Σε αναμονή ενός «ναυαγίου» βρίσκονται ο ΣΥΡΙΖΑ και η Νέα Αριστερά: το γραπτό κείμενο του αιτήματος του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής μπορεί να μην έχει φτάσει ακόμα στα χέρια των στελεχών της Πατησίων, όμως θεωρείται μαθηματικά βέβαιο πως λύση δεν θα βρεθεί – η μια πλευρά επιμένει, και μετά τις χθεσινές συσκέψεις, να συμπεριλάβει τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ η άλλη, παρότι αναμένει να δει το κείμενο, έχει καταστήσει σαφές πως δεν πρόκειται να συναινέσει σε μια τέτοια πρόταση. Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως τρίτο αίτημα δεν θα κατατεθεί, αφού μόνος του ο ΣΥΡΙΖΑ δεν συμπληρώνει τις απαιτούμενες 30 υπογραφές. Δεν αποκλείεται, αν σήμερα γίνουν οι τελικές επαφές και δεν υπάρξει κοινός τόπος, η Κουμουνδούρου να δώσει στη δημοσιότητα το κείμενο που έχει ήδη συντάξει, όπως έκανε και το ΚΚΕ – το οποίο επίσης συμπεριέλαβε στο δικό του τον Πρωθυπουργό. Στην πράξη, κάτι τέτοιο σημαίνει πως μόνο δύο αιτήματα θα τεθούν προς ψηφοφορία στην Ολομέλεια: της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, το οποίο σε αντίθεση με της κυβερνητικής πλειοψηφίας περιλαμβάνει επτά πρόσωπα επιπλέον του Κώστα Αχ. Καραμανλή, όλα για την ίδια κατηγορία του κακουργήματος.
Κριτική στη γαλάζια πρόταση
Σύσσωμη η προοδευτική αντιπολίτευση άσκησε κριτική στη γαλάζια πρόταση, που αφορά κατηγορία σε βαθμό πλημμελήματος για τον πρώην υπουργό. Από τη Χαριλάου Τρικούπη κάνουν λόγο για αίτημα που βρίθει αντιφάσεων και επί της ουσίας δημιουργεί «ένα εξωφρενικό νομικά αδίκημα για τον κ. Καραμανλή με μοναδικό στόχο το δικαστικό συμβούλιο επειδή δεν θα στέκει αυτό για το οποίο τον παραπέμπουν, εντέλει να τον απαλλάξει με βούλευμα» – επιμένουν, μεταξύ άλλων, στο ότι με βάση τον ίδιο τον εφέτη ανακριτή Λάρισας ο πρώην υπουργός είχε εποπτεία ως προς την ασφάλεια και πως η ΝΔ κάνει «επιλεκτικές ερμηνείες», «φιλοσοφικές τοπθετήσεις» και «νομικές ακροβασίες» για να καταλήξουν στο πλημμέλημα. «Τι έκαναν όταν στις 10.9.2021 έγγραφο του γενικού διευθυντή Μεταφορών Α. Πολάκι προς την πολιτική ηγεσία προειδοποιεί ότι δεν έχει ακόμη υπογραφεί η κρατική χρηματοδότηση του ΟΣΕ μέσω συμβατικής συμφωνίας με το Δημόσιο, προκαλώντας μάλιστα σχετική παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής; Τι έκαναν ο υπουργός και οι υφυπουργοί του όταν στις 13.12.2021 έγγραφο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων παρατηρεί την αύξηση της συχνότητας των ατυχημάτων;», σχολιάζουν χαρακτηριστικά.
Πηγή: tanea.gr