Κτηματολόγιο: Γιατί «κράσαραν» τα ψηφιακά συστήματα –

Ελληνικό Κτηματολόγιο: Στρατηγική συνεργασία με την Prosperty

Γολγοθάς ήταν οι περασμένες ημέρες για χιλιάδες πολίτες και επαγγελματίες (μηχανικοί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι) που επιχειρούσαν να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε συναλλαγή με το Κτηματολόγιο. Από την περασμένη Τετάρτη το Κτηματολόγιο προχώρησε σε αναστολή λειτουργίας των υπηρεσιών του σε όλα τα κτηματολογικά γραφεία και καταστήματα του φορέα ανά τη χώρα για την υποβολή, ηλεκτρονικά και διά ζώσης, αιτήσεων για την εγγραφή πράξεων, για την έκδοση πιστοποιητικών και αντιγράφων καθώς και για την πρόσβαση και έρευνα σε όλα τα τηρούμενα αρχεία και βιβλία. Την Πέμπτη ανακοίνωσε προσωρινή διακοπή όλων των ψηφιακών υπηρεσιών του.

Η αναστολή λειτουργίας του έχει αφήσει στον αέρα χιλιάδες υποθέσεις πολιτών οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν προθεσμίες για δάνεια, προσημειώσεις, πληρωμένες συναλλαγές κλπ. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Κτηματολογίου κ. Στέλιος Σακαρέτσιος μιλώντας στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» «εκδόθηκαν άμεσα αποφάσεις από τη Διοίκηση του Κτηματολογίου που διασφαλίζουν πλήρως όλες τις προθεσμίες για πολίτες και επαγγελματίες, καθ’ όλη τη διάρκεια της διακοπής». Σύμφωνα με τον ίδιο, καμία πράξη ή δικαίωμα δεν κινδυνεύει, ενώ «πολίτες και οι επαγγελματίες θα εξυπηρετηθούν κανονικά αμέσως μόλις επανέλθει η λειτουργία».

Με απόφαση της Γενικής Διευθύντριας κυρίας Ολυμπίας Μαρκέλου η Πέμπτη και η Παρασκευή ορίστηκαν ως αργίες για τις ώρες που το σύστημα βρισκόταν εκτός λειτουργίας ώστε να μη χαθούν προθεσμίες. Όσο για όσους κατέθεσαν διάφορα αιτήματα προς διεκπεραίωση (εκ των οποίων πολλοί έχουν καταβάλει και το σχετικό οικονομικό αντίτιμο), η διοίκηση του Κτηματολογίου επισημαίνει ότι «για πράξεις που υποβλήθηκαν και έλαβαν αριθμό πρωτοκόλλου πριν τη διακοπή της λειτουργίας των ψηφιακών υπηρεσιών παραμένουν απολύτως έγκυρες, χωρίς καμία συνέπεια για τους συναλλασσόμενους».

Πότε θα αποκατασταθεί;

Το τεχνικό πρόβλημα στις ψηφιακές υπηρεσίες του Ελληνικού Κτηματολογίου εντοπίστηκε την περασμένη εβδομάδα και αφορούσε αστοχία σε σύστημα αποθήκευσης του κεντρικού πληροφοριακού περιβάλλοντος. «Οι τεχνικές ομάδες της Διεύθυνσης Πληροφορικής του Κτηματολογίου και μηχανικοί των αναδόχων (Oracle και Unisystems) έκριναν ότι πρέπει να δράσουμε προληπτικά οπότε το θέσαμε εκτός λειτουργίας για να προχωρήσουμε στην αντικατάστασή του ώστε να μην προκύψει χειρότερο ζήτημα και να διασφαλιστεί η ακεραιότητα των δεδομένων. Πλέον έχει τοποθετηθεί το νέο σύστημα αποθήκευσης, αλλά πρέπει να μεταφερθούν όλα τα αρχεία στο νέο περιβάλλον και να δημιουργηθεί ένα πλήρες backup της βάσης δεδομένων. Θα πάρει κάποιο χρόνο καθώς πρόκειται για περισσότερα από 300 Terabyte. Έχουμε ως στόχο τη Δευτέρα να λειτουργούμε», τονίζει ο κ. Σακαρέτσιος.

Οριστική λύση με μετάπτωση στο κυβερνητικό νέφος

Πάντως, το Σωματείο Εργαζομένων Κτηματολογίου (ΣΕΚΤ), έναν μήνα πριν, με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τους αρμόδιους υπουργούς και τη Διοίκηση του Κτηματολογίου είχαν προειδοποιήσει για την κατάσταση των πληροφοριακών συστημάτων του Κτηματολογίου και μιλούσαν για κίνδυνο κατάρρευσης του data center, επισημαίνοντας ότι τα πληροφοριακά συστήματα του Κτηματολογίου βρίσκονται σε εγκαταστάσεις του φορέα, εντός ενός data center που κατασκευάστηκε το 2007.

Από την πλευρά του, ο κ. Σακαρέτσιος παραδέχεται ότι η υποδομή που κατασκευαστεί το 2007 ωστόσο, όπως αναφέρει, τους τελευταίους 20 μήνες έχουν γίνει πολλές ενέργειες αναβάθμισής τους. Σε αυτές περιλαμβάνεται η μίσθωση νέων, σύγχρονων servers, αντικαθιστώντας συστήματα 20ετίας (π.χ. Windows Server 2003), η εγκατάσταση προηγμένου firewall και λύσεων κυβερνοασφάλειας (EDR/MDR), η ενεργοποίηση Disaster Recovery Site με συνεχή real-time backup, προμήθεια 1.000 νέων υπολογιστών και λογισμικού για κεντρική διαχείριση και ασφάλεια και εκπαίδευση του προσωπικού για cybersecurity.

Παράλληλα, όπως τονίζει ο ίδιος, έχει ξεκινήσει η πλήρης ψηφιακή μετάπτωση στο κυβερνητικό νέφος (G-Cloud), με τεχνική υποστήριξη από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και την Oracle. Η μετάβαση βρίσκεται σε εξέλιξη και έχουν ήδη μεταφερθεί η κεντρική βάση δεδομένων και η βασική επιχειρησιακή εφαρμογή στο νέο περιβάλλον ενώ η πλήρης μετάπτωση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του επόμενου τριμήνου.

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ