Η κατάρα της Boeing δεν έχει τέλος

Η κατάρα της Boeing δεν έχει τέλος

Να  πραγματοποιήσει ελέγχους ασφαλείας σε όλο τον στόλο των Boeing 787 της ζήτησε  από την Air India η κυβέρνηση της Ινδίας, μία ημέρα μετά τη συντριβή ενός αεροσκάφους αυτού του τύπου πάνω σε κτίρια της πόλης Αχμενταμπάντ, στο κρατίδιο Γκουτζαράτ, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι 241 από τους 242 επιβαίνοντες καθώς και τουλάχιστον 24 άνθρωποι στο έδαφος.

Η έρευνα γύρω από τα αίτια της τραγωδίας αναμένεται να επικεντρωθεί στις ενέργειες των πιλότων, της αεροπορικής εταιρείας, στη συντήρηση του αεροσκάφους αλλά και στην ίδια την Boeing, η οποία αγωνίζεται εδώ και χρόνια να ανακάμψει πλήρως από δύο αεροπορικές καταστροφές με πρωταγωνιστή ένα μικρότερο αεροσκάφος, το 737 Max, το 2018 και το 2019. Τα δυστυχήματα αυτά, που στοίχισαν συνολικά τη ζωή σε 346 ανθρώπους στην Ινδονησία και την Αιθιοπία, συνδέθηκαν με ένα σχεδιαστικό ελάττωμα και κλόνισαν την εμπιστοσύνη στην αιωνόβια εταιρεία.

Το νέο πολύνεκρο δυστύχημα στο Αχμενταμπάντ αποτελεί ένα ακόμα σοβαρό πλήγμα για την Boeing, θέτοντας σε κίνδυνο αυτό που η νέα διευθύνουσα σύμβουλός της, Κέλι Ορτμπεργκ, είχε ονομάσει «έτος επαναφοράς». Παράλληλα, στρέφει όλα τα βλέμματα στο Boeing 787-8 Dreamliner, το αεροσκάφος που λανσαρίστηκε το 2011 ως το μέλλον των μεγάλων αποστάσεων – γιατί είναι μεν η πρώτη φορά που εμπλέκεται σε θανατηφόρο ατύχημα, έχει ξαναβρεθεί όμως στο επίκεντρο ανησυχιών.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m1’); });

Οπως σημειώνουν οι «New York Times», τον Απρίλιο του 2024, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ανακοίνωσε ότι εξετάζει τις καταγγελίες ενός μηχανικού της Boeing, ο οποίος δήλωσε ότι τμήματα της ατράκτου του 787 Dreamliner είχαν στερεωθεί με ακατάλληλο τρόπο στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Νότια Καρολίνα.

Ο μηχανικός Σαμ Σάλεχπουρ είπε πως η άτρακτος θα μπορούσε να διαλυθεί κατά τη διάρκεια μιας πτήσης έπειτα από χιλιάδες διαδρομές. Τα μεγάλα κομμάτια, πρόσθεσε, προέρχονταν από διαφορετικούς κατασκευαστές και δεν είχαν ακριβώς το ίδιο σχήμα όταν ενώνονταν μεταξύ τους. Η Boeing δήλωσε ότι είχε κάνει εκτεταμένες δοκιμές στο Dreamliner, έκρινε «ότι δεν πρόκειται για άμεσο πρόβλημα ασφάλειας πτήσης» και είχε «πλήρη εμπιστοσύνη» στο αεροπλάνο.

Πριν από αυτό, η Boeing είχε διακόψει τις παραδόσεις Dreamliner για περισσότερο από έναν χρόνο, μέχρι το καλοκαίρι του 2022, όταν η FAA ενέκρινε ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση λεπτών σαν χαρτί κενών στο σώμα του αεροπλάνου και άλλων προβλημάτων. Η Boeing δήλωσε τότε ότι κανένα από τα προβλήματα δεν είχε άμεσο αντίκτυπο στην ασφάλεια των Dreamliners.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_2’); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m2’); });

Περίπου 1.100 Dreamliners βρίσκονται σήμερα σε υπηρεσία παγκοσμίως: η Air India διαθέτει κάπου 35 τέτοια αεροσκάφη. Η πτήση 171 είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ με προορισμό το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου, μεταφέροντας 230 επιβάτες, ανάμεσά τους 169 Ινδοί, 53 Βρετανοί, επτά Πορτογάλοι και ένας Καναδός, καθώς και 12 μέλη του πληρώματος. Συνετρίβη λιγότερο από ένα λεπτό μετά την απογείωση, έχοντας ανεβεί σε ύψος μόλις 100 μέτρων. Το μισό αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε ξενώνα γειτονικής ιατρικής σχολής και νοσοκομείου – το ρύγχος και ο μπροστινός τροχός προσγειώθηκαν πάνω σε καντίνα όπου γευμάτιζαν φοιτητές.

Ειδικοί επισημαίνουν πως είναι πολύ νωρίς για εικασίες σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε το δυστύχημα της Πέμπτης. «Είναι πολύ απίθανο το αεροπλάνο να είχε υπερβολικό βάρος ή να μετέφερε πολλά καύσιμα», δήλωσε στην «Guardian» ο Τζέισον Νάιτ, καθηγητής ρευστομηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ. «Το αεροσκάφος έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να πετάξει με έναν κινητήρα, οπότε η πιο πιθανή αιτία της συντριβής είναι βλάβη και των δύο κινητήρων. Η πιο πιθανή αιτία για αυτό είναι πρόσκρουση πτηνού».

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ