Ένα από τα «Κορίτσια στο Μπαλκόνι», που ίσως είναι λίγο «ΠΑΣΟΚ»(Αποκλειστική συνέντευξη με την Souheila Yacoub)

lizardos3

Στο πλαίσιο της προώθησης της ανατρεπτικής και πολυσυζητημένης γαλλικής ταινίας «Τα Κορίτσια Στο Μπαλκόνι» (Les Filles au Balcon The Balconettes) που κάνει πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα στις ελληνικές αίθουσες, ο Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος συνομίλησε με τη χαρισματική ηθοποιό Souheila Yacoub. Η συζήτηση κινήθηκε ανάμεσα στο χιούμορ και τη φρίκη, την τέχνη και την παρατήρηση, την έκθεση και τη θεραπεία, θέτοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο, το σώμα και την ελευθερία του.

Μεταξύ σοβαρού και αστείου, τη ρωτήσαμε αν έχει κάποια συγγένεια με τον φημισμένο καρδιοχειρουργό Γιακούμπ, ο οποίος είχε χειρουργήσει τον Ανδρέα Παπανδρέου. «Με αυτό το επίθετο στην Ελλάδα θα αποκτήσεις φανατικούς υποστηρικτές», της είπαμε, κάνοντάς την να αρχίσει να ψάχνει αν τελικά είναι συγγενής του διάσημου ιατρού…

Το Χιούμορ, η Τόλμη και το Γυμνό

Αλ. Ρωμανός Λιζάρδος:

Αυτό που πραγματικά μου άρεσε στην ταινία είναι το είδος του χιούμορ της. Δεν είναι το τυπικό “γαλλικό” στιλ κωμωδίας. Δεν γελοιοποιούνται οι γυναίκες. Δεν φοβούνται να εκτεθούν – ούτε να δείξουν το σώμα τους, και όταν συμβαίνει αυτό, σίγουρα δεν είναι σεξουαλικά αντικείμενα.

Souheila Yacoub:

Έχεις δίκιο. Όταν διάβασα για πρώτη φορά το σενάριο, έπαθα σοκ. Ήταν τόσο τολμηρό και θαρραλέο. Μια ταινία για παρενόχληση και βιασμό που μετατρέπεται σε κωμωδία, σε burlesque, σε gore τρόμο. Αναρωτήθηκα: Ποια τολμά να το γράψει αυτό; Η Noémie Merlant το έκανε υπέροχα.

Ο ρόλος της Ruby ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα. Είναι μια γυναίκα που ξέρει τι θέλει, δεν νοιάζεται πώς τη βλέπουν. Εμφανίζομαι γυμνή από την πρώτη σκηνή. Το σώμα, όμως, δεν σεξουαλικοποιείται. Είναι απλώς… γυμνά στήθη. Τίποτα παραπάνω. Και μετά από δέκα λεπτά (γυμνής) έκθεσης, κανείς δεν ασχολείται πια.

Έκθεση και Ταυτότητα στον Ψηφιακό Κόσμο

Αλ. Ρωμανός Λιζάρδος:

Η σκηνή με την κάμερα στο δωμάτιο της Ruby ήταν συγκλονιστική. Είναι χωρίς τα ρούχα της, βιώνει κάτι ακραίο, το δωμάτιο δείχνει τη ζωή της όλη των ώρα και… δεν υπήρχαν views. Μου θύμισε πόσο εκτεθειμένοι είμαστε στις κάμερες, στα social media, χωρίς καμία αίσθηση ασφάλειας. Τι σκέφτεσαι για αυτό;

Souheila Yacoub:

Ειλικρινά, δεν ξέρω ακόμα τι πιστεύω. Με τρομάζει. Αλλά ξέρω φίλους που το έχουν ανάγκη – σαν θεραπεία. Η Ruby δεν γίνεται cam girl μόνο για τα χρήματα. Της αρέσει. Είναι ένα μέσο επικοινωνίας. Στη σκηνή με τον πελάτη της, εκείνος βάζει τα κλάματα. Κι εκεί προσθέσαμε μια ατάκα: «Είναι ο αδερφός σου;», για να δείξει ότι υπάρχει σχέση, ότι δεν είναι μόνο σεξουαλικό. Είναι μια ανάγκη. Μια θεραπεία.

Παρατήρηση και Δημιουργία

Αλ. Ρωμανός Λιζάρδος:

Μου επιτρέπεις να μοιραστώ μια προσωπική ιστορία; 

Souheila Yacoub:

Φυσικά.

Αλ. Ρωμανός Λιζάρδος:

Όταν μετακόμισα πρόσφατα, δεν είχα ακόμα τηλεόραση ή λάπτοπ, κι έτσι κοιτούσα απέναντι μπαλκόνια. Όχι με τρόπο περίεργο! Και τελικά είδα έναν φίλο μου από τα παλιά να ζει στο απέναντι διαμέρισμα! Πιστεύεις ότι η παρατήρηση μπορεί να βοηθήσει τη φαντασία και την επικοινωνία;

Souheila Yacoub:

Οι ερωτήσεις σου είναι υπέροχες. Ναι, μου αρέσει κι εμένα να κοιτάζω τους άλλους – όχι περίεργα! Όταν οδηγώ στο Παρίσι, φαντάζομαι τις ζωές τους. Κάποιοι βλέπουν τηλεόραση, κάποιοι κάνουν πάρτι… Αυτές οι εικόνες με εμπνέουν. Με τροφοδοτούν ως ηθοποιό. Με βοηθούν να “χτίσω” τους χαρακτήρες μου.

Νεκρό Σώμα και Δημιουργική Αντίδραση

Αλ. Ρωμανός Λιζάρδος:

Αν βρισκόσουν μπροστά σε ένα γυμνό νεκρό σώμα στο σπίτι σου και δεν υπήρχαν συνέπειες, τι θα έκανες;

Souheila Yacoub:

Αν δεν υπήρχαν συνέπειες; Νομίζω θα προσπαθούσα να το θάψω. Ίσως να το έντυνα. Να έκανα “δείπνο” μαζί του. Σαν να είχα ένα ραντεβού. Αλλά μέχρι εκεί! (γέλια)

Κωμωδία και Τραγωδία στην Ίδια Σκηνή

Αλ. Ρωμανός Λιζάρδος:

Στην ταινία η κωμωδία και η τραγωδία συνυπάρχουν σε κάθε καρέ. Σαν την αρχαία ελληνική μάσκα, μισή γελαστή, μισή λυπημένη. Πώς αντέδρασαν οι θεατές σε άλλα μέρη του κόσμου;

Souheila Yacoub:

Δείξαμε την ταινία στην Ιταλία. Εκεί ήταν συγκλονιστικές οι αντιδράσεις. Μια ομάδα γυναικών, 60-70 ετών, έκλαιγαν και μας ευχαριστούσαν. Είπαν πως αισθάνθηκαν ότι επιτέλους κάποιος μίλησε για όσα ένιωθαν και δεν μπορούσαν να εκφράσουν. Έγινε μια πράξη ελευθερίας. Μια κραυγή.

Φόβος και Απώλεια

Αλ. Ρωμανός Λιζάρδος:

Όλοι οι χαρακτήρες στην ταινία δυσκολεύονται να πουν ότι φοβούνται. Εσύ τι φοβάσαι στη ζωή;

Souheila Yacoub:

Μισώ τον φόβο. Σε κάνει να παίρνεις λάθος αποφάσεις. Φοβάμαι… να χάσω ανθρώπους που αγαπώ. Αυτός είναι ο πιο μεγάλος μου φόβος. Δεν έχει “φάρμακο”, απλώς πρέπει να το αποδεχτώ.

Προσωπικό Μήνυμα στο Ελληνικό Κοινό

Αλ. Ρωμανός Λιζάρδος:

Πώς θα σύστηνες την ταινία στο Ελληνικό κοινό με ένα προσωπικό σου μήνυμα; 

Souheila Yacoub:
Είμαι η Souheila Yacoub και είμαι ηθοποιός στην ταινία “Τα Κορίτσια Στο Μπαλκόνι” σε σκηνοθεσία της Noémie Merlant. Είναι μια πολύ ξεχωριστή ταινία για τρεις γυναίκες που ζουν στη Μασσαλία και περνούν κάτι τραγικό. Αλλά αντί να λυγίσουν, αποφασίζουν να εκδικηθούν – με έναν αστείο, punk, burlesque, σχεδόν αλμοδοβαρικό τρόπο. Είναι από τα πιο περήφανα projects της καριέρας μου. Ευχαριστώ που θα τη δείτε.

Πριν πούμε αντίο!

Αλ. Ρωμανός Λιζάρδος:

Γνωρίζεις ότι το επώνυμο σου παραπέμπει σε ένα πολύ γνωστό καρδιολόγο που έσωσε τον τότε Πρωθυπουργό της Ελλάδας, τον Αντρέα Παπανδρέου;

Souheila Yacoub:

Δεν είχα ιδέα. Δε νομίζω να είναι συγγενής μου. Θα το ψάξω!

Η Souheila Yacoub με την αμεσότητά της, το χιούμορ της και την ευφυΐα της, αποδεικνύει ότι δεν είναι μόνο μια ηθοποιός που δεν φοβάται να εκτεθεί, αλλά και μια καλλιτέχνις με βαθιά επίγνωση του κόσμου γύρω της. “Τα Κορίτσια Στο Μπαλκόνι” είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια ταινία εκδίκησης – είναι μια φεμινιστική δήλωση, ένα ψυχολογικό ημερολόγιο και ένα χειροκρότημα στη γυναικεία αυτονομία.

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ