Πρόβλημα αποτελεί ο κλιματισμός για πολλά από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της χώρας με τα περισσότερα προβλήματα να αφορούν τους συρμούς του Μετρό παλαιότερης τεχνολογίας και τα αστικά λεωφορεία σε γραμμές που δεν έχουν ανανεώσει τον στόλο τους.
«Ειδικά τώρα με τον καύσωνα είναι αφόρητη η κατάσταση», λένε οι πολίτες καθώς ο κλιματισμός είναι είτε ανύπαρκτος, είτε κακοσυντηρημένος με αποτέλεσμα οι επιβάτες-καταναλωτές της υπηρεσίας να ταλαιπωρούνται κάτω από πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Κάτι που ενίοτε δυσχεραίνεται εξαιτίας του συνωστισμού.
Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στις γραμμές και τα μέσα εκείνα όπου δεν έχει ανανεωθεί ο στόλος. «Οι συνθήκες μέσα είναι χάλια».
Ο κλιματισμός θεωρείται πολυτέλεια
Σε αρκετά δρομολόγια ο κλιματισμός υπολειτουργεί, τα παράθυρα είναι ανοιχτά και η ατμόσφαιρα μέσα στο λεωφορείο είναι αποπνικτική.
«Ως εργαζόμενοι, λειτουργώντας με γνώμονα την ασφαλή και ποιοτική μετακίνηση επιβατών και συναδέλφων, η μη λειτουργία του κλιματιστικού θεωρείται βλάβη και το λεωφορείο ή αντικαθίσταται ή αποσύρεται», λέει ο Φώτης Νικολακόπουλος, γενικός γραμματέας του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ.
Κάτι που σωστά συμβαίνει, καθώς σε συνθήκες καύσωνα μπορεί οι μεταφορές να καταστούν επικίνδυνες για μερίδα των ευπαθών ομάδων.
Το εκπληκτικό είναι ότι στις γραμμές 2 και 3 του μετρό 20 από τους 52 συρμούς, από κατασκευής τους, δεν διαθέτουν κλιματισμό, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει πολύ δυσχερείς συνθήκες για το επιβατικό κοινό. Στην γραμμή 1, δηλαδή στον Ηλεκτρικό, κλιματισμό δεν έχουν 4 συρμοί.
Μία ευχάριστη έκπληξη αποτελούν οι συρμοί του Τραμ που διαθέτουν όλοι συστήματα κλιματισμού από τις προδιαγραφές τους και μάλιστα σε λειτουργία.
Τι συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη
Και αν στη Θεσσαλονίκη στα περισσότερα λεωφορεία δουλεύει ο κλιματισμός, οι επιβάτες «ψήνονται» περιμένοντας το επόμενο δρομολόγιο, καθώς εκεί το μεγαλύτερο πρόβλημα αποτελεί η συχνότητα, δηλαδή η πυκνότητα των δρομολογίων.
«Μεγάλο πρόβλημα τώρα με τη ζέστη» λένε.
Πηγή: in.gr