Η Τερέσα Ράσελ, Πρόεδρος της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής του 52ου Film Fest Gent

cold-heaven-04

Το φεστιβάλ αποτίνει φόρο τιμής στον Νίκολας Ρεγκ με μια ριζοσπαστική αναδρομή

Η Αμερικανίδα ηθοποιός Τερέσα Ράσελ θα ηγηθεί της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής του 52ου Film Fest Gent, που θα διεξαχθεί από τις 8 έως τις 19 Οκτωβρίου 2025. Παράλληλα, το φεστιβάλ εστιάζει στο έργο του Νίκολας Ρεγκ, ενός από τους πιο πρωτοποριακούς σκηνοθέτες του 20ού αιώνα — με τον οποίο η Ράσελ μοιράστηκε μια βαθιά καλλιτεχνική και προσωπική σχέση.

Γνωστή για τις τολμηρές ερμηνείες της και τον εσωτερικό δυναμισμό που φέρνει σε κάθε ρόλο, η Τερέσα Ράσελ δεν ήταν ποτέ μια συνηθισμένη πρωταγωνίστρια. Στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, διεκδίκησε μια ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις μεγάλες σταρ του Χόλιγουντ, όχι μέσα από ρόλους ευρείας κατανάλωσης, αλλά μέσω σύνθετων χαρακτήρων που άγγιζαν τα όρια της ψυχής και της λογικής.

Στο Film Fest Gent, η Ράσελ θα αξιολογήσει τις ταινίες του Διαγωνιστικού Προγράμματος με το βλέμμα μιας γυναίκας που έζησε την τέχνη του σινεμά στην πιο τολμηρή και απελευθερωμένη της μορφή. Στο πλευρό της, μέλη της κριτικής επιτροπής που θα ανακοινωθούν προσεχώς, θα απονείμουν το Μεγάλο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και το Βραβείο Georges Delerue για Καλύτερη Μουσική ή Ηχητικό Σχεδιασμό.

Ποιά είναι η Τερέσα Ράσελ;

Γεννημένη το 1957 στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια, η Τερέσα Ράσελ ξεκίνησε την πορεία της στον χώρο του θεάματος ως έφηβη μοντέλο, αλλά γρήγορα στράφηκε στο σινεμά. Το κινηματογραφικό της ντεμπούτο έγινε υπό τη σκηνοθεσία του θρυλικού Ηλία Καζάν στην ταινία The Last Tycoon (1976), δίπλα σε ιερά τέρατα όπως ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο και ο Τόνι Κέρτις.

Ωστόσο, η καλλιτεχνική της ταυτότητα εδραιώθηκε μέσα από τη συνεργασία της με τον Βρετανό σκηνοθέτη Νίκολας Ρεγκ, τον οποίο αργότερα παντρεύτηκε. Μαζί δημιούργησαν έξι ταινίες που παραμένουν σημεία αναφοράς για την κινηματογραφική τόλμη τους, ανάμεσά τους το Bad Timing (1980), το Eureka (1983) και το Track 29 (1988). Η Ράσελ ενσάρκωσε γυναίκες διχασμένες, παγιδευμένες ανάμεσα στην επιθυμία και την απόγνωση, στην πραγματικότητα και το παραλήρημα — έναν κινηματογραφικό καθρέφτη του ίδιου του ύφους του Ρεγκ.

Αν και αποτραβήχτηκε από τα μεγάλα στούντιο τη δεκαετία του 2000, η Ράσελ δεν εγκατέλειψε ποτέ την υποκριτική. Συνέχισε να εμφανίζεται σε ανεξάρτητες παραγωγές και τηλεοπτικές σειρές, επιλέγοντας ρόλους που την προκαλούσαν ουσιαστικά. Η καλλιτεχνική της διαδρομή αποτελεί υπόδειγμα ασυμβίβαστης δημιουργίας — μια πορεία παράλληλη, συχνά μοναχική, αλλά πάντα αυθεντική.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την αναδρομή Fractured Visions: A Nicolas Roeg Retrospective, καθώς και για τις υπόλοιπες εκδηλώσεις του φετινού Film Fest Gent, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: filmfestgent.be

www.ertnews.gr

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ