Οι συνεργασίες αυτές αποτελούν την τελευταία προσπάθεια της Google της Alphabet να διεισδύσει στην αγορά των έξυπνων γυαλιών, μετά την εγκατάλειψη μιας προηγούμενης προσπάθειας, εν μέρει λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Warby Parker, η Google έχει δεσμεύσει έως και 75 εκατομμύρια δολάρια για το κόστος ανάπτυξης και εμπορευματοποίησης προϊόντων της εταιρείας γυαλιών και πραγματοποιεί επίσης επένδυση μετοχικού κεφαλαίου 75 εκατομμυρίων δολαρίων στην εταιρεία.
Οι εταιρείες σκοπεύουν να λανσάρουν μια σειρά προϊόντων με την πάροδο του χρόνου, με την πρώτη σειρά έξυπνων γυαλιών να αναμένεται να κυκλοφορήσει μετά το 2025. Η σειρά θα ενσωματώνει πολυτροπική τεχνητή νοημοσύνη – η οποία λαμβάνει ταυτόχρονα διάφορους τύπους δεδομένων όπως κείμενο, ήχο, βίντεο και εικόνες – με φακούς με και χωρίς συνταγή, ανακοίνωσε η Warby Parker.
«Κοιτάζοντας μπροστά, πιστεύουμε ότι η πολυτροπική τεχνητή νοημοσύνη είναι ιδανική για γυαλιά, επιτρέποντας την αξιοποίηση του περιβάλλοντος και της νοημοσύνης σε πραγματικό χρόνο για να βελτιώσουν το περιβάλλον του χρήστη καθώς κινείται στον κόσμο», δήλωσε στην Wall Street Journal ο συν-διευθύνων σύμβουλος της Warby Parker, Ντέιβ Γκιλμπόα.
Τα έξυπνα γυαλιά προορίζονται για χρήση όλη την ημέρα. Θα κυκλοφορήσουν στην πλατφόρμα Android XR, ένα λειτουργικό σύστημα για ακουστικά και γυαλιά, δήλωσε ο αντιπρόεδρος XR της Google, Σάχραμ Ιζάντι.
Διευρυνόμενο τοπίο για γυαλία με τεχνητή νοημοσύνη
Αργότερα την Τρίτη, η Kering Eyewear, η οποία αναπτύσσει γυαλιά με μάρκες όπως οι Gucci, Cartier και Saint Laurent, δήλωσε επίσης ότι συνεργάστηκε με την Google για την ανάπτυξη γυαλιών τεχνητής νοημοσύνης. Η εταιρεία με έδρα το Μιλάνο δήλωσε ότι τα γυαλιά θα χρησιμοποιούν επίσης το Android XR της Google και στοχεύουν στην ενσωμάτωσή τους στην καθημερινή ζωή με εξατομικευμένες λειτουργίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Η Kering Eyewear δεν αποκάλυψε τους όρους της συνεργασίας.
Οι εταιρείες εισέρχονται σε μια αγορά που γίνεται όλο και πιο προσπελάσιμη για έξυπνα γυαλιά.
Η ιδιοκτήτρια της Ray-Ban, EssilorLuxottica, και η ιδιοκτήτρια της Facebook, Meta, ανέπτυξαν έξυπνα γυαλιά που περιλαμβάνουν φωνητικά ενεργοποιημένη Meta AI, με πρόσφατες λειτουργίες όπως μετάφραση ομιλίας σε πραγματικό χρόνο και ειδοποιήσεις υπενθύμισης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, δήλωσε πρόσφατα ότι η ζήτηση έχει επιταχυνθεί, με τις πωλήσεις να τριπλασιάζονται τον τελευταίο χρόνο.
Η Snap και η Amazon έχουν επίσης λανσάρει έξυπνα γυαλιά.
Η Google πουλούσε προηγουμένως έξυπνα γυαλιά με την ονομασία Google Glass, αλλά η επιχείρηση έκλεισε εν μέρει λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Πηγή: ot.gr