Gen Z: Είναι τρομερά ελκυστική για τους εργοδότες;

Gen Z: Είναι τρομερά ελκυστική για τους εργοδότες;

Δεν είναι λίγες οι έρευνες που δείχνουν ότι η Gen Z προκαλεί ανησυχίες σχετικά με τον τρόπο συμπεριφοράς της στον εργασιακό της χώρο.

Όμως ο συνιδρυτής του LinkedIn Ρέιντ Χόφμαν θεωρεί η Gen Z είναι «ελκυστική» για τους εργοδότες για έναν βασικό λόγο – είναι η «γενιά AI».

«Είστε η γενιά AI. Είστε μεγαλωμένοι με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Οπότε, το να δηλώνετα ότι η AI αποτελεί μέρος των εργασιακών σας ‘εργαλείων’ είναι ένα από τα πράγματα που σας κάνουν εξαιρετικά ελκυστικούς», δήλωσε ο Χόφμαν.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m1’); });

Η εργασιακή φήμη της Gen Z

Η γενιά Z έχει αναπτύξει γρήγορα μια κάπως αρνητική φήμη στο εργασιακό χώρο. Μια δημοσκόπηση που διεξήχθη από την Redfield & Wilton Strategies για το Newsweek πέρυσι διαπίστωσε ότι το 40% των ενηλίκων στις ΗΠΑ δήλωσε ότι οι συνάδελφοί τους Gen Z είναι δύσκολο να συνεργαστούν, ενώ πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι η Gen Z είναι πιθανό να παραποιήσει την αλήθεια στις συνεντεύξεις για εργασία.

Και η είσοδος της γενιάς αυτής στο εργατικό δυναμικό ήρθε παράλληλα με τη λεγόμενη «επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης». Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της KPMG, το 66% των ανθρώπων χρησιμοποιεί τακτικά την Τεχνητή Νοημοσύνη και το 83% πιστεύει ότι η AI θα οδηγήσει σε οφέλη.

Τεχνολογία και νέες γενιές

Δεν είναι μυστικό ότι η γενιά Z μεγάλωσε με την τεχνολογία, με τα smartphones να έχουν συχνά ενσωματωθεί στη ζωή τους από νεαρή ηλικία. Ως αποτέλεσμα, είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία σε σχέση με άλλες γενιές.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_2’); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m2’); });

Ο Χόφμαν υπογράμμισε στην ανάρτησή του στο LinkedIn ότι: «Γεννηθήκατε σε αυτή τη μετάβαση. Είστε εκ γενετής γνώριμοι με αυτά τα εργαλεία με έναν τρόπο που οι παλαιότερες γενιές δεν είναι. Προσανατολιστείτε σε αυτό. Διδάξτε τους άλλους».

Το Newsweek μίλησε με τον Δρ. Φάμπιαν Στέφανι, επίκουρο καθηγητή AI and Work στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, σχετικά με το πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη επηρεάζει τις προοπτικές απασχόλησης της γενιάς Z. Μοιράστηκε μερικά από τα ευρήματα της δικής του ερευνητικής ομάδας, του Skill Scale Project.

Ο Στέφανι δήλωσε, επικαλούμενος έρευνα που δημοσιεύθηκε στο ScienceDirect, ότι «σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, οι εργαζόμενοι που μπορούν να ενσωματώσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στα καθημερινά τους καθήκοντα λαμβάνουν κατά μέσο όρο 23% υψηλότερους μισθούς και είναι περίπου διπλάσιες οι πιθανότητες να τους προσφέρονται προνόμια όπως η γονική άδεια επί πληρωμή».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_3’); });

Ο Δρ. Κιθ Άρουντεϊλ του Henley Business School στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε ότι «η Τεχνητή Νοημοσύνη θα είναι πανταχού παρούσα».

«Οι επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων τη λατρεύουν επειδή είναι ανατρεπτική – αναστατώνει όλα τα είδη των τομέων: την υγειονομική περίθαλψη, την εκπαίδευση, τη νομική κ.λπ.», δήλωσε ο Άρουντεϊλ.

Μάλιστα, όπως έχει παρατηρήσει μεταξύ των φοιτητών «χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη πολύ αποτελεσματικά στις εργασίες τους, για να ερευνήσουν και να βρουν ιδέες», αν και σημείωσε ότι δεν τη χρησιμοποιούν για να γράψουν εξ ολοκλήρου τις εργασίες τους.

Είπε ότι στο σχολείο του, βλέπουν την ΑΙ ως «απαραίτητη εκπαίδευση», για τη μελλοντική σταδιοδρομία των νέων. «Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα τους φέρει σε πολύ προνομιακή θέση», είπε.

Ωστόσο, αυτή η τεχνολογία δεν είναι χωρίς τα προβλήματά της.

Η άλλη όψη του νομίσματος

Όπως υποστήριξε ο Στέφανι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ομάδας του, η Gen Z είναι οι «πιο βαριές χρήστες chatbot».

«Τα δεδομένα μας για το 2024 στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν ότι το 30% της Gen Z (κάτω των 30 ετών) χρησιμοποιεί ένα chatbot τουλάχιστον εβδομαδιαίως έναντι του 15% του συνολικού εργατικού δυναμικού», ωστόσο, το σύνολο των δεξιοτήτων μεταξύ αυτών των χρηστών ποικίλλει έντονα, με μόνο το 45% να σημειώνει υψηλή βαθμολογία στις γνώσεις για την AI, σύμφωνα με τον Στέφανι και τα δεδομένα της ομάδας.

Και σύμφωνα με την Κέρι Μεσροπόβ, ιδρύτρια της Spring Talent Development, η ιστορία της AI δεν είναι τόσο απλή.

«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι τόσο ισχυρή όσο και οι ερωτήσεις που της υποβάλλονται. Και οι ανθεκτικές ανθρώπινες δεξιότητες που απαιτούνται για να αποκαλυφθεί η πραγματική της αξία, συμπεριλαμβανομένης της κριτικής σκέψης, της συναισθηματικής νοημοσύνης, της επικοινωνίας και της διαφοροποιημένης επίλυσης προβλημάτων, είναι ακριβώς ο τομέας στον οποίο πολλοί νέοι επαγγελματίες εξακολουθούν να αναπτύσσονται», δήλωσε, τονίζοντας ότι η κατάρτιση έχει μεγάλη σημασία.

«Οι Gen Zers που θα λάβουν εκπαίδευση στην ΑΙ και ανάπτυξη δεξιοτήτων στον ίδιο τομέα θα έχουν οπωσδήποτε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

Ωστόσο, «δεν μπορούμε να τους αφήσουμε να το καταλάβουν μόνοι τους», δήλωσε η Μεσροπόβ. Ο όρος «ψηφιακά ιθαγενής» δεν σημαίνει αυτόματα «άψογη χρήση ΑΙ».

Ο Δρ. Κιθ Άρουντεϊλ του Henley Business School στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε στο Newsweek πως «ενώ μπορεί να έχουν πλεονέκτημα με τις ικανότητές τους [η Gen Z] στην ΑΙ περισσότερο από τις προηγούμενες γενιές, θα χρειαστούν ακόμα την πρακτική, παγκόσμια εμπειρία για να ξεφύγουν από τυχόν ασυνέπειες και λάθη της Τεχνητής Νοημοσύνης που θα διαθέτουν οι μεγαλύτεροι εργαζόμενοι».

Και στο μέλλον;

Τι θα γίνει λοιπόν στη συνέχεια για τη γενιά Z και την Τεχνητή Νοημοσύνη;

«Οι απόφοιτοι της Gen Z που συνδυάζουν την εξειδίκευση στον τομέα, με την ευχέρεια στην ΑΙ θα χαράξουν ρόλους που δεν υπήρχαν πριν από πέντε χρόνια – μηχανικός συμβουλών, ελεγκτής μοντέλων, ενορχηστρωτής ροής εργασιών. Ο πήχης ανεβαίνει, αλλά το ίδιο και οι ευκαιρίες για όσους επενδύουν σε βαθύτερες ικανότητες», τόνισε ο Στέφανι.

Τέλος, συμπλήρωσε ότι «Η άνεση χωρίς ικανότητες εξειδίκευσης, μπορεί να μην επαρκεί. Η πρώιμη έκθεση της γενιάς Z στην ΑΙ είναι ένα πλεονέκτημα, αλλά δεν δίνει εγγυήσεις».

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ