doValue: Πρόκληση η μείωση του αποθέματος των κόκκινων δανείων – Πώς μπορεί να βοηθήσει η ΑΙ  –

doValue: Πρόκληση η μείωση του αποθέματος των κόκκινων δανείων – Πώς μπορεί να βοηθήσει η ΑΙ 

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Τάσου Πανούση CEO, της doValue Greece, στο συνέδριο AI in Financial Services Conference που πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουλίου, και συγκεκριμένα στο πάνελ με θέμα «AI supporting NPE/Servicers Management» συζητήθηκαν σε βάθος οι τελευταίες εξελίξεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη, οι πολύπλευρες προκλήσεις της, οι μελλοντικές δυνατότητες και το εύρος των λύσεων και της ικανότητας αυτοματοποίησης και βελτιώσεων που προσφέρει, μεταμορφώνοντας ριζικά το Χρηματοοικονομικό Οικοσύστημα και προωθώντας την εκθετική ανάπτυξή του.

Όπως ανέφερε ο κ. Πανούσης, «η Ελλάδα πέτυχε έναν άθλο τα προηγούμενα χρόνια μειώνοντας το NPE stock από τα 107 δις το 2016 σε χαμηλό μονοψήφιο νούμερο σήμερα. Όμως η πρόκληση είναι μπροστά μας:

a) Μείωση του αποθέματος NPLs στην οικονομία, συνολικά

b) Μη δημιουργία νέων NPLs

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει και στα δύο.

Το ΑΙ δεν είναι μία «nice to have» συνθήκη πλέον, είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Η εφαρμογή του μπορεί να βοηθήσει:

1. Στην αύξηση παραγωγικότητας μέσα από την υλοποίηση περισσότερων ανακτήσεων

2. Στην αύξηση αποδοτικότητας μέσω της μείωσης του λειτουργικού κόστους

3. Αποτελεί πηγή νέων εσόδων, καθώς είναι η βάση για την δημιουργία νέων υπηρεσιών και προϊόντων

4. Στη βελτίωση της επικοινωνίας με δανειολήπτες αλλά και επενδυτές

5. Στη βελτίωση της καθημερινότητας των ανθρώπων μας

Οι ευκαιρίες που δημιουργεί

1. Βελτιστοποίηση collection effort ( μείωση των κλήσεων σε δανειολήπτες που έχουν υψηλή πιθανότητα να πληρώσουν την οφειλή τους)

2. Βελτιστοποίηση ρυθμίσεων οφειλών (με επικέντρωση σε αυτούς που έχουν διάθεσή να ρυθμίσουν)

3. Βελτιστοποίηση αποτελεσμάτων πλειστηριασμών με προτεραιοποίηση ακινήτων που έχουν υψηλό Marketability

4. Βελτιστοποίηση επιπέδου εξυπηρέτησης των οφειλετών καθώς και της εμπειρίας τους (Customer Service) με την εφαρμογή Chatbots, Virtual Agents κλπ.

5. Βελτιστοποίηση εργασιών των Operations μέσω LLMs –( Language Learning Models) με χρήση νομικών εγγράφων, δικαστικών αποφάσεων, εγγράφων κτηματολογίου κλπ.

Ο όμιλος της doValue έχει προχωρήσει σε πολύ σημαντικά βήματα ανάπτυξης των digital εργαλείων της, προσφέροντας στους οφειλέτες ουσιαστικές λύσεις και λειτουργικότητες αλλά και πρόσβαση στις οφειλές τους 24/7. H doValue Greece έχει αναπτύξει μία ολοκληρωμένη digital πλατφόρμα όπου ο οφειλέτης έχει εικόνα των δανειακών του οφειλών μέσα από προσωποποιημένες ασφαλείς προσβάσεις αλλά και ένα εύρος δυνατότητων όπως

· Αυτοματοποιημένα μηνύματα ενημέρωσης οφειλετών μέσω Viber, sms και email

· Προσαρμογή του μηνύματος στο ύφος, το ψηφιακό μέσο και την ώρα αποστολής που ταιριάζει στον κάθε οφειλέτη

· Ενημέρωση των οφειλετών σχετικά με τα διαθέσιμα προγράμματα ρύθμισης οφειλών που ταιριάζουν στις προσωπικές τους ανάγκες

· Δυνατότητα πραγματοποίησης digital πληρωμών μέσω IRIS Payments ή προγραμματισμού της επόμενης πληρωμής

· Chatbot που απαντάει στις ερωτήσεις των πελατών και τους καθοδηγεί στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής πλατφόρμας

Η ψηφιακή πλατφόρμα

Ήδη, στο 30% των υποθέσεων με μικρή καθυστέρηση η επικοινωνία με τον οφειλέτη για την υπενθύμιση της πληρωμής της δόσης του έχει αντικατασταθεί με μηνύματα μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας. Εντός του έτους το ποσοστό αυτό υπολογίζεται να αυξηθεί στο 40%. Με αυτόν τον τρόπο οι οφειλέτες με μια μικρή καθυστέρηση ενημερώνονται χωρίς να ενοχλούνται με τηλεφωνικές κλήσεις. Ταυτόχρονα οι άνθρωποι της doValue εξοικονομούν χρόνο για τους πελάτες που δεν έχουν προχωρήσει ακόμη σε ρύθμιση των οφειλών τους και χρειάζονται περισσότερη βοήθεια στην κατανόηση των διαθέσιμων λύσεων για να πάρουν τις αποφάσεις τους.

Ποιες είναι οι προκλήσεις:

1. Απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε ανθρώπους & τεχνολογίες

2. Είναι ορατή πλέον η ανάγκη πλήρους ενσωμάτωσης AI τεχνολογιών στο operating model μας συνδυάζοντας Human & Artificial Intelligence

3. Είναι σημαντική η ανάπτυξη διαφανών μοντέλων AI που να μπορούν οι άνθρωποι να κατανοούν τις αποφάσεις τους

4. Απαιτείται ευθυγράμμιση κα συμμόρφωση με το κανονιστικό πλαίσιο και υψηλά standards ηθικής & δεοντολογίας

Πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί: Τράπεζες, Funds, Servicers, Regulators για να «ξεκλειδώσουμε» τις πραγματικές δυνατότητες που ανοίγονται.

Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να ηγηθεί της προσπάθειας αυτής».

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ