Ο Λούκα ντι Μοντεζέμολο στη McLaren

Μεσημεριανή κόπωση: Αυτή είναι η πιο «υποτιμημένη» αιτία της

Με μια αιφνιδιαστική και ιστορικής σημασίας κίνηση, ο Λούκα ντι Μοντεζέμολο, εμβληματική φιγούρα της Ferrari και πρώην πρόεδρος της Fiat, εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της McLaren Holding. Η είδηση προκάλεσε έκπληξη και ενθουσιασμό στα paddock του Grand Prix της Αυστρίας στο Red Bull Ring, καθώς ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομά του με τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Scuderia Ferrari, περνάει πλέον στο στρατόπεδο μιας άμεσης ανταγωνίστριας.

Ο Μοντεζέμολο, ωστόσο, δεν θα ασχοληθεί με τη Formula 1, αλλά θα προσφέρει την πολύτιμη εμπειρία και τις γνώσεις του στον τομέα των πολυτελών supercars. Η McLaren Holding, η οποία έχει περάσει στα χέρια του κρατικού επενδυτικού ταμείου του Άμπου Ντάμπι, CYVN, στοχεύει σε έναν δυναμικό επαναπροσδιορισμό της παρουσίας της στην αγορά υπερ-αυτοκινήτων. Ήταν οι ίδιοι οι Άραβες επενδυτές που απηύθυναν την πρόσκληση στον πρώην ισχυρό άνδρα της Fiat και της Ferrari, ανακαλώντας δεσμούς που χρονολογούνται από την εποχή που το ταμείο Mubadala κατείχε μερίδιο στη Ferrari και συνυλοποίησαν έργα όπως το θεματικό πάρκο στη Yas Island δίπλα στην πίστα της F1.

Ο Μοντεζέμολο δήλωσε πρόθυμος να συμβάλει στον εκσυγχρονισμό της McLaren στον τομέα του αυτοκινητιστικού πολυτελούς προϊόντος, αξιοποιώντας την τεράστια εμπειρία του στη βιομηχανία και στον κόσμο της υψηλής αισθητικής. Παρότι η επιστροφή του στον κόσμο της F1 έγινε αρχικά διακριτικά – με μια επίσκεψη στο GP του Μπαχρέιν έπειτα από 12 χρόνια – πίσω από τις κάμερες είχαν ήδη αρχίσει οι επιχειρηματικές διεργασίες.

Η McLaren σήμερα αποτελείται από δύο διακριτές οντότητες: την αγωνιστική ομάδα, η οποία ελέγχεται από το Mumtalakat Fund του Μπαχρέιν, και την αυτοκινητοβιομηχανία, που πέρασε υπό τον έλεγχο του CYVN. Η εμπλοκή των Αράβων επενδυτών υπήρξε σωτήρια κατά την περίοδο της πανδημίας, όταν η McLaren έφτασε στο χείλος της κατάρρευσης. Όπως υπενθυμίζει ο CEO της Racing, Zak Brown, «δεν γνωρίζαμε καν αν θα καταφέρναμε να δηλώσουμε συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα».

Σήμερα, η McLaren όχι μόνο συμμετέχει, αλλά προηγείται και στα δύο πρωταθλήματα – οδηγών και κατασκευαστών – με επικεφαλής τον Ιταλό Andrea Stella, έναν απόφοιτο της «σχολής Ferrari» των χρόνων Todt-Montezemolo. Ο ίδιος ο Μοντεζέμολο παραμένει πιστός στην αγάπη του για τη Ferrari και διαβεβαιώνει ότι συνεχίζει να την υποστηρίζει, παρά το γεγονός ότι αποχώρησε το 2014 όταν τη διοίκηση ανέλαβε ο αείμνηστος Σέρτζιο Μαρκιόνε.

Η καριέρα του Μοντεζέμολο είναι συνυφασμένη με τη Ferrari: μπήκε στη Scuderia νέος το 1973, βίωσε την εποποιία του Νίκι Λάουντα ως διευθυντής αγωνιστικού τμήματος, και το 1991 επέστρεψε ως πρόεδρος σε μια εποχή κρίσης. Υπήρξε ο αρχιτέκτονας της εποχής των θριάμβων με τον Μίκαελ Σουμάχερ, τα 118 Grand Prix νίκες και τους 14 τίτλους παγκοσμίου πρωταθλητή. Η τελευταία κατάκτηση κατασκευαστών της Ferrari το 2008 φέρει ακόμα τη δική του υπογραφή, ενώ ήταν παρών και στην περίφημη «κατασκοπευτική ιστορία» του 2007 μεταξύ Ferrari και McLaren, όταν στην κεφαλή των Βρετανών ήταν ο Ρον Ντένις.

Σήμερα, οι εποχές άλλαξαν, οι άνθρωποι άλλαξαν και ο χρόνος σβήνει τις παλιές έχθρες. Ο Λούκα ντι Μοντεζέμολο επιστρέφει – όχι ως αντίπαλος, αλλά ως σύμβουλος πολυτελείας, ίσως και ως εγγυητής της επόμενης μεγάλης αντεπίθεσης της McLaren.

Πηγή: in.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ