Η λατρεία για το fast food θεωρείται μέρος του αμερικανικού τρόπου ζωής, με σήμα κατατεθέν τα… μπέργκερ. Ωστόσο, η μακροβιότητά του απειλείται από την Gen Z και το ενδιαφέρον της για ένα υγιεινό και βιώσιμο τρόπο ζωής.
Η στροφή αυτή είναι ήδη εμφανής στις καταναλωτικές συνήθειες, με τους Αμερικανούς να στρέφονται στην κατανάλωση σάντουιτς με κοτόπουλο.
Ενδεικτικά, την περίοδο μεταξύ 2019 και 2024, άνοιξαν στις Ηνωμένες Πολιτείες περίπου 2.800 εστιατόρια που σερβίρουν κοτόπουλο ενώ περίπου 1.200 μπεργκεράδικα έκλεισαν, σύμφωνα με τους Sunday Times που επικαλούνται την έκθεση τάσεων του Circana για το 2025.
Λένε όχι στα μπέργκερ, νέα τάση το κοτόπουλο
Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, η κατανάλωση σάντουιτς με τηγανητό κοτόπουλο στα εστιατόρια αυξήθηκε κατά 19% σε εθνικό επίπεδο, ενώ η κατανάλωση χάμπουργκερ μειώθηκε κατά 3%.
Οι επισκέψεις σε εστιατόρια που σερβίρουν κοτόπουλο έχουν επίσης ξεπεράσει τις αντίστοιχες σε εστιατόρια fast food και fast casual, σημειώνοντας αύξηση 4,3% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας τάσεων Placer.ai.
Οι αλυσίδες εστιατορίων κοτόπουλου ξεπέρασαν επίσης σε απόδοση τα υπόλοιπα εστιατόρια το 2024 στην κατηγορία των χάμπουργκερ, σύμφωνα με την έκθεση της Circana για το 2025.
Για να συμπεριληφθεί ένα εστιατόριο στην κατάταξη των 50 κορυφαίων της Circana, πρέπει να σημειώνει ετήσιες καταναλωτικές δαπάνες άνω των 1,35 δισ. δολαρίων, και τα McDonald’s και Chick-fil-A, τα οποία πωλούν σάντουιτς με κοτόπουλο, είναι δύο από τις αλυσίδες που βρέθηκαν ψηλά στη λίστα, με πάνω από 100 δισ. δολάρια.
Σχολιάζοντας τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, τα McDonald’s δήλωσαν στο Newsweek ότι «το κοτόπουλο παραμένει μια σημαντική προτεραιότητα» για την εταιρεία, κάνοντας λόγο για σημαντική ευκαιρία.
Οι μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων κοτόπουλου έχουν επίσης δει να καταγράφεται αυξανόμενη ζήτηση για μπιφτέκια κοτόπουλου.
Πηγή: tanea.gr