Βρίσκεται τώρα, ενώπιον του δικαστηρίου του Ουεστμίνστερ, ο ράπερ των Kneecap, Μο Τσάρα (Ο’ Χάνα), κατηγορούμενος για αδίκημα τρομοκρατίας.
Το χρονικό
Όλα ξεκίνησαν από τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν φέτος τον Απρίλιο κατά τη διάρκεια της συναυλίας τους στο Φεστιβάλ Coachella στην Καλιφόρνια, όπου οι Kneecap κατηγόρησαν το Ισραήλ ότι διαπράττει γενοκτονία εναντίον του παλαιστινιακού λαού στη Γάζα.
Από τότε ξεκίνησε έρευνα της αντιτρομοκρατικής αστυνομίας στα socia media για υλικό από παλιότερες συναυλίες τους.
Έτσι βρέθηκε βίντεο από συναυλία τους στις 21 Νοεμβρίου στο Λονδίνο, όπου ο Μο Τσάρα ύψωσε μια σημαία της Χεζμπολάχ -φιλοϊρανικού ισλαμιστικού κινήματος του Λιβάνου, που στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει χαρακτηρισθεί τρομοκρατική οργάνωση- και μοιάζει να φωνάζει «Εμπρός Χαμάς!, Εμπρός Χεζμπολάχ!».
Στις 21 Μαΐου απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε βάρος του 27χρονου ράπερ, καθώς η αστυνομία ισχυρίζεται πως η συγκεκριμένη συμπεριφορά «δημιουργεί εύλογες υπόνοιες ότι υποστηρίζει μια παράνομη οργάνωση, εν προκειμένω την Χεζμπολάχ», κάτι που συνιστά αδίκημα, σύμφωνα με τη βρετανική νομοθεσία.
Το συγκρότημα επίσης, πρόσφατα αναγκάσθηκε να ζητήσει συγγνώμη μετά την κυκλοφορία ενός βίντεο, που χρονολογείται από το 2023, και μοιάζει να δείχνει ένα από τα μέλη του να ζητάει το θάνατο συντηρητικών βρετανών βουλευτών.
Η ιδεολογία
Το βορειοϊρλανδικό συγκρότημα Kneecap (Μο Τσάρα, Μόγκλαϊ Μπαπ, DJ Πρόβαϊ) ιδρύθηκε το 2017, και μέσα από τα ραπ κομμάτια τους, στα αγγλικά και τα ιρλανδικά, ζητάει την επανένωση του νησιού της Ιρλανδίας και υπερασπίζεται τη γλώσσα του ως «αντιαποικιακή κραυγή» μπροστά στη βρετανική ισχύ. Το ίδιο το όνομα του συγκροτήματος (“kneecap” σημαίνει επιγονατίδα) προέρχεται από την πρακτική των παραστρατιωτικών οργανώσεων στη διάρκεια της βορειοϊρλανδικής σύγκρουσης να πυροβολούν τα θύματά τους στα γόνατα.
Το συγκρότημα διαψεύδει πως διέπραξε τρομοκρατικό αδίκημα και αρνείται πως υποστηρίζει τη Χεζμπολάχ, αλλά απλώς υποστηρίζει ανοιχτά την υπόθεση των Παλαιστινίων και καταδικάζει κάθε επίθεση εναντίον αμάχων.
Η λογοκρισία
Μετά την έναρξη της έρευνας, ακυρώθηκαν πολλές συναυλίες του συγκροτήματος στη Γερμανία και η συμμετοχή τους στο Φεστιβάλ TRNSMT της Γλασκώβης. Διατυπώνονται επίσης, αιτήματα να επιβληθεί λογοκρισία, ή και να ακυρωθεί η συμμετοχή τους στο Φεστιβάλ Γκλάστονμπερι στο Ηνωμένο Βασίλειο στις 28 Ιουνίου. Η Σάρον Όσμπορν ζήτησε ακόμα και την ανάκληση της βίζας τους.
Το συγκρότημα και όσοι τους υπερασπίζονται, δηλώνουν πως πρόκειται για «συντονισμένη εκστρατεία δυσφήμισης» και «κυνήγι μαγισσών». Ο Μο Τσάρα κατονομάζει έμμεσα και άμεσα τη λογοκρισία∙ εμφανίζεται τέλη Μαΐου στη σκηνή, με το στόμα του καλυμμένο με ταινία, και καταγγέλλει «Προσπαθούν να μας κάνουν να σωπάσουμε, να ακυρώσουμε τις συναυλίες μας, να μου αφαιρέσουν την ελευθερία μου να ταξιδεύω».
Η υποστήριξη
Το συγκρότημα ανακοίνωσε πως «έχει γεμίσει» το Λονδίνο με μηνύματα υποστήριξης του Μο Τσάρα και έχουν κληθεί, όσοι από τους θαυμαστές τους μπορούν, να συγκεντρωθούν μαζικά σήμερα μπροστά από το δικαστήριο του Ουέστμινστερ για να τον υποστηρίξουν.
Ο ράπερ έχει δεχθεί την υποστήριξη μεγάλων ονομάτων της μουσικής, όπως οι Massive Attack, Pulp, Primal Scream, Fontaines DC, που κατήγγειλαν «πολιτική καταπίεση» και «ξεκάθαρη και συντονισμένη απόπειρα για λογοκρισία και ακύρωση συναυλιών».
Ο Ριτς Πέπιατ απορρίπτει τις φήμες για «το τέλος των Kneecap», τονίζοντας πως όλο αυτό «τους ωθεί ακόμα πιο ψηλά». Πρόκειται για τον σκηνοθέτη της ταινίας “Kneecap”, ενός ντοκιμαντέρ-μυθοπλασίας (docu-fiction) που παρουσιάζει μια όψη της ζωής των νέων του Μπέλφαστ οι οποίοι έχουν γεννηθεί μετά τη σύγκρουση που έφερε αντιμέτωπους μέχρι το 1998 τους κυρίως καθολικούς ρεπουμπλικανούς με τους κυρίως προτεστάντες ενωτικούς, που υποστηρίζουν την παραμονή της Βόρειας Ιρλανδίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο Τζόνι Μαρ αφορμώμενος από τις εκκλήσεις να λογοκριθούν οι Kneecap κατά τη διάρκεια της συναυλίας τους στο Γκλάστονμπερι, τόνισε την ειρωνεία αυτού λόγω της πολιτικής διάστασης του Φεστιβάλ, που ιδρύθηκε ως χώρος ελεύθερης έκφρασης και πολιτικού ακτιβισμού.
Ο πρώην κιθαρίστας του συγκροτήματος The Smiths, υπερασπίστηκε το δικαίωμα όλων των μουσικών να «μιλούν ανοιχτά κατά της αδικίας» και δήλωσε ρητά ότι τάσσεται στο πλευρό όσων ζητούν τον άμεσο τερματισμό των φρικαλεοτήτων στη Γάζα και μια ελεύθερη Παλαιστίνη.
«Η καταπίεση φοβάται την καλλιτεχνική έκφραση» γράφει και μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι, όσοι έχουν το βήμα, να «δίνουν φωνή στους άφωνους».
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr