Meta: Εισάγει διαφημίσεις στο WhatsApp –

WhatsApp: Εντοπίστηκε κι άλλη απάτη – Τι πρέπει να προσέχουν οι χρήστες

Η Meta προχωρά στην εισαγωγή πληρωμένων διαφημίσεων στο WhatsApp, αξιοποιώντας τη δημοφιλέστερη υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων παγκοσμίως για τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων.

Το WhatsApp, το οποίο μετρά πάνω από 3 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες και 200 εκατομμύρια επιχειρήσεις, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι η νέα λειτουργία θα λανσαριστεί παγκοσμίως μέσα στους επόμενους μήνες.

Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται αποκλειστικά στην ενότητα «Κατάσταση» της εφαρμογής, προσβάσιμη μέσω της καρτέλας «Ενημερώσεις» στο αριστερό μέρος της οθόνης, διατηρώντας έτσι διακριτή απόσταση από την κύρια περιοχή των προσωπικών συνομιλιών.

Άλλαξε ρότα η Meta στο WhatsApp

«Αυτό ήταν ένα διαχρονικό αίτημα των επιχειρήσεων, οι οποίες ενδιαφέρονται να διατηρήσουν τους προσωπικούς χώρους των χρηστών», εξηγεί η Νικίλα Σρινιβάσαν, αντιπρόεδρος επιχειρηματικών μηνυμάτων στο WhatsApp. Η συγκεκριμένη κίνηση σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στάσης για την εταιρεία, αλλά και ρήξη με τη διαχρονική φιλοσοφία της πλατφόρμας.

Πριν από την εξαγορά του WhatsApp από το Facebook έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2014, ο συνιδρυτής Μπράιαν Άκτον είχε καθιερώσει το σύνθημα «Χωρίς διαφημίσεις! Χωρίς παιχνίδια! Χωρίς κόλπα!» ως βασική αρχή λειτουργίας της υπηρεσίας. Η ομάδα του WhatsApp δικαιολογεί πλέον την απομάκρυνση από αυτή τη θέση, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει πλέον κατάλληλος «χώρος» για διαφημίσεις που δεν θα επηρεάζουν τις προσωπικές συνομιλίες.

«Οι άνθρωποι θέλουν να χρησιμοποιούν το WhatsApp για περισσότερα από την απλή ανταλλαγή μηνυμάτων με φίλους και οικογένεια. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που δημιουργήσαμε την καρτέλα Ενημερώσεων πριν από ενάμιση χρόνο», σημειώνει η Σρινιβάσαν. Προσθέτει, μάλιστα, ότι όσοι χρησιμοποιούν το WhatsApp αποκλειστικά για προσωπικά μηνύματα και δεν επισκέπτονται ποτέ την καρτέλα αυτή, δεν θα δουν διαφημίσεις.

Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η Meta παρουσιάζει ισχυρή οικονομική πορεία. Τον Απρίλιο, η εταιρεία ανακοίνωσε αποτελέσματα καλύτερα των προσδοκιών, ξεπερνώντας τις ανησυχίες των επενδυτών σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις της εμπορικής πολιτικής του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και της σχετικής οικονομικής αβεβαιότητας στη διαφημιστική δραστηριότητα της Meta.

Διαβεβαιώσεις

Η εισαγωγή διαφημίσεων στο WhatsApp αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τα έσοδα της Meta, επιτρέποντας στον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό να αξιοποιήσει μία από τις λίγες πλατφόρμες του που παραμένουν χωρίς διαφημιστικό περιεχόμενο.

Η επιλογή της ενότητας «Κατάσταση» δεν είναι τυχαία. Η Άλις Νιούτον-Ρεξ, διευθύντρια προϊόντων του WhatsApp, είχε δηλώσει στους Financial Times ότι οι καταστάσεις του WhatsApp αποτελούν «το πιο χρησιμοποιημένο προϊόν ιστοριών παγκοσμίως». Η λειτουργία αυτή επιτρέπει στους χρήστες να δημοσιεύουν εικόνες που εξαφανίζονται αυτόματα μετά από 24 ώρες, ενώ η καρτέλα Ενημερώσεις προσελκύει καθημερινά 1,5 δισεκατομμύριο χρήστες, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας.

Παράλληλα, το WhatsApp θα εισαγάγει τη δυνατότητα συνδρομής σε Κανάλια, τα οποία προσφέρουν ροές αποκλειστικού περιεχομένου από δημιουργούς έναντι μηνιαίας συνδρομής. Ορισμένα Κανάλια, κυρίως αυτά που ανήκουν σε μικρές επιχειρήσεις ή εμπορικές μάρκες, θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν για προώθηση σε ροές διαφορετικών λογαριασμών.

Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι τα μηνύματα, οι κλήσεις και οι καταστάσεις θα διατηρήσουν την κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο, διασφαλίζοντας ότι μόνο ο αποστολέας και ο παραλήπτης έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο. Ωστόσο, το WhatsApp θα αξιοποιεί βασικές πληροφορίες, όπως η τοποθεσία του χρήστη, η γλώσσα της συσκευής, τα Κανάλια που ακολουθεί και ο τρόπος αλληλεπίδρασης με το διαφημιστικό περιεχόμενο, προκειμένου να προσδιορίζει ποιες διαφημίσεις θα εμφανίζονται σε κάθε χρήστη.

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ