Στην κατάθεση της πρότασης για σύσταση προανακριτικής επιτροπής που θα διερευνήσει τις ενδεχόμενες ευθύνες του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή προχώρησε το απόγευμα της Τρίτης στη Βουλή η ΝΔ.
Παρά τη φαινομενική παραδοξότητα η πλειοψηφία να εγκαλεί υπουργό της δική της κυβέρνησης, για τυχόν παραλείψεις του, η ΝΔ θέτει στο μικροσκόπιο το αδίκημα – πλημμεληματικού χαρακτήρα – της παράβασης καθήκοντος με βάση τα έγγραφα που κατέθεσαν στον εφέτη ανακριτή, Σωτήρη Μπακαΐμη οι διευθυντές του υπουργείου Μεταφορών που αφορούν στην ελλιπή χρηματοδότηση των σιδηροδρόμων και το μη επαρκές προσωπικό.
Ωστόσο, επιχειρεί να αποδομήσει την πρόταση που κατέθεσε πριν μια εβδομάδα το ΠΑΣΟΚ η οποία περιλαμβάνει το αδίκημα – κακούργημα – της διατάραξης των συγκοινωνιών σταθερής τροχιάς, μια κίνηση που θεωρείται τροχιοδεικτική ως προς τις προθέσεις της πλειοψηφίας για την εξέλιξη του ποινικού σκέλους της υπόθεσης της τραγωδίας των Τεμπών.
Στην πρόταση κάνει αναφορά και στον υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Σπίρτζη, αναγνωρίζοντας ενδεχόμενες ευθύνες του για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 χωρίς ωστόσο να τον θέτει στο στόχαστρο, καθώς επισημαίνει ότι τυχόν αδικήματα είναι παραγεγραμμένα με βάση την Συνταγματική αναθεώρηση του 2019.
«Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 3 Συντάγματος για τη διερεύνηση τυχόν τέλεσης από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή του Αχιλλέως της πράξης της παράβασης καθήκοντος και ειδικότερα της κατά το χρονικό διάστημα από τον Σεπτέμβριο 2021 έως και τις 28/2/2023 κατά παράβαση του άρθρου 40 παρ. 3 του νόμου 4974/2022 και προς τον σκοπό πρόκλησης οικονομικής βλάβης στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος ΑΕ», εκ προθέσεως παράλειψής του.
• α. να καθορίσει ένα επαρκές πλαίσιο χρηματοδότησης για τον τομέα των σιδηροδρόμων,
• β. να μεριμνήσει για τη διασφάλιση διάθεσης προς τον ΟΣΕ των δημόσιων πόρων που ήταν απαραίτητοι για τη συντήρηση, επισκευή, επέκταση και ανακαίνιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ορθή κατάρτιση του προϋπολογισμού με βάση ένα πολυετές Στρατηγικό Πρόγραμμα Σιδηροδρομικών Επενδύσεων που χρηματοδοτείται από το συγχρηματοδοτούμενο ή το εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χάριν και της στελέχωσης της εταιρείας ΟΣΕ ΑΕ με το αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία του προσωπικό»., αναφέρει χαρακτηριστικά η πρόταση
Πηγή: tanea.gr