρέψουν στα συστήματα να αντιδρούν ακόμη καλύτερα σε ομάδες ανθρώπων, όπως παιδιά, πεζούς, ποδηλάτες και άτομα με περιορισμένη κινητικότητα. Στόχος είναι η εκπαίδευση των συστημάτων στο ευρύ φάσμα καταστάσεων που θα αντιμετωπίσουν στον πραγματικό κόσμο. Ασυνήθιστες κυκλοφοριακές καταστάσεις, όπως προσωρινές δρομολογήσεις κυκλοφορίας ή ασυνήθιστη συμπεριφορά εκ μέρους των χρηστών του οδικού δικτύου περιλαμβάνονται επίσης στα δεδομένα εκπαίδευσης.
Η ποικιλία δεδομένων από τα οχήματα των οδηγών που κατέχουν τα πολυτελή γερμανικά μοντέλα, βοηθά επίσης στον εντοπισμό πιθανών κινδύνων στην οδική κυκλοφορία. Αυτό σημαίνει ότι η ασφάλεια μπορεί να βελτιωθεί όχι μόνο στο ίδιο το όχημα, αλλά και προοπτικά μέσω προσαρμοσμένων μέτρων δρομολόγησης της κυκλοφορίας ή μέτρων υποδομής. Η συνεχής γνώση που αποκτάται από τον στόλο των πελατών οδηγεί στη βελτιστοποίηση των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. μέσω ενημερώσεων λογισμικού.
Πηγή: news.gr