Την ώρα που τα media σε όλο τον κόσμο ασχολούνται με τον Τραμπ, στη Νέα Υόρκη οι προκριματικές των Δημοκρατικών έβγαλαν μπροστά ένα νέο αστέρι: τον Ζόραν Μαμντάνι. Μήπως είναι μια καλή ευκαιρία να ρίξουμε μια ματιά και στην άλλη πλευρά της αμερικανικής πολιτικής ζωής και να δούμε τι σημαίνει η νίκη του Μαμντάνι στη Νέα Υόρκη;
Οι «Financial Times» έγραφαν το Σαββατοκύριακο ότι το ενδεχόμενο επικράτησής του τρομοκρατούσε τη Γουόλ Στριτ, αφού πρότεινε χρηματοδότηση ενός πακέτου κοινωνικών παροχών με έσοδα από τη φορολόγηση του μεγάλου πλούτου. Ομως τα αποτελέσματα των εκλογών έδειξαν ότι τα πήγε πολύ καλά και σε εύπορες περιοχές στο Μανχάταν. Το πρόγραμμά του γοήτευσε τις φτωχότερες κοινότητες μαύρων και Ασιατών αλλά κέρδισε και αστικά στρώματα λευκών Νεοϋορκέζων. Το μυστικό του φαίνεται να είναι ο φρέσκος αέρας και η αισιοδοξία που φέρνει την ώρα που η διακυβέρνηση των MAGA διχάζει και μεταδίδει ένα κλίμα μισαλλοδοξίας και αρνητισμού σε όλη τη χώρα.
Τα μηνύματά του στα social media είναι φωτεινά και αισιόδοξα. Ο ίδιος εμφανίζεται παντού χαμογελαστός και εκφράζει την πίστη ότι μπορούν να γίνουν καλύτερα τα πράγματα. Δείτε την αντίθεση με τον μονίμως θυμωμένο Τραμπ που είναι διαρκώς σε πόλεμο με κάποιον! Κέρδισε έτσι τις εκλογές αλλά ήδη άρχισε να κουράζει.
Η επιτυχία της καμπάνιας του Μαμντάνι έχει ένα δίδαγμα τόσο για τους Αμερικανούς όσο και για τους Ευρωπαίους όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με τις δυνάμεις του εθνολαϊκισμού. Η απάντηση δεν είναι η υποχώρηση – είναι η επιμονή στην πολιτισμικά διαφορετική πρόταση. Από τη μία είναι οι «θυμωμένοι». Από την άλλη πρέπει να σταθούν οι «φωτεινοί αισιόδοξοι». Η αισιοδοξία δεν είναι χαζοχαρούμενη βέβαια! Εκφράζεται με την αποφασιστικότητα να ακολουθηθεί ένα άλλο παράδειγμα. Οι κοινωνίες έχουν δηλητηριαστεί από τον αρνητισμό, την απαισιοδοξία και τη δημιουργία εχθρών. Υπάρχει λοιπόν ένας χώρος να καλυφθεί. Με θετικότητα και προτάσεις βελτίωσης της ζωής.
Σκεφτείτε για λίγο πώς εκφράζεται σε αυτό το σχήμα και η αντιπολίτευση στην Ελλάδα. Εχει προσχωρήσει ολοκληρωτικά στην πλευρά των «θυμωμένων». Αυτό δείχνει το ύφος των ηγετών της, αυτό εκφράζει και η μονίμως αρνητική και καταγγελτική γλώσσα που χρησιμοποιεί. Ποιος θα εκφράσει όμως όσους αναζητούν οξυγόνο και θετική προοπτική;
Ο Χάρης Γούλιος είναι επικοινωνιολόγος, διευθυντής Marketing της Alter Ego Media
Πηγή: tanea.gr