Κυρανάκης για νέο ΚΟΚ: “Υποτροπή” και κάμερες στους δρόμους

Κυρανάκης για νέο ΚΟΚ: "Υποτροπή" και κάμερες στους δρόμους

Αυστηροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με βασικές καινοτομίες την έννοια της υποτροπής και τη χρήση καμερών για την καταγραφή παραβάσεων, προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στην ΕΡΤ.

“Το βασικό που αλλάζει από φέτος είναι η εισαγωγή καμερών στους ελληνικούς δρόμους, κυρίως Αττικής και Θεσσαλονίκης”, δήλωσε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι στόχος είναι η ενίσχυση των ελέγχων για την πρόληψη των τροχαίων παραβάσεων και ατυχημάτων.

Ο ίδιος εξήγησε ότι “το νέο νομοσχέδιο εισάγει μια βασική έννοια που δεν υπήρχε, αυτή της υποτροπής”, η οποία θα ελέγχει τη συμπεριφορά των οδηγών σε βάθος πενταετίας. “Από την τελευταία σου παράβαση θα πρέπει να είσαι “καθαρός” για πέντε χρόνια για να μην μετράει στην επόμενη”, ανέφερε, προσθέτοντας ότι “η δεύτερη παράβαση ουσιαστικά σε καθιστά ως ύποπτο τέλεσης νέων παραβάσεων”.

Ο αναπληρωτής υπουργός διευκρίνισε ότι η δεύτερη και η τρίτη παράβαση του ΚΟΚ θα έχει ως συνέπεια τον διπλασιασμό των προστίμων και των ημερών αφαίρεσης της άδειας οδήγησης. Σε περιπτώσεις επικίνδυνης οδήγησης, όπως ταχύτητες άνω των 200 χλμ./ώρα, το πρόστιμο φτάνει τα 1.200 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση άδειας για έναν χρόνο.

Παράλληλα, τόνισε ότι “σε όλες τις υπόλοιπες παραβάσεις υπάρχει μια κλιμάκωση των προστίμων”, ενώ η αφαίρεση της άδειας μπορεί να φτάσει μέχρι και τα οκτώ χρόνια, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα των παραβάσεων.

Αναφερόμενος στη λειτουργία των καμερών, σημείωσε ότι “η κλήση που θα καταγράφουν οι κάμερες στους δρόμους θα πηγαίνει στην ηλεκτρονική θυρίδα του πολίτη”, προσθέτοντας ότι “πρέπει να νιώθεις ότι υπάρχει μια άμεση σχέση Πολιτείας με την τάξη που πρέπει να μπει στους δρόμους”.

Σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του σχεδίου, ο υπουργός εξήγησε ότι αυτή τη στιγμή γίνονται οι πρώτες δοκιμές στις λεωφορειολωρίδες και ότι “από τον Σεπτέμβριο, που θα είναι έτοιμο το πληροφοριακό σύστημα, θα έρχεται η κλήση μέσω του gov.gr”. Διευκρίνισε ότι “οι κάμερες των λεωφορειολωρίδων έχουν ως βασικό στόχο τους παραβάτες της λεωφορειολωρίδας”, ενώ “οι κάμερες της Περιφέρειας Αττικής θα καταγράφουν τις παραβάσεις του κόκκινου σηματοδότη”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, “στόχος μας είναι να φτιάξουμε ένα δίκτυο καμερών το οποίο θα “πιάνει” παραβάτες για διάφορους πυλώνες”.

Αναφορικά με το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων και της καταγραφής στους αυτοκινητόδρομους, ο Κυρανάκης ξεκαθάρισε: “Όταν υπάρχει κίνδυνος ζωής, αυτό υπερβαίνει την όποια προστασία προσωπικών δεδομένων”. Όπως σημείωσε, “δεν μπορεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων να είναι υπέρτερο αγαθό από την προστασία της ανθρώπινης ζωής στους ελληνικούς δρόμους”.

Παρουσιάζοντας στατιστικά στοιχεία, ανέφερε ότι “τα θανατηφόρα δυστυχήματα το 82% είναι άνδρες και μόλις 18% είναι γυναίκες”.

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ