Μια συντονισμένη δράση με τη μορφή στοχευμένου μποϊκοτάζ οργανώνει η Ένωση Καταναλωτών για τις 19 Ιουνίου, με έμφαση στα οπωροκηπευτικά προϊόντα. Αιχμή του δόρατος είναι οι μεγάλες αποκλίσεις τιμών μεταξύ χονδρικής και λιανικής που -σύμφωνα με την Ένωση- αγγίζουν ή και ξεπερνούν το 200% ειδικά στα οπωρολαχανικά.
«Δεν πρόκειται για μια αόριστη έκκληση. Το μποϊκοτάζ θα αφορά συγκεκριμένους κωδικούς, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στα είδη αυτά. Στόχος μας είναι να χτυπήσουμε την ακρίβεια εκεί που πραγματικά πονάει» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης, Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ Βόλου.
Η επιλογή των προϊόντων γίνεται με βάση συγκριτική έρευνα σε χονδρική και λιανική τιμή, ενώ ο σχεδιασμός θα ολοκληρωθεί μετά τις 19 Ιουνίου, οπότε και θα εκδοθεί σχετικό δελτίο τύπου.
Ο πρόεδρος της Ένωσης δεν έκρυψε την ανησυχία του για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές ακόμη και σε βασικές αγορές. Από τα ράφια των σούπερ μάρκετ μέχρι τον λογαριασμό του ηλεκτρικού, η ανάγκη για σωστή πληροφόρηση και επιλογή προϊόντων είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
«Θέλει ψάξιμο. Θέλει την ημέρα που δεν εργαζόμαστε να κάτσουμε μία ώρα στα ράφια και να κάνουμε έλεγχο. Ακόμα και να μετακινηθούμε σε άλλο κατάστημα» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η Ένωση προτρέπει τους πολίτες να αξιοποιούν τις λαϊκές αγορές και να αναζητούν προϊόντα κοντά στην πηγή τους, ώστε να περιορίσουν το κόστος και να διασφαλίσουν καλύτερη ποιότητα.
Τα θέματα που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν οι Ομάδες Εργασίας της ΕΝΚΑ
Η Ένωση δραστηριοποιείται με πέντε βασικές ομάδες εργασίας, καθεμία από τις οποίες ασχολείται με διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτικών ζητημάτων. Όπως επισήμανε ο κ. Λυχναρόπουλος.
«Χρησιμοποιούμε ευρωπαϊκά πρότυπα οργάνωσης, και σε ορισμένες περιπτώσεις προσεγγίζουμε το σουηδικό μοντέλο διαχείρισης υποθέσεων».
Δικαιώματα Καταναλωτών
Η ομάδα δέχεται το μεγαλύτερο όγκο καταγγελιών, κυρίως για:
- Παραπλανητικές χρεώσεις
- Άρνηση επιστροφών
- Δυσκολίες διακοπής συμβολαίων
Ως παράδειγμα έφερε τη χρέωση για τραπεζική συναλλαγή που δεν πραγματοποιήθηκε ή καφές εσπρέσο με τιμή 8 ευρώ σε καφετέρια στον Βόλο.
Ασφάλεια και ποιότητα προϊόντων
Κύρια προβλήματα:
- Αλλοιωμένα τρόφιμα (συχνά εκτεθειμένα στον ήλιο)
- Άρνηση αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων
- Έλλειψη επικοινωνίας με «καταστήματα-φαντάσματα»
Χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες
Η ομάδα αυτή εστιάζει σε θέματα υπερχρέωσης και καταγγελιών για πιέσεις σε εγγυητές, ακόμη και με εξώδικες απειλές.«Υπήρξαν οχλήσεις ακόμα και σε μικρά παιδιά, με απειλές για καταστροφή περιουσιών», υπογράμμισε ο πρόεδρος.
Ενέργεια και Περιβάλλον
Οι σημαντικότερες αναφορές:
- Διπλοί υπολογισμοί στους λογαριασμούς
- Διακοπές χωρίς προειδοποίηση, ακόμα και σε ευπαθείς ομάδες
- Έλλειψη επικοινωνίας με τους παρόχους
Τηλεπικοινωνίες και διαδικτυακές υπηρεσίες
Καταγγελίες για:
- Χαμηλές ταχύτητες σύνδεσης σε σχέση με τις υποσχέσεις
- Παραπλανητικά πάγια
- Ανεπαρκής τεχνική υποστήριξη
«Σε πολλές περιπτώσεις, κάποιος πλήρωνε για 50άρα σύνδεση και έπαιρνε 20άρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λυχναρόπουλος.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr