Με κεντρικό σύνθημα «αλλάζουμε τη φιλοσοφία μετακίνησης και στάθμευσης στο κέντρο της πόλης μας» ξεκινά η εφαρμογή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στη Λάρισα, από την ερχόμενη Δευτέρα 2 Ιουνίου. «Η επιτυχία του απαιτεί συμμετοχική προσέγγιση από όλους μας, προσαρμοστικότητα και δίκαιη εφαρμογή. Η Λάρισα μπορεί να αποτελέσει πρότυπο, συνδυάζοντας τεχνογνωσία, εμπειρία άλλων πόλεων και την ενεργή συμμετοχή όλων μας», τόνισε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων και Δημοτικής Αστυνομίας, κ. Ευάγγελος Παπαλέξης.

Παρουσιάζοντας αναλυτικά το ΣΕΣ της Λάρισας, καθώς και την εφαρμογή Flowbird, η οποία υποστηρίζει τη λειτουργία και παρακολουθεί τη ροή κίνησης και στάθμευσης του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης, ο κ.Παπαλέξης, στο πλαίσιο σχετικής συνέντευξης Τύπου, υπογράμμισε για ακόμη μία φορά τα οφέλη από την εφαρμογή του, ώστε να αντιμετωπιστεί το οξυμένο πρόβλημα κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Λάρισας. Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος στάθηκε ιδιαίτερα στην τιμολογιακή πολιτική, τονίζοντας πως η Λάρισα εφαρμόζει ένα από τα πιο οικονομικά ΣΕΣ, συγκριτικά με άλλες πόλεις και της Ελλάδας και του εξωτερικού -«στόχος του μέτρου δεν είναι η είσπραξη εσόδων για το Δήμο, αλλά η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία μας, οφείλουμε να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή, αστική συγκοινωνία). Να δώσουμε «ανάσα», καλύτερη ροή και περισσότερες ευκαιρίες στους επαγγελματίες και καταστηματάρχες του κέντρου να δουλέψουν καλύτερα, από την μεγαλύτερη κινητικότητα και εναλλαγή επισκεπτών», σημείωσε.
Το Σ.Ε.Σ. θα τεθεί σε εφαρμογή στις 2 Ιουνίου 2025, σε πρώτη φάση σε συνολικά 17 οδούς (μπλε δίκτυο), στο κέντρο της Λάρισας. Ταυτόχρονα, ενεργοποιούνται οι θέσεις μονίμων κατοίκων, στις αντίστοιχες ζώνες.
Για αναλυτικές πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τον δικτυακό τόπο του Δήμου Λαρισαίων: https://www.larissa-dimos.gr/el/ses

Τιμολογιακή Πολιτική
Η πρωτοβουλία του Δήμου Λαρισαίων έχει στόχο να ενισχύσει την ομαλή λειτουργία της πόλης, να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του κέντρου και να προσφέρει ένα οικονομικά προσιτό και δίκαιο σύστημα στάθμευσης.
Το μοντέλο αυτό επιτυγχάνει τον καλύτερο συνδυασμό κόστους και διάρκειας στάθμευσης, προσφέροντας στους πολίτες μια λειτουργική και βιώσιμη λύση.
Για τον λόγο αυτό, έχει ένα από τα φθηνότερα τιμολόγια των Συστημάτων Ελεγχόμενης Στάθμευσης στην Ελλάδα, συγκριτικά με τα πληθυσμιακά κριτήρια της περιοχής.
Αν εξετάσουμε το κόστος και τους περιορισμούς στάθμευσης σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, διαπιστώνουμε πως η Λάρισα στοχεύει σε μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ κόστους και διαθεσιμότητας:
Βόλος: 3 ευρώ για 3 ώρες.
Θεσσαλονίκη: 5,10 ευρώ για 3 ώρες και 6,80 ευρώ για 4 ώρες (δλδ 1,70 ευρώ ανά ώρα).
Αθήνα: 6 ευρώ για 3 ώρες (0,50 ευρώ ανά μισή ώρα με αυξανόμενη κλιμάκωση).
Λαμία: 2 ευρώ για 2 ώρες (1 ευρώ ανά ώρα).
Χανιά: 4 ευρώ για 4 ώρες (1 ευρώ ανά ώρα).
Ιωάννινα: 3 ευρώ για 3 ώρες (1 ευρώ ανά ώρα).
Άρτα: 2 ευρώ για 2 ώρες (1 ευρώ ανά ώρα).
Τρίκαλα: 2,40 ευρώ για 3 ώρες (0,60 ευρώ η ώρα για τις 2 πρώτες ώρες και 1,20 ευρώ για την τρίτη).
ΛΑΡΙΣΑ: 0,80 ευρώ ανά ώρα (μέγιστο κόστος 4,80 ευρώ για 6 ώρες)
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr