Ο θάνατος του κινήματος body positivity: Το skinny είναι η νέα it bag

Ο θάνατος του κινήματος body positivity: Το skinny είναι η νέα it bag

Αν το SkinnyTok, η γωνιά των social media όπου δίνουν ραντεβού γυναίκες από όλο τον κόσμο για να ανταλλάξουν συμβουλές αδυνατίσματος, είχε πρόσωπο, θα ήταν αυτό της Liv Schmidt.

Η 23χρονη influencer, η οποία μοιράζεται τη ρουτίνα που τη βοηθάει να παραμένει skinny, ισχυρίζεται ότι προτού φάει οτιδήποτε πίνει ένα τσάι μέντας, για να διαπιστώσει αν όντως πεινάει ή απλά βαριέται, ή τρεις μπουκιές από ένα παγωτό, για να πετάξει το υπόλοιπο στα σκουπίδια. Μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε το περιεχόμενό της, που θεωρήθηκε ότι αυξάνει τον κίνδυνο για διατροφικές διαταραχές, ιδιαίτερα σε πολύ νέα κορίτσια (κάποιες από τις ακόλουθούς της είναι, άλλωστε, ανήλικες), η Meta τής στέρησε το δικαίωμα να πουλάει συνδρομές στο Instagram (20 δολάρια τον μήνα για πιο exclusive περιεχόμενο). Ακολούθησε, πρόσφατα, η απαγόρευση του hashtag SkinnyTok στο TikTok.

Ωστόσο η Liv Schmidt και το skinny κίνημα που αντιπροσωπεύει δεν φαίνεται να χάνουν τη δύναμή τους – το αντίθετο, μάλιστα. Μάλλον επιβεβαιώνουν ότι το κίνημα του body positivity, που μέχρι πολύ πρόσφατα μάς παρακινούσε, με πρέσβειρες plus sized μοντέλα αλλά και celebrities, να αγκαλιάσουμε το σώμα μας όποιο κι αν είναι το μέγεθος και το σχήμα του, έχει πεθάνει. Τα ίδια plus sized μοντέλα άλλωστε και οι celebrities πήραν Ozempic και αδυνάτισαν.

Tο κίνημα του body positivity, που μέχρι πολύ πρόσφατα μάς παρακινούσε, με πρέσβειρες plus sized μοντέλα αλλά και celebrities, να αγκαλιάσουμε το σώμα μας όποιο κι αν είναι το μέγεθος και το σχήμα του, έχει πεθάνει. Τα ίδια plus sized μοντέλα άλλωστε και οι celebrities πήραν Ozempic και αδυνάτισαν.

Σύμφωνα με ένα νέο άρθρο στο Atlantic («The Body-Positivity Movement is Over»), το SkinnyTok μάς δείχνει τον ελέφαντα στο δωμάτιο: ότι οι λεπτές γυναίκες έχουν περισσότερες όχι μόνο ερωτικές αλλά και επαγγελματικές προτάσεις. Ότι απολαμβάνουν μεγαλύτερη αποδοχή από την κοινωνία. Ότι το skinny είναι η νέα it bag: αποτελεί σύμβολο status. Αλλά αυτό το φαινόμενο δεν επηρεάζει μόνο τη σωματική και την ψυχική υγεία των γυναικών. Έχει ακόμα και πολιτικές προεκτάσεις, όπως επισημαίνει η αρθρογράφος του Atlantic, Annie Joy Williams.

H Annie, στη διάρκεια της προσωπικής και επαγγελματικής διαδικτυακής έρευνας για το SkinnyTok, παρατήρησε ότι ο αλγόριθμος άρχισε να της προτείνει όχι μόνο περιεχόμενο skinny γυναικών που έδιναν συμβουλές άσκησης και διατροφής αλλά και από τις λεγόμενες tradwives, όπως αποκαλούνται οι influencers που προωθούν την επιστροφή σε παραδοσιακά έμφυλα στερεότυπα, της γυναίκας ως μητέρας και νοικοκυράς. Αυτά τα δύο δεν είναι, στην πραγματικότητα, άσχετα μεταξύ τους: όπως γράφει το περιοδικό Self σε ένα νέο άρθρο του, η τάση της επιστροφής προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής (που ευαγγελίζεται και η αμερικανική εκστρατεία της εποχής του Donald Trump, «Make America Healthy Again») ζητάει από τις γυναίκες να αρχίσουν ξανά να περνούν άπειρες ώρες στην κουζίνα, ώστε να ετοιμάζουν από το μηδέν γεύματα για την οικογένειά τους.

Tο SkinnyTok μάς δείχνει τον ελέφαντα στο δωμάτιο: ότι οι λεπτές γυναίκες έχουν περισσότερες όχι μόνο ερωτικές αλλά και επαγγελματικές προτάσεις. Ότι απολαμβάνουν μεγαλύτερη αποδοχή από την κοινωνία. Ότι το skinny είναι η νέα it bag: αποτελεί σύμβολο status.

Όπως επιβεβαιώνει στο νέο άρθρο του Atlantic η Eviane Leidig, συγγραφέας του βιβλίου «The Women of the Far Right: Social Media Influencers and Online Radicalization» («Οι γυναίκες της Ακροδεξιάς: Influencers των social media και online ριζοσπαστικοποίηση»), οι αλγόριθμοι στρέφουν την προσοχή μας σε πιο ανάλαφρο περιεχόμενο με το οποίο μπορούμε να ταυτιστούμε, ενώ παράλληλα μας εκθέτουν σε ακραίες απόψεις. Η Ακροδεξιά είναι εξαιρετική στο να δημιουργεί φαινομενικά απολιτίκ περιεχόμενο που εμπνέει, με το οποίο μπορούν να ταυτιστούν οι αναγνώστες. «Είναι μια σκόπιμη στρατηγική που ο συντηρητικός χώρος επιστρατεύει τα τελευταία χρόνια για να χρησιμοποιήσει πολιτισμικά θέματα σαν μια πύλη που οδηγεί το κοινό σε πιο ακραίες απόψεις».

Και αν influencers όπως η Liv Schmidt είναι πράγματι απολιτίκ, όπως ισχυρίζονται, η κριτική που εισπράττουν κυρίως από ανθρώπους της Αριστεράς γίνεται δίκοπο μαχαίρι. Η 25χρονη influencer Maalvika Bhat, με διδακτορικές σπουδές στην Πληροφορική και την Επικοινωνία, η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως «προοδευτική», λέει στο Atlantic: «Θεωρώ την Αριστερά βαθιά αφοριστική. Στη Δεξιά, σου επιτρέπουν να κάνεις δεκάδες λάθη χωρίς να σε εξοστρακίσουν. Σου λένε, αν δεν σε αποδεχτεί η Αριστερά, είμαστε εμείς εδώ».

 

Ο θάνατος του κινήματος body positivity: Το skinny είναι η νέα it bag appeared first on | Ό,τι έχει σημασία για τις γυναίκες.

Πηγή: marieclaire.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ