Ακρίβεια: Υπό πίεση οι καταναλωτές όσο ο πληθωρισμός παραμένει – Στα ύψη καφές και κακάο

Ακρίβεια: Υπό πίεση οι καταναλωτές όσο ο πληθωρισμός παραμένει - Στα ύψη καφές και κακάο

Παραμένουν πληθωρισμός και ακρίβεια στην Ελλάδα, με τον Μάιο να έχει φέρει ένα νέο κύμα αυξήσεων σε βασικά καταναλωτικά είδη, συμπιέζοντας έτι περαιτέρω τα νοικοκυριά, πολύ περισσότερο αυτά με μεσαία εισοδήματα.

Μικρότερες αυξήσεις καταγράφηκαν σε εμφιαλωμένα νερά, κατεψυγμένες πίτες και μπίρες

Οι «φουσκωμένες» τιμές απλώς επιβεβαιώνουν ότι ο πληθωρισμός παραμένει αισθητός στα ράφια. Πρωταθλητής στις αυξήσεις είναι και τον Μάιο ο καφές, με τις τιμές του να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Οι ανατιμήσεις είναι διψήφιες τόσο στον καφέ όσο και στο κακάο.

Οι φρέσκοι τιμοκατάλογοι εμφανίζουν αυξήσεις από 10% έως 18%, ανάλογα με τη μάρκα και το είδος (φίλτρου, στιγμιαίος, εσπρέσο), όπως εξηγούν οι εταιρείες, επικαλούμενες την άνοδο των διεθνών τιμών.

Μικρότερες αλλά ουσιαστικές αυξήσεις μέσα στον Μάιο καταγράφηκαν επίσης στα εμφιαλωμένα νερά (4% με 5% λόγω των αυξημένων τελών ανακύκλωσης, στις κατεψυγμένες πίτες (3%), στις μαργαρίνες και στις τροφές για κατοικίδια (5%), αλλά και στην μπίρα (6%) τόσο σε ευρείας κατανάλωσης μάρκες όσο και σε πιο εξειδικευμένες.

Τι θα γίνει με τον καφέ

Από την αρχή του έτους ο καφές έχει «τσιμπήσει» κατά 18,74%, αλλά τα σενάρια για το μέλλον παραμένουν αμφίρροπα.

Η παραγωγή της Βραζιλίας για την περίοδο 2025/26 προβλέπεται σχεδόν 5% υψηλότερη από τις προηγούμενες εκτιμήσεις, ενώ η Conab διατηρεί την πρόβλεψη για ετήσια πτώση 6,6%.

Στην άλλη όχθη, η Ονδούρα, κορυφαία παραγωγός Arabica στην Κεντρική Αμερική, αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή της κατά 5,1%.

Σημαντικές αυξήσεις της τάξης του 10% – 13%, παρατηρούνται και στη σοκολάτα, παρά το γεγονός ότι η διεθνής τιμή του κακάο έχει υποχωρήσει κατά 14,14% από τις αρχές του 2025.

Τι λένε οι έμποροι

Παρότι οι τιμές ανεβαίνουν, το οργανωμένο λιανεμπόριο εμφανίζει αντοχή και ανάπτυξη σε αξία και όγκο. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι έχουν περάσει πάνω από τρία χρόνια συνεχών ανατιμήσεων κι αυτό έχει επηρεάσει την οπτική των καταναλωτών.

Όπως λένε, οι αυξήσεις πλέον περνούν σχεδόν απαρατήρητες, όχι γιατί είναι μικρές αλλά γιατί ο καταναλωτής δεν εκπλήσσεται πλέον.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2025, οι συνολικές δαπάνες στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, η αξία αγοράς έφτασε τα 3,27 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 6,4%.

Ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 4%, ενώ η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε 1,8%. Αναλυτικότερα, η τιμή των τροφίμων ανέβηκε κατά 2,8%, ενώ στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής υπήρξε μείωση 2,3% και στα καθαριστικά 0,9%.

Πηγή: in.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ