Millennials: «Μη βιώσιμη» η οικονομική τους κατάσταση – Προβληματισμός και ανησυχία για τις άδειες τσέπες

Millennials: «Μη βιώσιμη» η οικονομική τους κατάσταση - Προβληματισμός και ανησυχία για τις άδειες τσέπες

Σε αναβρασμό είναι οι Millennials λόγω του αβέβαιου οικονομικού μέλλοντος, το οποίο φαντάζει δυσοίωνο, γεμάτο χρέη, έλλειψη στέγης και οριακή επιβίωση.

Αντιμέτωποι με δυσκολίες οι Millennials

Μία συζήτηση ξεκίνησε στο Reddit με μια ανώνυμη ανάρτηση στην πλατφόρμα με την επωνυμία u/TrickyAd9597 την 1η Ιουλίου. Ο χρήστης είχε θέσει ένα δύσκολο ερώτημα στους αναγνώστες: «Γνωρίζετε κανέναν Millennial που να μην τα πηγαίνει καλά οικονομικά;». Η ανάρτηση συγκέντρωσε γρήγορα εκατοντάδες σχόλια από ανθρώπους που περιέγραφαν λεπτομερώς τον αγώνα τους με την αποταμίευση, τα χρέη και την καθημερινή επιβίωση.

«Μόλις είδα μια ανάρτηση για το αν γνωρίζετε προσωπικά Millennials που είναι εκατομμυριούχοι», δήλωσε ο χρήστης του Reddit. «Τι λέτε για το αν γνωρίζετε προσωπικά Millennials που είναι άστεγοι ή δεν έχουν τίποτα αποταμιευμένο;».

Πολλοί είπαν ότι ζούσαν από μισθό σε μισθό ή αναγκάστηκαν να μετακομίσουν ξανά στο οικογενειακό σπίτι.

Ο χρήστης μοιράστηκε την ιστορία του 41χρονου αδελφού του -ενός Millennial- ο οποίος δεν έχει δουλειά και αποταμιεύσεις και επιβαρύνεται από χρέη. Πρόσφατα έμεινε άστεγος και τώρα ζει στο υπόγειο του μεγαλύτερου αδελφού τους.

Καθώς το νήμα των απαντήσεων μεγάλωνε, οι σχολιαστές επανέλαβαν παρόμοιες εμπειρίες, περιγράφοντας την οικονομική ανασφάλεια παρά το γεγονός ότι εργάζονται με πλήρη απασχόληση. Πολλοί είπαν ότι ζούσαν από μισθό σε μισθό ή αναγκάστηκαν να μετακομίσουν ξανά στο οικογενειακό σπίτι. Πολλοί αναφέρθηκαν σε παραιτήσεις και εξάντληση, με ορισμένους να χαρακτηρίζουν την κατάστασή τους ως «μη βιώσιμη», σύμφωνα με δημοσίευμα του Newsweek.

Οι Millennials, που συνήθως ορίζονται ως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996, φτάνουν τώρα στα τέλη της δεκαετίας των 20 έως τις αρχές των 40. Αλλά πολλοί αντιμετωπίζουν ένα μέλλον που μοιάζει εντελώς διαφορετικό από τις προηγούμενες γενιές στην ίδια ηλικία όσον αφορά το πόσα μπορούν να αποκτήσουν σε αποταμιεύσεις ή να έχουν διαθέσιμο εισόδημα.

Η «τέλεια καταιγίδα οικονομικών πιέσεων»

«Ως γενιά, οι Millennials αντιμετωπίζουν μια τέλεια καταιγίδα οικονομικών πιέσεων», δήλωσε στο Newsweek ο Αλεξάντερ Κέτερ, ειδικός στα οικονομικά των καταναλωτών. «Πολλοί αποφοίτησαν κατά τη διάρκεια ή μετά τη Μεγάλη Ύφεση, η οποία περιόρισε τις προοπτικές απασχόλησης και κατέστειλε τους μισθούς σε μια κρίσιμη στιγμή της καριέρας τους».

Σήμερα, αυτές οι αναποδιές στις αρχές της σταδιοδρομίας επιδεινώνονται από το υψηλό κόστος στέγασης, το χρέος-ρεκόρ των φοιτητικών δανείων και τον πληθωρισμό που ξεπερνά την αύξηση των μισθών.

«Οι Millennials καθυστερούν επίσης την απόκτηση σημαντικών περιουσιακών στοιχείων, όπως η ιδιοκτησία σπιτιού και η αποταμίευση για συνταξιοδότηση, απλώς και μόνο επειδή τα καθημερινά έξοδα και οι πληρωμές χρέους καταναλώνουν τόσο μεγάλο μέρος του εισοδήματός τους», δήλωσε ο Κέτερ.

Ο ειδικός στα οικονομικά των καταναλωτών επεσήμανε επίσης τον ρόλο των ψηφιακών καταναλωτικών συνηθειών και των πιέσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο οι Millennials προσεγγίζουν τα οικονομικά τους.

«Η έκρηξη της ψηφιακής διευκόλυνσης έχει κάνει τις δαπάνες αβίαστες», δήλωσε ο Κέτερ. «Από τις ηλεκτρονικές αγορές με ένα κλικ μέχρι τις συνδρομητικές υπηρεσίες που αδειάζουν αθόρυβα τους λογαριασμούς κάθε μήνα, είναι πιο εύκολο από ποτέ να υπερβάλει κανείς σε δαπάνες χωρίς να το καταλάβει».

Μια γενιά που «εργάζεται σκληρά αλλά εξακολουθεί να αισθάνεται ότι μένει πίσω».

«Ταυτόχρονα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τροφοδοτούν την κουλτούρα της σύγκρισης και την πίεση να συμβαδίζει κανείς με τον τρόπο ζωής που αντιλαμβάνεται, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε παρορμητικές αγορές και πληθωρισμό», πρόσθεσε ο Κέτερ.

Το αποτέλεσμα, είπε, είναι μια γενιά που «εργάζεται σκληρά αλλά εξακολουθεί να αισθάνεται ότι μένει πίσω».

Για την καταπολέμηση αυτών των προκλήσεων, ο Κέτερ συνιστά πρακτικά βήματα: «Είναι τόσο σημαντικό για τους Millennials να χρησιμοποιούν κάθε διαθέσιμο πόρο για να εξοικονομήσουν- είτε αυτό σημαίνει αξιοποίηση κουπονιών και εργαλείων επιστροφής μετρητών, αυτοματοποίηση της αποταμίευσης ή καθορισμό σαφών ορίων δαπανών».

Φτάνει πια με τις κρίσεις…

Όπως είναι φυσικό, οι Millennials ανησυχούν ότι πρόκειται να βιώσουν μια μεγάλη οικονομική ύφεση, και πάλι.

Οι σοβαρές οικονομικές υφέσεις υποτίθεται ότι είναι σπάνιες, αλλά οι Millennials έχουν ήδη βιώσει αρκετές υφέσεις κατά τη διάρκεια των διαμορφωτικών σταδίων της ζωής τους.

Τώρα, καθώς το πρόγραμμα δασμών της κυβέρνησης Τραμπ ταράζει τις παγκόσμιες αγορές, εγείροντας φόβους για νέα ύφεση, οι Millennials εκφράζουν την απογοήτευση και την κούρασή της για την οικονομική αστάθεια που έχει στοιχειώσει ένα αρκετά μεγάλο μέρος της ζωής τους.

Κάποιοι έχουν αναρτήσει βίντεο στο TikTok αστειευόμενοι για το ότι έχουν λίγες συμβουλές για τους Gen Zers που ίσως χρειαστεί να περιηγηθούν στην πρώτη τους πιθανή ύφεση. Άλλοι έχουν μοιραστεί πώς προετοιμάζονται για οικονομικές αναταραχές, αναφέρει χαρακτηριστικά στο NBC News.

«Είναι εκτός του ελέγχου μας, οπότε γιατί να μην το χειριστούμε με χιούμορ και να μην αστειευτούμε;», δήλωσε ο Τζέρεμι Ντόζιερ, 38 ετών, μεσίτης στην κομητεία του Λος Άντζελες στην Καλιφόρνια, ο οποίος έχει αναρτήσει αστεία βίντεο στο TikTok ως έναν τρόπο να εκφράσει την περιφρόνησή του για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση.

Για τους νέους, το να διακωμωδούν την κατάσταση στο διαδίκτυο έχει γίνει όλο και πιο δημοφιλής μηχανισμός αντιμετώπισης των προβλημάτων.

Ο Ντόζιερ γνωρίζει πόσο επώδυνες μπορεί να είναι οι υφέσεις: Αποφοίτησε από το κολέγιο το 2008 και αναγκάστηκε να κάνει προσωρινές δουλειές, επειδή δεν μπορούσε να βρει εργασία πλήρους απασχόλησης κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης. Μέχρι να χτυπήσει η πανδημία, είχε μια σταθερή δουλειά για μια δεκαετία, αλλά στη συνέχεια απολύθηκε. «Κάθε φορά που αρχίζουμε να προοδεύουμε ή αρχίζουμε να νιώθουμε ότι «εντάξει, τα πράγματα θα πάνε καλά», εμφανίζεται κάτι άλλο», είπε.

Για τους νέους, το να διακωμωδούν την κατάσταση στο διαδίκτυο έχει γίνει όλο και πιο δημοφιλής μηχανισμός αντιμετώπισης των προβλημάτων, δήλωσε η Πάμελα Άρονσον, καθηγήτρια κοινωνιολογίας στο Τμήμα Επιστημών Συμπεριφοράς του Πανεπιστημίου του Michigan-Dearborn.

Κατά άλλους, όμως, δεν φαίνεται ότι τα κατάφεραν άσχημα όλα τα μέλη αυτής της γενιάς κατά τη διάρκεια της οικονομικής αβεβαιότητας του παρελθόντος. Ένα κύμα των Millennials μπόρεσε να αγοράσει σπίτια κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Και η ανησυχία για μια νέα ύφεση δεν περιορίζεται μόνο στην ηλικιακή τους ομάδα, δήλωσε η Τζιν Τουέντζ, καθηγήτρια ψυχολογίας στο San Diego State University και συγγραφέας του βιβλίου «Generations» του 2023, το οποίο υποστηρίζει ότι η τεχνολογία και όχι τα μεγάλα γεγονότα της ιστορίας είναι η κύρια αιτία των διαφορών των γενεών.

«Οι Millennials πέρασαν αυτές τις φρικτές οικονομικές περιόδους στην αρχή της ενήλικης ζωής τους, στη συνέχεια έχτισαν τα πάντα ξανά, τα πήγαν πολύ καλά και τώρα ανησυχούν δικαιολογημένα ότι αν υπάρξει άλλη ύφεση, θα μπορούσαν να τα χάσουν όλα ξανά», δήλωσε η Τουέντζ. Αλλά, πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που ισχύει για τους ανθρώπους όλων των ηλικιών».

Ο Ντόζιερ δήλωσε ότι η ανάρτηση ανάλαφρων TikToks ώθησε άλλους ανθρώπους να μιλήσουν για το οικονομικό τους άγχος. Είπε ότι οι άνθρωποι μοιράστηκαν τι κάνουν για να προετοιμαστούν για το οικονομικά αβέβαιο μέλλον, με κάποιους να λένε ότι καλλιεργούν τα δικά τους τρόφιμα και άλλους να σχολιάζουν ότι αγόρασαν έναν επιπλέον καταψύκτη ώστε να προσπαθήσουν να αποθηκεύσουν κατεψυγμένα είδη τώρα πριν χτυπήσουν οι δασμοί.

«Ενώ οι άνθρωποι στα σχόλια μιλούν για τις δυσκολίες που περνούν, όλα αυτά αντιμετωπίζονται με χιούμορ και αίσθηση κοινότητας», είπε. «Θα ξεπεράσουμε την καταιγίδα μαζί».

Η Gen Z;

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στα τέλη του περασμένου έτους από το Investment Company Institute με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου του Σικάγο διαπίστωσε ότι η Gen Z – όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012 – «ξεπερνά» τις προηγούμενες γενιές στη συνεισφορά στη συνταξιοδότηση, έχοντας πάνω από τρεις φορές περισσότερα περιουσιακά στοιχεία στους λογαριασμούς συνταξιοδοτικών αποταμιεύσεων από ό,τι είχαν τα νοικοκυριά της γενιάς X την ίδια στιγμή το 1989, προσαρμοσμένα για τον πληθωρισμό.

Νοσταλγούν την ασφάλεια. Και ένας τρόπος είναι να εξοικονομήσουν τα χρήματά τους

Αυτό αντικατοπτρίζει μια μελέτη του 2023 από το TransAmerica Center for Retirement Studies, η οποία διαπίστωσε ότι η γενιά Z κάνει «αξιοσημείωτη δουλειά» στην αποταμίευση για τη συνταξιοδότηση, με πολλούς να βάζουν στην άκρη έως και το 20% του εισοδήματός τους για το μέλλον.

Οι ηλικιακά μεγαλύτεροι αυτής της γενιάς έχουν πιθανώς πρώιμες μνήμες από την οικονομική κρίση του 2009-2010. Έχουν ζήσει μια παγκόσμια πανδημία. Οι λογαριασμοί και αυτών, όπως και των Millennials στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους τρομάζουν με ιστορίες πολιτικών αναταραχών, υπερθέρμανσης του πλανήτη, αδιάκριτης βίας, ταραχών, χάους και αναρχίας. Οι παλαιότερες γενιές λάμβαναν τέτοιου είδους ειδήσεις ίσως μία ή δύο φορές την ημέρα. Αυτή η γενιά τα λαμβάνει κάθε λεπτό. Νοσταλγούν την ασφάλεια. Και ένας τρόπος είναι να εξοικονομήσουν τα χρήματά τους, αναφέρει ο Guardian.

Προϋπολογισμός με βάση την «διάθεση» της οικονομίας

Αμφότεροι Millennials και Gen Z ασχολούνται πλέον με αυτό που ονομάζεται «προϋπολογισμός βάσει των διαθέσεων», σύμφωνα με έκθεση της Intuit Credit Karma.

Αυτό σημαίνει ότι προσαρμόζουν τις δαπάνες και τις οικονομικές τους συνήθειες με βάση το «πώς φαντάζει η οικονομία», ακόμη και αν η προσωπική τους οικονομική κατάσταση δεν έχει αλλάξει στην πραγματικότητα. Περισσότεροι από τους μισούς νεότερους Αμερικανούς παραδέχτηκαν ότι κάνουν προϋπολογισμό με αυτόν τον τρόπο (56% των Gen Zers και 57% των millennials).

Αυτή η νοοτροπία συνδέεται άμεσα με τις πρόσφατες ειδήσεις σχετικά με την οικονομία, τόσο εντός όσο και εκτός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με την Intuit Credit Karma. Τα στοιχεία έδειξαν ότι πολλοί Αμερικανοί πιστεύουν ότι οι τιμές ανεβαίνουν ραγδαία (44%), ότι τα οικονομικά τους είναι ασταθή (34%) και ότι η ύφεση είναι προ των πυλών (28%) -με το 61% να αναφέρει ότι είναι πιο ανήσυχο για την οικονομία τώρα απ’ ό,τι ήταν πριν από ένα χρόνο, τονίζει δημοσίευμα του Fast Company.

Τα ευρήματα δείχνουν ένα χάσμα μεταξύ του τρόπου με τον οποίο οι ερωτηθέντες αισθάνονται για την κατάσταση της οικονομίας και το μέλλον, σε σχέση με την πραγματική οικονομική τους κατάσταση.

Σε αντίθεση με αυτή τη ζοφερή οικονομική εικόνα, όταν ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα να εμβαθύνουν στα δικά τους οικονομικά, οι μισοί (51%) ανέφεραν ότι έχουν θετική μηνιαία ταμειακή ροή και σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) απάντησαν ότι η ταμειακή τους ροή βελτιώθηκε ή παρέμεινε η ίδια τους τελευταίους έξι μήνες. Ωστόσο, το 48% δήλωσε ότι η κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης και οι μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες τους έκαναν να αμφισβητήσουν την οικονομική τους κατάσταση.

Εν ολίγοις, τα ευρήματα δείχνουν ένα χάσμα μεταξύ του τρόπου με τον οποίο οι ερωτηθέντες αισθάνονται για την κατάσταση της οικονομίας και το μέλλον, σε σχέση με την πραγματική οικονομική τους κατάσταση.

Έδειξε επίσης ότι η ανησυχία τους για την οικονομία τους κάνει να είναι πιο προσεκτικοί σχετικά με το πώς διαχειρίζονται τα χρήματά τους, με το 45% των ατόμων που ανησυχούν για την οικονομία να δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις μη απαραίτητες δαπάνες, όπως το φαγητό έξω, και το 38% να αποφεύγουν νέα χρέη ή δάνεια.

Τα καλά νέα είναι ότι όσοι έχουν προσαρμόσει τον προϋπολογισμό τους έχουν πιο αισιόδοξες προοπτικές: Το 38% δήλωσε ότι αναμένει ότι η οικονομική του κατάσταση θα βελτιωθεί το επόμενο έτος.

Πηγή: in.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ