Αυτόνομα οχήματα: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν οι ΗΠΑ να επιταχύνουν τους κανόνες –

Αυτόνομα οχήματα: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν οι ΗΠΑ να επιταχύνουν τους κανόνες

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν το Κογκρέσο και η κυβέρνηση Τραμπ να κινηθούν ταχύτερα για να διευκολύνουν την ανάπτυξη σε αυτόνομα οχήματα χωρίς ανθρώπινο έλεγχο, καθώς οι νέες δοκιμές ρομποτικής τεχνολογίας επεκτείνονται.

Το Κογκρέσο διχάζεται εδώ και χρόνια σχετικά με το αν θα πρέπει να ψηφίσει νομοθεσία για την αντιμετώπιση των εμποδίων ανάπτυξης της αυτόνομης κίνησης, ενώ η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) δεν έχει κινηθεί γρήγορα για να ξαναγράψει τους κανόνες ασφαλείας ή να επιτρέψει εξαιρέσεις για έως και 2.500 οχήματα χωρίς ανθρώπινο έλεγχο ετησίως και να μειώσει άλλα εμπόδια.

Η αμερικανική ρυθμιστική αρχή NHTSA έχει χάσει έως και 35% του εξειδικευμένου προσωπικού της φέτος μέσω απολύσεων και άλλων αποχωρήσεων, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την ικανότητα του οργανισμού να λειτουργεί

«Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει και χρειάζεται έναν λειτουργικό και αποτελεσματικό ρυθμιστή ασφάλειας αυτοκινήτων. Δεν το έχουμε αυτό σήμερα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Συμμαχίας για την Καινοτομία στην Αυτοκινητοβιομηχανία, Τζον Μποζέλα, σε ακρόαση της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ την Πέμπτη. «Ο οργανισμός δεν είναι ευέλικτος. Η θέσπιση κανόνων διαρκεί πολύ, αν δεν γίνει ποτέ».

Ο Διευθυντής της Ένωσης Βιομηχανίας Αυτόνομων Οχημάτων, Τζεφ Φάρα, προέτρεψε το Κογκρέσο να ψηφίσει νομοθεσία σε εθνικό επίπεδο, η οποία έχει καθυστερήσει εδώ και καιρό, ώστε να επιτρέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες να ηγηθούν παγκοσμίως στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς η Κίνα κινείται επιθετικά στον τομέα.

«Αυτή τη στιγμή αγωνιζόμαστε με το ένα χέρι δεμένο πίσω από την πλάτη μας», δήλωσε ο Φάρα. Οι εταιρείες πιέζουν για περισσότερη δράση εδώ και χρόνια.

Ο Υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Σον Ντάφι, δήλωσε τον Απρίλιο ότι ένα νέο πλαίσιο του υπουργείου για την ενίσχυση των αυτόνομων οχημάτων θα βοηθούσε τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αυτόνομα οχήματα χωρίς τιμόνι, πεντάλ φρένων και καθρέφτες

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η NHTSA δήλωσε ότι θα επιταχύνει τις αξιολογήσεις των αιτημάτων των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων χωρίς τα απαιτούμενα ανθρώπινα χειριστήρια, όπως τιμόνια, πεντάλ φρένων ή καθρέφτες.

Ο Δημοκρατικός βουλευτής Φρανκ Παλόνε από το Νιου Τζέρσεϊ επικαλέστηκε αναφορές που δείχνουν ότι η NHTSA έχει χάσει έως και 35% του εξειδικευμένου προσωπικού της φέτος μέσω απολύσεων και άλλων αποχωρήσεων, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την ικανότητα του οργανισμού να λειτουργεί.

Η NHTSA δήλωσε ότι «έχουν φύγει σημαντικά λιγότεροι άνθρωποι» από ό,τι υποστήριξε ο Παλόνε και ότι παραμένει «με προσωπικό για να συνεχίσει να εκτελεί όλες τις κρίσιμες για την ασφάλεια και την αποστολή εργασίες» και ενισχύει το Γραφείο Αυτόνομης Ασφάλειας.

Εν τω μεταξύ, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στις ΗΠΑ παραμένουν αισθητά πάνω από τα επίπεδα πριν από την COVID. Παρά τη μείωση κατά 3,8% το 2024 σε 39.345, εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότεροι από τους 36.355 νεκρούς το 2019 και διπλάσιοι από τον μέσο όρο άλλων χωρών υψηλού εισοδήματος.

«Η NHTSA δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη», δήλωσε στους νομοθέτες ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ασφάλισης Αυτοκινητοδρόμων, Ντέιβιντ Χάρκι.

«Τα τελευταία χρόνια, έχει προσεγγίσει το έργο της χωρίς επείγουσα ανάγκη, χρησιμοποιώντας λανθασμένες μεθοδολογίες που υποτιμούν τα οφέλη για την ασφάλεια από προφανώς ωφέλιμες παρεμβάσεις», είπε.

Η NHTSA συστηματικά αποτυγχάνει να συντάξει κανονισμούς ακόμη και όταν δίνονται οδηγίες από το Κογκρέσο και αρκετές φορές, επί χρόνια, έχει παραμείνει χωρίς ηγέτη που έχει εγκριθεί από τη Γερουσία.

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ